Postmords fantastiska service!

När ska de höra av sig för leverans? På morgonen när du får dina 20 paket till 20 mottagare.? När de börjar närma sig ditt hus? Enda gången jag ring och kollat om nån är hemma var när jag hade 8 stora däck och om jag fick lägga av dem vid deras garage.
Nu är det tydlige nya tider med utkörning och hemkörning och leverans utan kvitto och gud vet allt. Jag begär utdelning med tidningsbudet om det går 10 cm från min dörr :up:.
Men har man betalat för hemkörning så ska det naturligvis utföras . Det känns som om yrkesstoltheten helt försvunnit i utförarledet :devil:

Tja, man kan ju t.ex. ge sig tillkänna när man ska leverera paket, genom att exempelvis ringa/knacka på och låta mottagaren hinna reagera.
Man kan lämna paketet inom den tidsram som meddelats mottagaren, så att mottagaren har en chans att ta emot leveransen.
Om mottagaren har beställt att paketet ska lämnas på trappan oavsett om man är hemma eller inte så, ja, då bör paketet lämnas där. Och inte köras till Postnords central flera mil bort. Detta funkar med andra leverantörer, men inte med Postnord. Ett retfullt SMS skickas istället "Det gick inte att leverera paketet":mad:. Detta SMS skickas gärna också ett par minuter efter utsatt leveranstid, när mottagaren faktiskt befann sig på plats...
 
@Solis Verkar som chaufförerna är folkskygga. :devil:. Om jag var kund skulle jag ta reda på vem det är som inte kan utföra tjänsten, sen reklamera varje gång. DE ska personligen hållas ansvariga, inte gömma sig bakom Postnord.

Jag misstänker också att många av dem är folkskygga. För annars är beteendet svårt att förklara. Alternativt extremt dåliga arbetsrutiner/beskrivningar.
 
Fick äntligen tag på dem! De sa att det är ett systemfel och att de ska ändra så att det skickas ut i rätt namn. Tyvärr blir det nog försenat pga det, men sånna små smällar får man väl ta ;)
 
Jag misstänker också att många av dem är folkskygga. För annars är beteendet svårt att förklara. Alternativt extremt dåliga arbetsrutiner/beskrivningar.
Det finns en hel del att göra i företagskulturen på det där stället.

En beknt tog jobb som brevbärare men slutade efter två veckor. Klimatet på arbetsplatsen var uselt och cheferna var usla.

Förvånar inte då posten på samma ort vägrade leverera paket till SFI för det "fanns ingen där". Glasfasad och hundratals personer synliga. ...men det var ju utlänningar så de räknas tydligen inte som personer.
Vid klagomål svarade chefen att hen förstod att chauffören inte vågade gå in.
 
@Solis Verkar som chaufförerna är folkskygga. :devil:. Om jag var kund skulle jag ta reda på vem det är som inte kan utföra tjänsten, sen reklamera varje gång. DE ska personligen hållas ansvariga, inte gömma sig bakom Postnord.
Ja alltså, på något sätt måste det ju gå att få fram klagomål? På mitt jobb händer det ibland att mottagare hör av sig och klagar. Är det så att något allvarligare fel har hänt (hit räknas tex allt med paket) så tar en ansvarig och pratar med berörd brevbärare om det. Så svårt är det inte. Vi har ju i datorn vem som kört vilken runda vilken dag och exakt tid.
 
När ska de höra av sig för leverans? På morgonen när du får dina 20 paket till 20 mottagare.? När de börjar närma sig ditt hus? Enda gången jag ring och kollat om nån är hemma var när jag hade 8 stora däck och om jag fick lägga av dem vid deras garage.
Nu är det tydlige nya tider med utkörning och hemkörning och leverans utan kvitto och gud vet allt. Jag begär utdelning med tidningsbudet om det går 10 cm från min dörr :up:.
Men har man betalat för hemkörning så ska det naturligvis utföras . Det känns som om yrkesstoltheten helt försvunnit i utförarledet :devil:

DHL och Schenker ringer runt en timme innan de är på väg. Men här ute har de lite glesare mellan stoppen än postis.

(Men vad jag stör mig på PostNord när jag köpt frakt med hemleverans och sedan måste välja det igen i appen för annars hamnar det hos ombudet eller ännu värre på företagscenter långt bort.)
 
Jag tror att det handlar om att slippa dela ut och istället få mottagaren att hämta ut paketet själv, på så sätt sparar de tid (pengar) och det verkar vara satt i system, alltså inte bara enstaka enskilda brevbärare utan något som många tillämpar. Men om det är instruktioner som kommer "uppifrån" eller ett resultat av hårt pressade arbetsschema har jag ingen aning om.
 
Jag hade innan en gul plastvimpel jag fått av Posten att sätta på brevlådan om jag ville att lantbrevbäraren skulle köra in om och hämta brev eller paket. Tyckte det var väldigt smidigt att slippa köra turen på nästan en mil fram och tillbaka till ombudet. Men efter att ha använt vimpeln ganska flitigt under en period så snodde helt enkelt brevbäraren vimpel istället för att lägga tillbaka den i postlådan och Postnord vägrade skicka mig en ny så nu får jag passa Postbilen om jag vill att något skall åka med.
 
Jag hade innan en gul plastvimpel jag fått av Posten att sätta på brevlådan om jag ville att lantbrevbäraren skulle köra in om och hämta brev eller paket. Tyckte det var väldigt smidigt att slippa köra turen på nästan en mil fram och tillbaka till ombudet. Men efter att ha använt vimpeln ganska flitigt under en period så snodde helt enkelt brevbäraren vimpel istället för att lägga tillbaka den i postlådan och Postnord vägrade skicka mig en ny så nu får jag passa Postbilen om jag vill att något skall åka med.
När jag bodde hos föräldrarna i byn hade alla en plastskylt som man klämde fast på brevlådan om man ville att lantbrevbäraren skulle köra till huset, när man hade ärenden.
 
När jag bodde hos föräldrarna i byn hade alla en plastskylt som man klämde fast på brevlådan om man ville att lantbrevbäraren skulle köra till huset, när man hade ärenden.
Är det nyligen? I så fall skall jag gå på Postnord igen, det svaret jag fick var att man istället skall boka in utkörning/upphämtning via internet.
 
Som fasen är helt omöjligt att hitta.
Samt att jag skrev fel, enbart utkörning går att boka vad jag kunde finna. Och systemet är uppbyggt så att det tar minst två extra dagar att få paketet om man bokar utkörning så de allra flesta väljer nog att hämta själv för att slippa behöva vänta ytterligare.
 
Beställt kattmat och sand från Zooplus och valde alternativet att det skulle levereras på onsdag eftersom jag skulle vara ledig hela dagen. Nu ringde min lantbrevbärare att han hade ett paket till mig och jag är inte hemma, så han frågade om jag vill ha det på onsdag istället när jag förvånat svarade att det inte skulle komma idag. Jag sa att det var ok att ställa det utanför grinden så länge och att jag nog är hemma igen om ca en timme.

Andra gången de levererar ett par dar förtidigt. 😀
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp