Bukefalos 28 år!

Positiva tråden

Mitt blodprov är godkänt så på måndag får jag lämna blod för första gången! Det är en extra stor seger för egen del då jag velat lämna länge men inte kunnat pga cellförändringar som nu efter mycket möda och stort besvär äntligen är utläkta :banana:

Dessutom har jag idag varit snusfri i 9 år och medlem på buke i 20 år. Heeeerregud :D
 
Kunde inte sova på grund av ont i axeln så så fort det blev ljust nog gick jag ut och lassade hö istället. Inte ont i axeln längre :banana: (däremot jävligt ont där jag nästan spetsade mitt ben på högaffeln men det behöver vi inte tänka närmre på:angel:)
 
En klänning som hängt oanvänd i garderoben sedan 2020, då den ursprungliga inbjudan till nästa veckas tillställning kom, visade sig passa mig alldeles utmärkt trots att hjärnan var övertygad om att den helt plötsligt skulle vara alldeles för liten. Jag tror banne mig att den till och med sitter lite bättre nu än den gjorde för två år sedan. Dubbelt positivt: Dels får jag användning för en fin klänning och dels slipper jag lägga ut ännu mer pengar på kläder den här månaden :up:
 

Bifogade filer

  • Drss.png
    Drss.png
    476,7 KB · Visningar: 97
En till post med anledning av katt.

Söta, blyga missen som just flyttat hem till mig har senaste nätterna vågat utforska lite, även där jag sover. Inatt har hon legat under (någon måtta får det ändå vara) min säng hela natten. När jag hörde henne tassa iväg imorse så tittade jag upp, hon tittade tillbaka och vände om för att hålla mig sällskap! :love:
 
@Ceta m fl - såg (och hörde) ni Nations Cup på SVT i eftermiddags? Jag satt i tysta avdelningen på tåget och tittade och tänkte shit vad skönt att jag slipper höra kommenterandet, men när jag nu kom hem och skulle kolla in lite på det jag missade så är det Maria Wallberg som är kommentator tillsammans med Lotta Björe - blev så lycklig så jag måste titta och lyssna på sändningen en gång till nu. :banana: Sådan otrolig skillnad till det bättre när man liksom kan slappna av för att det är helt sakliga och seriösa (och korrekta) kommentarer och man inte behöver sitta och reta upp sig på allt flamsande så fort sändningen börjar. MKT positivt, håller tummarna för att det fortsätter så!
 
Har varit ner i miljörummet med två stora kartonger (ihopvikta), förpackningen till nya duschdraperistången och den gamla stången som gick av.
Det blev genast mindre stökigt i hallen. :up:
Sen tog jag en promenad till Ica och Coop och handlade lite.
Telefonen har registrerat en trappa men jag har inte gått i nån trappa … det måste vara rampen från garaget upp till gatan som den uppfattade som en trappa.
 
Jag har gått en lång promenad i stan nu precis. Först ner till centrum och inhandlade nåt jag behövde. Det blev även en god is chai att ta med. Sen gick jag igenom tivolit som är här nu och köpte langos till lunch. Mumsigt! Jag brukar alltid försöka äta langos iaf en gång per år. Sen fortsatte jag min promenad längst med havet och tog ett dopp i det iskalla vattnet! Skönt men mycket kallare än vad det brukar vara vid den här tiden på året. Men det är varmt idag så det svalkade skönt! Sen gick jag hem. En promenad på ungefär en mil. Härligt!!
 
@Ceta m fl - såg (och hörde) ni Nations Cup på SVT i eftermiddags? Jag satt i tysta avdelningen på tåget och tittade och tänkte shit vad skönt att jag slipper höra kommenterandet, men när jag nu kom hem och skulle kolla in lite på det jag missade så är det Maria Wallberg som är kommentator tillsammans med Lotta Björe - blev så lycklig så jag måste titta och lyssna på sändningen en gång till nu. :banana: Sådan otrolig skillnad till det bättre när man liksom kan slappna av för att det är helt sakliga och seriösa (och korrekta) kommentarer och man inte behöver sitta och reta upp sig på allt flamsande så fort sändningen börjar. MKT positivt, håller tummarna för att det fortsätter så!
Skämtar du!? Det var ju det jag föreslog för SVT i mitt mail :bump:
 
En klänning som hängt oanvänd i garderoben sedan 2020, då den ursprungliga inbjudan till nästa veckas tillställning kom, visade sig passa mig alldeles utmärkt trots att hjärnan var övertygad om att den helt plötsligt skulle vara alldeles för liten. Jag tror banne mig att den till och med sitter lite bättre nu än den gjorde för två år sedan. Dubbelt positivt: Dels får jag användning för en fin klänning och dels slipper jag lägga ut ännu mer pengar på kläder den här månaden :up:
Sånt är så härligt! Jag har själv helt plötsligt upptäckt att en skjorta som hängt i garderoben i 5 år (funktionärskläder från EM i Göteborg) helt plötsligt känns helt rätt och har börjat använda den 😅
 
Två saker, idag ska jag bada i min mosters pool med 29 grader i vattnet och himmelriket. Lugn och ro. Älskar att bada där och eftersom jag inte har någon bil har min moster erbjudit sig att komma och hämta mig strax och mina föräldrar skjutsar hem mig. Så kära släkten ställer upp så jag ska få bada :heart

OCH jag har inte ätit en egen bägare mjukglass på minst 17 år men igår bad jag mamma om att åka någonstans där det fanns mjukglass. Ingen annan ville ha och då tvekade jag om jag skulle fixa att äta själv. Men jag gjorde det! Delade lite med Alvin och Milou men jag åt det mesta själv och vet ni? Det var gott! Men hemskt jobbigt men värt det faktiskt, lite krig i huvudet för varje sked men jag vann.

Tänkte logiskt och kom fram till att om mina hundar på 7 och 8 kg kunde äta det utan att något hemskt händer så är det inte farligt för mig heller.

Låter kanske lite fånigt med glassen men jag älskar mjukglass men har inte vågat äta det på 17 år så jag njöt av varje sked.
 
Två saker, idag ska jag bada i min mosters pool med 29 grader i vattnet och himmelriket. Lugn och ro. Älskar att bada där och eftersom jag inte har någon bil har min moster erbjudit sig att komma och hämta mig strax och mina föräldrar skjutsar hem mig. Så kära släkten ställer upp så jag ska få bada :heart

OCH jag har inte ätit en egen bägare mjukglass på minst 17 år men igår bad jag mamma om att åka någonstans där det fanns mjukglass. Ingen annan ville ha och då tvekade jag om jag skulle fixa att äta själv. Men jag gjorde det! Delade lite med Alvin och Milou men jag åt det mesta själv och vet ni? Det var gott! Men hemskt jobbigt men värt det faktiskt, lite krig i huvudet för varje sked men jag vann.

Tänkte logiskt och kom fram till att om mina hundar på 7 och 8 kg kunde äta det utan att något hemskt händer så är det inte farligt för mig heller.

Låter kanske lite fånigt med glassen men jag älskar mjukglass men har inte vågat äta det på 17 år så jag njöt av varje sked.
Inte fånigt, fantastiskt!
 
Har flyttat min router
att jag inte tänkt på det innan.
Nu kan jag använda det uttaget till lampan.
Routerns nätadapter är enor.
 
Det är något som flugit i mig, jag håller fortfarande koll på hur och vad och när jag äter eller tränar men någon spärr har släppts. Jag kan äta på restaurang vilket jag inte heller gjort på 17 år utan bara suttit med vid bordet med lightläsk. Visst, vi fick vandra runt ett bra tag för att hitta någon jag skulle klara av, det var krångligt men jag gjorde det till sist.

Jag åt glass, har druckit alkoholfritt vin (kan inte dricka med alkohol pga alla mediciner), jag behöver inte tvinga mig runt timme efter timme för att kompensera, jag äter lite godis regelbundet när jag får sug efter det, jag kan dricka saker jag inte vågade förr.

Jag har börjat ha kjol och fina tröjor i färg fast jag i hela livet alltid haft svart. Nu är det 90% svart men har upptäckt att det går att klä sig i färg ibland. Och att inte alltid ha som mål att se ut som svarta spöket, Klumpen heter han kanske, i Kalle anka och inte försöka dölja hela mig själv.

Känns som något stort händer nu, det är skitsvårt men det är en så tydlig förändring att jag inte hinner med själv.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt som vantrivs som innekatt och har en kompis uppe i Norrland som jag känt i många år som behöver en stallkatt. Min katts...
Svar
2
· Visningar
540
Senast: ufot
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 753
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
481
Kropp & Själ Så roligt att vi kom till en andra tråd. Fortsätt att ösa på med positiva saker. För mig har den här tråden varit ett lyft jobbiga dagar.
55 56 57
Svar
1 137
· Visningar
61 299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp