Bukefalos 28 år!

PostNord - köra ut paket

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAa!

8720B107-7DE7-4887-903C-BA9BC13B5AD3_zpsrhknyuok.jpg

Porttelefonen ringde och jag fick mitt paket! Jag är så löjligt lycklig över att det fungerade utan att behöva kräva ny utkörning och att de faktiskt ringde på! Tänk om det ändå var så smidigt varje gång.

Nu ska jag packa upp mitt paket! :D
Mvh,
Överdrivet glad paketmottagare
 
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAa!

8720B107-7DE7-4887-903C-BA9BC13B5AD3_zpsrhknyuok.jpg

Porttelefonen ringde och jag fick mitt paket! Jag är så löjligt lycklig över att det fungerade utan att behöva kräva ny utkörning och att de faktiskt ringde på! Tänk om det ändå var så smidigt varje gång.

Nu ska jag packa upp mitt paket! :D
Mvh,
Överdrivet glad paketmottagare
Ser lite misshandlat ut, eller är det du som bundit ihop det igen??:D
 
Här har brevbäraren börjat ringa på ringklockan om posten är för stor för dörrbrevlådan :banana:
PostMord har slarvat bort åtminstone 3 paket för mig. Med mina snäckor i...:wtf:
 
Jag beställde hem 18 kg kattsand från Zooplus just för att det ska levereras hem till dörren. Idag började jag undra hur långt paketet kommit, och spårar paketet på PostNords hemsida. Där har de skrivit följande:

"Det gick inte att leverera. Ett meddelande har lämnats på leveransadressen"

Vilket inte är sant. Jag gick hemifrån en halvtimme innan de påstår att de varit här, så givetvis vet jag inte huruvida det är sant. MEN de har inte lämnat något meddelande. Inte nere vid porten, inte vid anslagstavlan, inte på dörren eller genom brevinkastet. Kan de då kräva att jag ska betala x antal hundra kronor för att de ska köra ut mitt paket igen, eller hade de gjort det gratis ändå?

Hur fungerar det här egentligen?

Edit: enligt affärens hemsida så kan man boka kostnadsfri utkörning om man missat första utkörningen, om paketet väger 20+ kilo. Så är det kört i mitt fall bara för att mitt paket kommer väga 18-19 kilo?


Förr kom lantbrevbäraren med paken hem. Men inte nu lägre sen det ändrades. Nu har vi inte utdelning av post på tisdagar för då delar de ut reklam... hemkörning av paket fast man betalt gör det görs inte alls. Bor på landsbygden. Då ligger det en lapp i brevlådan att paketet är förstort för brevlådan...de har inte varit vid vårt hus alls. Det är ca 900 meter till brevlådan från huset. Jag har varit hemma och sett bilen vid brevlådan. O kundtjänst på Postnord är mycket sämre än stället där man beställer färdtjänst till föräldrarna. Trots attPostnord människorna på kundtjäst pratar bättre svenska.
Försöker skicka med dhl eller schenket om det går. Lättare att hämta de paketen på utlämnings stället.
 
Jag har tyvärr fått anledning till att tänka på den här tråden på sistone.

Beställde två muggar från England som kom till Sverige 3/6. Jag skulle få dem dagen efter. Det fick jag inte. Jag skulle få det två dagar efter. Fick jag inte. 7/6 skulle de har försökt köra ut det till mig, fick besked om att jag skulle få hämta ut det. Fick ingen avi. Måndag 10/6 påstår de att de försökt köra ut det och försökt kontakta mig. Jag var hemma.
På tisdagen fick jag äntligen en uthämtningsavi så glad i hågen går jag för att hämta ut paketet. När jag kommer tilk utlämningsstället säger de att det hörs att innehållet har gått sönder. När jag öppnade det hade en mugg gått i 16 bitar. Aldrig mer Postnord!
19BC0534-BB29-4093-948C-638FFE07B3CD.jpeg
 
Jag väntar på ett paket som skulle enligt företaget ha kommit fram senast 11e juni, men det var den dagen jag fick en lapp från postmord om att jag behövde betala tullen. Jag gjorde det direkt och hoppas att jag skulle få det innan den 20e, då jag ska iväg då på fem veckors semester (som bekant så eftersänds bara post och inte paket 🙄).
Inget paket än .... :nailbiting:
Inte är det spårbart heller, trots att den var det i USA och det andra paketet från samma företag (fast skickat från ett EU-land i det fallet) var spårbart hela vägen. :cautious:

Tillägg: För den delen ... jag beställde från samma företag ovan några vykort, en av dem var en annan typ av kort så de skickades i två olika kuvert. Och under den här tiden så har mina föräldrar som bor i samma lägenhet som jag eftersändning på sin post då de är i sommarstugan. Jag har inte beställt eftersändning än alltså. Men ett av kuverten med mina kort hamnade hos mina föräldrar (trots att mitt namn stod på det) och det andra hamnade här hos mig - på samma dag :grin: Det tog lite orimligt lång tid också, mitt paket med kläder hamnade snabbare hos mig än dessa med vykort vars kuvert var lite trasiga (men som tur är av hård papp så innehållet skyddades). Tyvärr spårades inte vykorten så jag kunde inte se var det dröjdes, det hade varit intressant...
 
Senast ändrad:
Jag ar helt fascinerad av att Svenska befolkningen accepterar sadant har. Att inget nytt foretag blommar upp med "customer service" som skoter sig.

Post som gar med USPS och Post Nord och har "tracking" fran USA till Sverige och kan inte sparas hela vagen. :cautious: Nar tullen sager att de "lamnat over det till Post Nord" forsvinner det i en grav av morker.
Skickas paketet at andra hallet sa det hamnar i USA's tull for vidare transport till USPS sa ar det sparbart hela vagen. Bade genom USPS och Post Nord. Imagine that.:grin:

Med USPS Kommer posten nar den ska, min "Mail Lady" ringde pa dorren nar vi flyttade in och presenterade sig (Lisa), hon ar super trevlig och om posten inte gar ner i brevladan lagger hon den pa bordet utanfor dorren (dar jag har en skylt som sager att man ska lamna posten dar) och ringer pa dorren. Ingen post har nagonsin forsvunnit for mig har i USA (daremot i Sverige dar jag endast spenderat semestrar da och da de sista 30 aren).

De levererar 485 millioner forsandelser per DAG ... vilket blir, utslaget pa ett ar, one hundred seventy-seven billion twenty-five million ... och ungefar for ett par ar sedan var 80 millioner forsandelser forsvunna (de flesta aterfanna pa "Lost and Found") pa ett ar. Nagon som ar bra pa matte kan ju rakna ut procenten pa det.:o

Kort sagt, sedan "government" gick in och kravde skarpning har USPS skickat sina anstallda pa "sharm kurs" andrat rutiner sa all post, brev och ALLT scannas sa man kan fa en mail med bilder pa vilken post man far den dagen, och posten fungerar!
 
Jag fattar inte hur Posten som var välfungerande kunde tappa så mycket när det blev Postmord. Posten fungerade alltid för mig. Nu verkar Postmord vilja göra sig av med alla kunder genom att bete sig som idioter.

På mitt paket stod att det skulle hanteras försiktigt. Jag antar att det blev förstört när det fick åka runt i en vecka. Mellan terminalen i Veddesta och min bostad är det 13 km, det skulle ha kommit fram på mindre än en vecka även om man kröp!
 
Jag fick ett brev från telenor att min tv-box skulle skickas till mig inom några dagar. Den är hämtad och installerad sen en vecka tillbaka. Brevet hade telenor daterat till 11 dagar innan det faktiskt kom fram :meh:

Tur det inte var en räkning.
 
Jag bor på landet och här vågar jag inte beställa med någon annan än postnord. Aldrig någonsin haft problem med varken post eller paket där jag bor nu som hanterats av postnord.

Här undviker jag däremot schenker och DHL. lämnade mitt paket med dyra hästgrejer på helt fel adress och beställer man till serviceställe så vet man aldrig vilken kiosk dom hamnar på. Det ska hamna på den som tillhör mitt postnummer, men brukar i hälften av fallen få åka 20 min längre pga någon okänd anledning 😠
 
Problemet som jag ser det med att paket ibland ’försvinner’ spårningsmässigt, då postnord tar över, är att de helt stokastiskt väljer att byta ut ursprungsspårningskoden till en lokal kod för postnord/Sverige.

Och det här gäller bara en del paket, och jag har ännu inte sett deras mönster.
 
Hade beställt nåt som skulle komma med hemleverans, icke! Påstods att jag inte varit hemma men jag hade varit hemma och sovit hela dagen och med tre hundar så kan jag lova att jag hört om nån så mycket som satt sin fot på trappen. ☹

Det loggas med GPS var telefonen som hanterar paketen befinner sig när uppgifter matas in så det är relativt enkelt för personalen att kolla. Tror till och med en del av de nya bilarna har GPS-logg.
 

Liknande trådar

Samhälle Hej, fick ett brev från postnord om moms och tull på mitt paket från England. Trodde jag skulle behöva betala moms men när jag acceptera...
Svar
4
· Visningar
648
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 815
Senast: Barbabelle
·
Övr. Hund När jag kom hem från jobbet nu ikväll kom ett sms om att ett paket jag beställt med fryst färskfoder (24x500g) kommer att leveraras...
Svar
3
· Visningar
540
Senast: __sofia__
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 862
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp