Postmords fantastiska service!

Det var nog någon anställd på Postnord som behövde just ett sådant minne, så det kom säkert till användning :)
Haha, ja men då måste han reklamera det först om han inte vill ha lite trevliga blue-screens och oförklarliga program dumpar :D
Funderar på om det fastnat i tullen... Verkar konstigt att det bara skulle försvinna.
 
Jag fick mitt paket så ska egentligen inte klaga men får en ens fylla tid när de ändå inte kommer inom utsatt tid och lämnar paketet fast jag inte var hemma (eftersom de inte kom inom utsatt tid) vilket jag valt att de inte skulle göra.
 
Behöver råd O_o

Fick brev från tullenheten på postnord idag att jag behöver betala. Inga konstigheter. MEN brevet är adresserat till ett helt annat namn, både förnamn och efternamn är fel. Det är ett herrnamn tillochmed. Men det var till min adress så jag öppnade det ändå. Gick in och kollade på det (man kan ju se bild på paketet online) och det står mitt namn skrivit väldigt tydligt, går ej att läsa fel. När jag nu betalar, finns det risk för att paketet sen kommer skickas ut till detta felaktiga herrnamn? För då kommer jag ju inte kunna hämta ut det. Men det står helt tydligt mitt namn på paketet :arghh:
 
Beställde en TV med leverans 17-21 en kväll. På dagen ringer de sambon och säger att de är på väg att leverera och undrar om han är hemma. Givetvis är han inte det, utan påtalar att leveransen ska ske ikväll. De säger att de ska återkomma på kvällen. Så där sitter vi och väntar. Kl. 21.04 kommer det ett SMS att de försökt leverera paketet men att ingen var hemma. Vi försöker ringa men inget svar. Dagen efter ringer sambon till kundservice och säger att de aldrig kom, och att vi definitivt inte tänker betala en ny utkörning. Kvinnan i telefonen påstår att de visst var där, det kan hon se på GDPS. Han frågar varför de då inte ringt om de nu inte kom in eller dylikt, trots att de har kod. De hade ju kunnat ringa tidigare på dagen så varför inte nu. Det kan hon inte svara på. Säger att vi måste betala en ny leverans eftersom vi inte var hemma :D Sambon ringer företaget som vi beställt TVn av, de suckar åt Post Nord och betalar en ny leverans.
 
Beställde en TV med leverans 17-21 en kväll. På dagen ringer de sambon och säger att de är på väg att leverera och undrar om han är hemma. Givetvis är han inte det, utan påtalar att leveransen ska ske ikväll. De säger att de ska återkomma på kvällen. Så där sitter vi och väntar. Kl. 21.04 kommer det ett SMS att de försökt leverera paketet men att ingen var hemma. Vi försöker ringa men inget svar. Dagen efter ringer sambon till kundservice och säger att de aldrig kom, och att vi definitivt inte tänker betala en ny utkörning. Kvinnan i telefonen påstår att de visst var där, det kan hon se på GDPS. Han frågar varför de då inte ringt om de nu inte kom in eller dylikt, trots att de har kod. De hade ju kunnat ringa tidigare på dagen så varför inte nu. Det kan hon inte svara på. Säger att vi måste betala en ny leverans eftersom vi inte var hemma :D Sambon ringer företaget som vi beställt TVn av, de suckar åt Post Nord och betalar en ny leverans.
Alltså, dom är puckon! Likadant vid min förra leverans. Satt vid fönstret och pluggade, fick sms "vi försökte leverera för 8 minuter sen". Ej, nej det gjorde ni inte. Då erkände dock en snubbe på posten i stan att det saknades gps just på den notisen.. vilket han antydde berodde på att jag hade rätt, dom hade aldrig försökt, utan bara skickat ett meddelande. Det innebar att mitt paket fick åka ca 30 mil extra för att sorteras om.
 
Behöver råd O_o

Fick brev från tullenheten på postnord idag att jag behöver betala. Inga konstigheter. MEN brevet är adresserat till ett helt annat namn, både förnamn och efternamn är fel. Det är ett herrnamn tillochmed. Men det var till min adress så jag öppnade det ändå. Gick in och kollade på det (man kan ju se bild på paketet online) och det står mitt namn skrivit väldigt tydligt, går ej att läsa fel. När jag nu betalar, finns det risk för att paketet sen kommer skickas ut till detta felaktiga herrnamn? För då kommer jag ju inte kunna hämta ut det. Men det står helt tydligt mitt namn på paketet :arghh:
Lämpligt är väl att kontakta tullenheten och påpeka felet. Säg att du är orolig för att det hamnar hos herrn som nämns.
 
Lämpligt är väl att kontakta tullenheten och påpeka felet. Säg att du är orolig för att det hamnar hos herrn som nämns.

Jag har givetvis försökt, men telefonkön var enorm och jag kom aldrig fram. Nytt försök imorgon. Att paketet hamnar till fel person är jag inte orolig på eftersom namnet är helt taget ur luften och anges till min adress. Jag är bara orolig för att jag nekas att hämta ut det pga felaktigt namn.
 
Jag har givetvis försökt, men telefonkön var enorm och jag kom aldrig fram. Nytt försök imorgon. Att paketet hamnar till fel person är jag inte orolig på eftersom namnet är helt taget ur luften och anges till min adress. Jag är bara orolig för att jag nekas att hämta ut det pga felaktigt namn.

Skriv på Facebook annars. De brukar svara inom ett dygn typ.
 
Jag tycker faktiskt att PostNord fungerar bättre än de flesta när det gäller leverans av paket. Samma säger min dotter, som beställer väldigt mycket på nätet. Deras app är suverän, tycker jag! DHL däremot har aldrig lyckats göra rätt när de skickat något till mig. Paketen har t o m hamnat på annan ort...
 
Beställde en TV med leverans 17-21 en kväll. På dagen ringer de sambon och säger att de är på väg att leverera och undrar om han är hemma. Givetvis är han inte det, utan påtalar att leveransen ska ske ikväll. De säger att de ska återkomma på kvällen. Så där sitter vi och väntar. Kl. 21.04 kommer det ett SMS att de försökt leverera paketet men att ingen var hemma. Vi försöker ringa men inget svar. Dagen efter ringer sambon till kundservice och säger att de aldrig kom, och att vi definitivt inte tänker betala en ny utkörning. Kvinnan i telefonen påstår att de visst var där, det kan hon se på GDPS. Han frågar varför de då inte ringt om de nu inte kom in eller dylikt, trots att de har kod. De hade ju kunnat ringa tidigare på dagen så varför inte nu. Det kan hon inte svara på. Säger att vi måste betala en ny leverans eftersom vi inte var hemma :D Sambon ringer företaget som vi beställt TVn av, de suckar åt Post Nord och betalar en ny leverans.

Vi fick veta att det inte ingår i tjänsten från Postnord att höra av sig när de ska leverera. De skickar endast ett SMS efteråt att det inte gick att leverera. Och detta är en tjänst som dock används desto flitigare tycks det, oavsett om adressaten faktiskt var hemma vid tillfället eller ej...
PEXIT!!!!
 
Vi fick veta att det inte ingår i tjänsten från Postnord att höra av sig när de ska leverera. De skickar endast ett SMS efteråt att det inte gick att leverera. Och detta är en tjänst som dock används desto flitigare tycks det, oavsett om adressaten faktiskt var hemma vid tillfället eller ej...
PEXIT!!!!
Den tjänsten används ta mig fan alltid numera! Jag ser postbilen köra förbi på vägen och så plingar mobilen att de inte kunde leverera...
 
Den tjänsten används ta mig fan alltid numera! Jag ser postbilen köra förbi på vägen och så plingar mobilen att de inte kunde leverera...

samma här!
Sambon jobbar mycket hemifrån och det är många gånger som han ser postbilen åka förbi utan att ens sakta in... Eller bästa: Postkillen går upp till dörren, plingar på och typ SPRINGER därifrån. Sen kommer ett mess om att det inte gått att leverera för det var ingen hemma. Sambon satt i kontoret och såg postkillen genom fönstret men hann inte fram till dörren innan han var borta :grin:
 
Den tjänsten används ta mig fan alltid numera! Jag ser postbilen köra förbi på vägen och så plingar mobilen att de inte kunde leverera...
Till saken hör att jag väldigt ofta är ute när de kör förbi... Det som gör mig mest förbannad är att mitt paket/brev då körs tillbaka till PostMords sortering på annan ort vilket innebär att mitt paket först följande dag lämnas på utlämningsstället i byn. De aviserar dessutom med brev som brukar komma typ tre, fyra, fem dagar senare!!! Nu är ju inte det så stort problem för det går att hämta ut paket/brev mha av hemsida/app. Eftersom jag i princip alltid får hämta mina paket på utlämningsstället istället för att få hem dem så väljer jag numera alltid DHL om det är möjligt. Då vet jag att jag får hämta ut dem på macken.
 
Vi fick veta att det inte ingår i tjänsten från Postnord att höra av sig när de ska leverera. De skickar endast ett SMS efteråt att det inte gick att leverera. Och detta är en tjänst som dock används desto flitigare tycks det, oavsett om adressaten faktiskt var hemma vid tillfället eller ej...
PEXIT!!!!
När ska de höra av sig för leverans? På morgonen när du får dina 20 paket till 20 mottagare.? När de börjar närma sig ditt hus? Enda gången jag ring och kollat om nån är hemma var när jag hade 8 stora däck och om jag fick lägga av dem vid deras garage.
Nu är det tydlige nya tider med utkörning och hemkörning och leverans utan kvitto och gud vet allt. Jag begär utdelning med tidningsbudet om det går 10 cm från min dörr :up:.
Men har man betalat för hemkörning så ska det naturligvis utföras . Det känns som om yrkesstoltheten helt försvunnit i utförarledet :devil:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp