Positiva tråden

Screenshot_2022-07-06-22-20-12-672_com.sillens.shapeupclub.jpg

Nöjd med mig själv idag.
 
Fy fan så mycket jag ÄLSKAR detta sommarväder. Man kan vara ute och jobba i trädgården utan att dö av solsting. Det kommer lite regn då och då men i lagom doser. Det blåser lagom mycket så att hästarna inte plågas av flugor och insekter. Man kan vistas i växthuset utan att kollapsa, och sitta där och bara njuta på kvällarna. Man kan sova normalt utan att ha en fläkt igång hela natten. Man kan dra ner till stranden och ta ett kvällsdopp i helt okej temperatur, utan att trängas med halva Skånes befolkning + alla sommargäster.

Nästa vecka förväntas fortsätta i samma ljuvliga stil med max 20 grader. TACK, vädergudarna. :heart (men jag lider samtidigt med de mindre lyckligt lottade italienarna :( )
 
Jag borde vara på festival nu men jag åkte på ryggskott imorse så jag kom inte iväg.
Är ändå lite glad över att det var idag ryggskottet kom, även om det såklart hellre fått komma imorrn. Det kunde ha kommit igår, när jag firade ett år med mitt hjärta. Att få spendera vår dag ihop känns så mycket mer värdefullt :love:
 
Lång kvalitetstid med var och en av mina tre älskade hästar; borstat, kliat, pratat och bara umgåtts. Sedan en stunds prat och verandahäng med två nu halvstora moderlösa kycklingar sittandes på mina axlar. Och sist kattmys med fina, fina Ebba tätt intill. Vilken otrolig ynnest det är att få dela en tid av sitt liv med och få lära känna var och en av dessa alltigenom vänliga, roliga, vackra och kloka individer. Inser än en gång att jag trivs så mycket bättre i sällskapet av djuren än med de flesta människor. De gör mitt liv fantastiskt. :heart Hoppas att jag kan ge tillbaka något litet av det till dem.
 
Jag hittade en stol idag! En enklare märkes/-designstol (!) som stod på återbruksavdelningen på återvinningscentralen och som passade in perfekt hemma hos mig! Jag visste inte att jag saknade den men det gjorde jag uppenbarligen. :D Som pricken över i fick detta fynd mig att sedan fortsätta fynda diverse saker i mitt eget förråd. Min lägenhet känns litegrann som en helt annan version av sig själv just nu; ljus, färgglad, fräsch. Så härligt med lite förändring med väldigt små medel!
 
Jag hittade en stol idag! En enklare märkes/-designstol (!) som stod på återbruksavdelningen på återvinningscentralen och som passade in perfekt hemma hos mig! Jag visste inte att jag saknade den men det gjorde jag uppenbarligen. :D Som pricken över i fick detta fynd mig att sedan fortsätta fynda diverse saker i mitt eget förråd. Min lägenhet känns litegrann som en helt annan version av sig själv just nu; ljus, färgglad, fräsch. Så härligt med lite förändring med väldigt små medel!
Wow vad kul, grattis till fyndet! Vilken stol är det?
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt som vantrivs som innekatt och har en kompis uppe i Norrland som jag känt i många år som behöver en stallkatt. Min katts...
Svar
2
· Visningar
479
Senast: ufot
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 340
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
471
Kropp & Själ Så roligt att vi kom till en andra tråd. Fortsätt att ösa på med positiva saker. För mig har den här tråden varit ett lyft jobbiga dagar.
54 55 56
Svar
1 117
· Visningar
58 899

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp