Bukefalos 28 år!

Positiva tråden

Min kommun har byggt en så himla fin samlingsplats mitt i mitt bostadsområde, med en enorm lekplats, grillyta, massor av bänkar för fika och umgänge och ett utegym med rejäla redskap. Har faktiskt sagt upp mitt gymkort, för det är så mycket roligare att träna i friska luften omgiven av glada barn och fikande familjer. :love:
 
Det är något som flugit i mig, jag håller fortfarande koll på hur och vad och när jag äter eller tränar men någon spärr har släppts. Jag kan äta på restaurang vilket jag inte heller gjort på 17 år utan bara suttit med vid bordet med lightläsk. Visst, vi fick vandra runt ett bra tag för att hitta någon jag skulle klara av, det var krångligt men jag gjorde det till sist.

Jag åt glass, har druckit alkoholfritt vin (kan inte dricka med alkohol pga alla mediciner), jag behöver inte tvinga mig runt timme efter timme för att kompensera, jag äter lite godis regelbundet när jag får sug efter det, jag kan dricka saker jag inte vågade förr.

Jag har börjat ha kjol och fina tröjor i färg fast jag i hela livet alltid haft svart. Nu är det 90% svart men har upptäckt att det går att klä sig i färg ibland. Och att inte alltid ha som mål att se ut som svarta spöket, Klumpen heter han kanske, i Kalle anka och inte försöka dölja hela mig själv.

Känns som något stort händer nu, det är skitsvårt men det är en så tydlig förändring att jag inte hinner med själv.
Jag såg inte det här förrän nu, men vilken underbar läsning! Jag har följt dig länge och hoppats att det snart skulle bli lite lättare för dig :heart
 
Köpte min säng för drygt två år sedan nu (redan!) och jag är så nöjd :love: märker alltid skillnad så fort jag åker bort någon annanstans, låg på hotell som födelsedagspresent förra året men även den sängen hade inget i jämförelse med min. Den är så mjuk och skön, perfekt helt enkelt 😍 blir liksom nöjd varje gång jag lägger mig :D
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt som vantrivs som innekatt och har en kompis uppe i Norrland som jag känt i många år som behöver en stallkatt. Min katts...
Svar
2
· Visningar
539
Senast: ufot
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 752
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
481
Kropp & Själ Så roligt att vi kom till en andra tråd. Fortsätt att ösa på med positiva saker. För mig har den här tråden varit ett lyft jobbiga dagar.
55 56 57
Svar
1 137
· Visningar
61 297

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp