PostNord - köra ut paket

Du tänker så. Jag kan inte argumentera mot det, tanken hade faktiskt inte ens slagit mig. Jag tycker dock det är konstigt förfarande, jag jobbade i tretton år på posten/postnord och det är absolut minst arbete om kunden är hemma och tar emot paketet, det är mer arbete att ta med det tillbaka.
Ändå är vi MASSOR med kunder som vittnar om att det är precis så det går till.
 
Det verkar vara oerhört personberoende hur det fungerar; alltså vilken brevbärare det är. Det finns de som svischar förbi och "ingen var hemma" och sen finns det de som har servicekänslan där den ska vara och ser till att göra sitt jobb. Att det kan skilja så mycket är ju ett ledningsfel - om rätt personer anställs, utbildas och sedan arbetet styrs och följs upp rätt så skulle ju slutresultatet vara ett annat.

Reagerade på en artikel jag läste i julas, där en ansvarig chef för produktionen uttalade sig:

"– Vi har sett ett mönster i att om en person beställer fem saker, då väntar man gärna med att hämta ut sina paket till att alla paket har kommit in. Det är bättre att hämta det första paketet direkt när man får aviseringen. Ombuden behöver hjälp med att få ut paketen så fort det bara går för att undvika förseningar, säger han."
https://omni.se/postnords-julvadjan-hamta-era-paket-sa-fort-ni-kan/a/e1rVzM

Bättre för vem? Noll kundfokus. Och hur blir det mindre förseningar för att paketen hämtas från ombuden? Det brister i ledarskapet.
 
Snart ger jag upp. Och det värsta är att jag kämpar så här för att jag vet att det inte är miljövänligt att skicka ett paket så här halvt över hela jorden, jag vill inte att det ska skickas tillbaka och sen ska jag få ett nytt paket som ska skickas tvärs över jordklotet igen :crazy:
Om detta inte går så funderar jag på att begära tillbaka pengarna istället. Fast det känns lite surt nu när paketet är äntligen här i Sverige :banghead:
 
På mitt paket stod att det skulle hanteras försiktigt. Jag antar att det blev förstört när det fick åka runt i en vecka. Mellan terminalen i Veddesta och min bostad är det 13 km, det skulle ha kommit fram på mindre än en vecka även om man kröp!
Det finns ingen sån hantering längre , allt sorteras med maskiner. Ingen hantering med folk som läser lappar med "hanteras försiktigt". Det ska paketeras så att det håller för sån hantering.
 
Nä-Hä. Pga paketet inte lades till automatiskt i appen så kan jag inte skicka en avi till någon annan, det är visst skillnad på paket och paket trots att de bägge skickades från samma webshop.
Nu vet jag i helvete inte vad jag kan göra. Skjuta upp semestern? Skjuta mig själv?
Det sista låter onekligen lockande just nu :meh:
 
Jag hyser en elak tanke om att de faktiskt inte har några paket med sig när de åker ut... De bara noterar att ingen var hemma.
Shit , tänkte inte påde. Inte konstigt att jag hade mycket övertid. Skulle ha struntat i pakethyllan.

Dagen före julafton ringde min chef till mig i bilen kl 19.00 ! och frågade hur långt jag hade kvar, minst en timme . Kom genast tillbaka oavsett hur mycket post du har kvar.
 
Nä-Hä. Pga paketet inte lades till automatiskt i appen så kan jag inte skicka en avi till någon annan, det är visst skillnad på paket och paket trots att de bägge skickades från samma webshop.
Nu vet jag i helvete inte vad jag kan göra. Skjuta upp semestern? Skjuta mig själv?
Det sista låter onekligen lockande just nu :meh:
Någon annan kan hämta ditt paket om den har din legitimation och paketets avi-nummer med sig
 
Jag hyser en elak tanke om att de faktiskt inte har några paket med sig när de åker ut... De bara noterar att ingen var hemma.
Jag har varit med om det. Stod i hallen när det lät i brevinkastet så jag såg att en avi ramlade in om att jag inte varit på plats. Så då öppnade jag dörren och hojtade att jag visst var på plats för att ta emot mitt paket. Oups - det hade han visst inte med sig... :banghead:

Men senaste månadernas har det faktiskt blivit mycket bättre och de ringer på med paketen i hand. :)
 
Eeeehhh humörsvängning level 100 :confused::rofl:
Frågade postnords messenger tjänst om jag inte kunde ändå få paketet eftersänt till mig och fick ett svar tillbaka typ javisst! (Jag hade nästan förlorat hoppet och frågade bara i ren desperation) Vilket kändes underligt då det står på deras hemsida att det inte går att eftersända paket.
Sen så hade jag förut skickat ett mail till dem som jag fick svar på nyss och där står det att paketet "skickas som ett brev och därför kommer att eftersändas :up:"
Jag är helt förvirrad. Jag tror att min kropp fick en chock av den plötsliga vändningen i storyn O_o
Nu frågade jag messengerappen för säkerhets skull vad som gäller men ... Jag kanske får mitt paket trots allt?
 
Jag hyser en elak tanke om att de faktiskt inte har några paket med sig när de åker ut... De bara noterar att ingen var hemma.
Så vet jag att det är. Flera gånger har jag väntat på paket och fått avi om att ingen varit hemma. Jag har stått och väntat tills brevbäraren kommit tillbaka (vänder någon km bort) och påtalat att jag visst är hemma. De har aldrig haft paketet med sig ens då utan skyllt på diverse otroliga saker som ursäkt.

Sedan finns det självklart toppenbrevbärare med! Som hen som vi mötte en bit hemifrån när vi red och som stannade och frågade om jag var jag och sa att hen hade paket till mig och att hen lämnar dem på tillbakavägen eller hen som ringde när jag var i stallet och därmed inte hörde när hen ringde på dörren. Allt för att kunna lämna paketen.
 
Har du inte både pass och idkort då?
Jag brukar lämna passet till roomisarna om det är något som ska hämtas ut åt mig så har jag idkort på mig.
:p Jag har inget pass, jag åker typ aldrig utomlands och isåfall inom EU, och då har jag ett id-kort från polisen.
Praktiskt för det mesta tänker jag .... För det mesta :cautious::D
 
Eeeehhh humörsvängning level 100 :confused::rofl:
Frågade postnords messenger tjänst om jag inte kunde ändå få paketet eftersänt till mig och fick ett svar tillbaka typ javisst! (Jag hade nästan förlorat hoppet och frågade bara i ren desperation) Vilket kändes underligt då det står på deras hemsida att det inte går att eftersända paket.
Sen så hade jag förut skickat ett mail till dem som jag fick svar på nyss och där står det att paketet "skickas som ett brev och därför kommer att eftersändas :up:"
Jag är helt förvirrad. Jag tror att min kropp fick en chock av den plötsliga vändningen i storyn O_o
Nu frågade jag messengerappen för säkerhets skull vad som gäller men ... Jag kanske får mitt paket trots allt?
Vi eftersänder alltid paket som räknas som "stort brev", det är inga konstigheter alls. (jobbar inte på Postnord men tippar på att det är samma regler för oss som för dem när det gäller sådant) När jag såg ditt första inlägg där du skrev om att paket inte eftersänds så var min spontana tanke "Va? Det gör de väl visst?" :p
 
Jag har varit med om det. Stod i hallen när det lät i brevinkastet så jag såg att en avi ramlade in om att jag inte varit på plats. Så då öppnade jag dörren och hojtade att jag visst var på plats för att ta emot mitt paket. Oups - det hade han visst inte med sig... :banghead:

Men senaste månadernas har det faktiskt blivit mycket bättre och de ringer på med paketen i hand. :)
Men jösses...
 

Liknande trådar

Samhälle Hej, fick ett brev från postnord om moms och tull på mitt paket från England. Trodde jag skulle behöva betala moms men när jag acceptera...
Svar
4
· Visningar
629
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 913
Senast: Barbabelle
·
Övr. Hund När jag kom hem från jobbet nu ikväll kom ett sms om att ett paket jag beställt med fryst färskfoder (24x500g) kommer att leveraras...
Svar
3
· Visningar
527
Senast: __sofia__
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 856
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp