Bukefalos 28 år!

Positiva tråden

Ju mer vi pillar runt i trädgården, desto mer inser vi att personen som anlagt den verkade ha väldigt god smak (enligt mig då :D). Har hittat flygfoton från 50-talet där man ser att träden var stora redan då! Ser verkligen fram mot att få återställa och utveckla en plats som uppenbart varit mycket älskad även tidigare.
 
Hittade en gammal kanna/vas ute i gömmorna, och bestämde mig för att se om jag (som inte direkt har världens längsta attention span för sådant här) kunde putsa upp den lite. Blev mycket nöjd! :D

Före:
277358142_969684673938426_1109703211519393185_n.jpg
 
Idag när jag gick ner med pappförpackningar så såg jag att de satt upp skyltar på det nya soprummet, det är tydligen bara för lokalhyresgäster. :down: Jag som var så säker på att det var för bostadshyresgäster.
Var ner och slängde skräp och nu har de bytt skyltar på dörrarna, så det som var lokalhyresgästerna soprum är nu bostadshyresgästernas. :confused:
Vad tjorvigt men bra för nu blev det som jag trodde från början! :up:
 
Min bil läcker lite kylarvatten och det händer ibland att den piper och så får jag fylla på. Detta hände idag på hemvägen från affären. Jag öppnade huven och medan jag pysslade där så var det en man som stannade och frågade om jag behövde hjälp. Jag blev glad över erbjudandet och tackade honom, men klarade ju mig själv ändå.

Man känner lite hopp om tillvaron när man får ett hjälperbjudande så där.
 
Såg den här på Facebook. Japanska barn får gå ärenden från mycket låg ålder och det finns en tv-serie där man får följa barnen, den serien har gått på tv i över 30 år.
Artikel: https://slate.com/business/2022/04/...-parents-really-send-toddlers-on-errands.html

Här är ett klipp med ett barn som går ärenden. Så söt! Måste kännas bra för dem att få ”kunna själv”.
(Man kan ställa in engelska undertexter med kugghjulet uppe till höger).

 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt som vantrivs som innekatt och har en kompis uppe i Norrland som jag känt i många år som behöver en stallkatt. Min katts...
Svar
2
· Visningar
561
Senast: ufot
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
8 002
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
499
Kropp & Själ Så roligt att vi kom till en andra tråd. Fortsätt att ösa på med positiva saker. För mig har den här tråden varit ett lyft jobbiga dagar.
56 57 58
Svar
1 153
· Visningar
62 757

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp