Bukefalos 28 år!

Positiva tråden

Nyputsade fönster (väääldigt behövligt) med avtorkade blanka vita fönsterbågar + nytvättade gardiner och mattor i hela huset. Gammalt mög dumpat på återvinningsgården, städat och dammtorkat in i minsta vrå, blänkande kakel i badrummet och det doftar fräscht av såpa och nytvättat, känns som att vakna på ett hotellrum men hos mig själv.

Även om jag aldrig kommer att prioritera städning som det viktigaste i livet, så kan jag inte neka till att det är ett allmänt lyft när det är så här. Bara att hitta alla saker där de ska vara är ju en väldigt skön tidsbesparing. :D
 
Att mina varma mackor med brieost och stuvade kantareller blev såå goda. :d
 

Bifogade filer

  • B523A199-6C6F-4381-9F5E-4A7DCF3A46CF.jpeg
    B523A199-6C6F-4381-9F5E-4A7DCF3A46CF.jpeg
    339,4 KB · Visningar: 6
Rinnande vatten och dessutom varm och kallt vatten är ett tekniskt mirakel. tänk alla generationer av människor som inte ens har kunnat drömma om en sådan sak!
Men verkligen! Visst har det funnits en del ganska avancerade system med akvedukter, men jag förundras faktiskt över hur lång tid det tagit innan vi kommit på det här med att sätta rör in i husen. Och så ägnar jag en tanke åt alla britter som fortfarande måste tvätta händerna antingen i jättekallt eller jättevarmt:(
 
Fick just min semesteransökan för vårens bröllopsresa godkänd. En hel månad ska jag få tillbringa i vackra Costa Rica! :love: Jag har aldrig varit ledig i mer än 2 veckor åt gången och det är extremt ovanligt i det här landet, så det känns lite sådär svindlande underbart faktiskt. Chefen undrade dessutom om jag kunde tänka mig att "stanna till" i New York på väg hem för att utföra lite jobb. Don't mind if I do :angel:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt som vantrivs som innekatt och har en kompis uppe i Norrland som jag känt i många år som behöver en stallkatt. Min katts...
Svar
2
· Visningar
529
Senast: ufot
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 673
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
480
Kropp & Själ Så roligt att vi kom till en andra tråd. Fortsätt att ösa på med positiva saker. För mig har den här tråden varit ett lyft jobbiga dagar.
55 56 57
Svar
1 132
· Visningar
60 776
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp