Postmords fantastiska service!

Wow. Du måste varit godheten själv i tidigare liv!
:D


Jag minns en gång för typ 40 år sedan när jag sände ett utskick. Ett brev kom tillbaka. Jag vek ihop det och satte på exakt samma namnetikett och postade igen. Det kom tillbaka.
Stoppade alltihop i ett större kuvert och satte på exakt likadan namnetikett och postade igen. Då kom det fram.
Mottagaren var en kille i tonåren som bodde hemma, hade bott på samma ställe sedan födseln. :banghead:
På företaget jag jobbade tidigare skötte vi faktureringen själva där istället för att anlita en firma. Det var några tusen fakturor som skulle skrivas ut och kuverteras varje månad, stoppas i postens sådana där "blå lådor" och sedan lämnas på kontoret.

Det var väl ca 10 lådor i månaden. Vet inte hur många gånger jag stått på deras jävla kontor och packat om alla för att kuverten låg "åt fel håll". Grejen är att det finns en pil på lådorna och olika anställda hade tydligen olika ideer om vad den pilen betydde för helt plötsligt var de tidigare instruktionerna felaktiga. Någon hjälp fick man aldrig heller med att packa om, bära lådor eller något utan de tittade mest surt på klockan. Jag fattar att det kanske på riktigt är ett arbetsmiljöproblem och att de inte får bära men man tycker ju att någon åtminstone kunde hålla upp dörren istället för att de sitter som hösäckar överallt och bara tittar medan en person stressar och sliter.

Och sedan, för att relatera till det du skrev, ungefär en vecka efter utskick varje månad kom det tillbaka ett tjugotal fakturor. Alltid olika och alltid samma lösning - sprätta upp kuvertet och stoppa i nytt - skicka igen. Det är så få gånger de inte kommit fram att jag inte ens minns.
 
Mitt palet från usa inkom till PostMord den 7 januari. Sen försvann det...
Har du ringt dem? Postmord tycker om att byta kolli-id på paket från usa och sen när de hamnar på utlämningsstället så funkar sällan aviseringarna. Vilket innebär att paketet skickas tillbaka till usa efter två veckor. Hände mig två ggr innan jag lärde mig hur det funkade... Om du ringer dem så får du det nya kolli-id:t av kundtjänst.
 
Har du ringt dem? Postmord tycker om att byta kolli-id på paket från usa och sen när de hamnar på utlämningsstället så funkar sällan aviseringarna. Vilket innebär att paketet skickas tillbaka till usa efter två veckor. Hände mig två ggr innan jag lärde mig hur det funkade... Om du ringer dem så får du det nya kolli-id:t av kundtjänst.
Deras kundtjänst är ungefär lika kul som deras övriga service. Senast jag ringde väntade jag i två timmar i telefonkö och kopplades sedan runt till olika personer ytterligare en halvtimme innan jag utan att ha fått mitt ärende löst kopplades bort.
 
Skulle fått ett paket på hemleverans som inte kom, fick ingen avisering om att det inte kommit heller. Ringde deras kundservice, väntade några min i kö trots plats 43. Fick prata med en jättetrevlig tjej och allt löstes på en gång och paketet stod utanför min dörr dagen efter.
 
Har du ringt dem? Postmord tycker om att byta kolli-id på paket från usa och sen när de hamnar på utlämningsstället så funkar sällan aviseringarna. Vilket innebär att paketet skickas tillbaka till usa efter två veckor. Hände mig två ggr innan jag lärde mig hur det funkade... Om du ringer dem så får du det nya kolli-id:t av kundtjänst.
Har mailat dem.
 
Deras kundtjänst är ungefär lika kul som deras övriga service. Senast jag ringde väntade jag i två timmar i telefonkö och kopplades sedan runt till olika personer ytterligare en halvtimme innan jag utan att ha fått mitt ärende löst kopplades bort.
Jag har samma erfarenhet. Meningslöst.
 
Har du ringt dem? Postmord tycker om att byta kolli-id på paket från usa och sen när de hamnar på utlämningsstället så funkar sällan aviseringarna. Vilket innebär att paketet skickas tillbaka till usa efter två veckor. Hände mig två ggr innan jag lärde mig hur det funkade... Om du ringer dem så får du det nya kolli-id:t av kundtjänst.
Hjälper inte. Fått brev från USA, fastnat i tullen, fått nya kolli-ID, betalat tullen (1kr +75kr i adm.avg) och sen dess är brevet borta. Vid kontakt hänvisar de till reklamation hos avsändaren. :banghead:
 
Hjälper inte. Fått brev från USA, fastnat i tullen, fått nya kolli-ID, betalat tullen (1kr +75kr i adm.avg) och sen dess är brevet borta. Vid kontakt hänvisar de till reklamation hos avsändaren. :banghead:
Det är nått sånt här jag är rädd för...
 
Hjälper inte. Fått brev från USA, fastnat i tullen, fått nya kolli-ID, betalat tullen (1kr +75kr i adm.avg) och sen dess är brevet borta. Vid kontakt hänvisar de till reklamation hos avsändaren. :banghead:

Samma när mitt försvann. Varför måste avsändaren reklamera. Man har ju alla orderbekräftelser och trackingnummer, varför i hela friden kan JAG inte reklamera att JAG inte får mina saker? Dumheter!!
 
Tar tillbaka det där med att jag aldrig haft problem med postmord.

Skickade en reklamation till Nederländerna på ett minne för 850 kr. Lämnade in den hos postnord som satte på 4 frimärken för 66 kr. Kontaktar servicen och dom har inte fått mitt brev fast det var 3 veckor sen jag skickade det.
Ångrar mig starkt att jag INTE valde ett spårbart kuvär istället. Frimärken känns så himla UTE och jag fattar inte att dom används fortfarande när det inte går att spåra. Men jag har ju som sagt aldrig haft problem tidigare så tänkte att det är nog lugnt. Men kommer aldrig att skicka nåt mer med frimärken.
 
Tar tillbaka det där med att jag aldrig haft problem med postmord.

Skickade en reklamation till Nederländerna på ett minne för 850 kr. Lämnade in den hos postnord som satte på 4 frimärken för 66 kr. Kontaktar servicen och dom har inte fått mitt brev fast det var 3 veckor sen jag skickade det.
Ångrar mig starkt att jag INTE valde ett spårbart kuvär istället. Frimärken känns så himla UTE och jag fattar inte att dom används fortfarande när det inte går att spåra. Men jag har ju som sagt aldrig haft problem tidigare så tänkte att det är nog lugnt. Men kommer aldrig att skicka nåt mer med frimärken.
Det var nog någon anställd på Postnord som behövde just ett sådant minne, så det kom säkert till användning :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp