Bukefalos 28 Ă„r!

Jag tex?

MĂ„nga andra?

Pulvermos gÄr fortare Àn att göra eget, behöver det diskuteras? Ofta Àr det just det som fÄr folk att anvÀnda pulvermos....

TĂ€nker att det Ă€r en nödlösning för superstressade förĂ€ldrar med krĂ€sna ungar 😆
Finns ju andra saker som gÄr snabbt och faktiskt Àr gott.
Göra eget mos gÄr ju dessutom snabbt, typ 25 min.
 
TĂ€nker att det Ă€r en nödlösning för superstressade förĂ€ldrar med krĂ€sna ungar 😆
Finns ju andra saker som gÄr snabbt och faktiskt Àr gott.
Göra eget mos gÄr ju dessutom snabbt, typ 25 min.
Det gÄr snabbare med pulvermos. Och det Àr betydligt fÀrre moment Àn att göra eget mos. RÀtt trist instÀllning du har, bara för att du inte gillar pulvermos sÄ finns det ju andra som kanske tycker att det Àr helt ok att Àta.

Man behöver inte vara superstressad förÀlder med krÀsna ungar för att göra pulvermos, det finns andra anledningar ocksÄ. Skönt att du inte kÀnner behov av det.
 
Det gÄr snabbare med pulvermos. Och det Àr betydligt fÀrre moment Àn att göra eget mos. RÀtt trist instÀllning du har, bara för att du inte gillar pulvermos sÄ finns det ju andra som kanske tycker att det Àr helt ok att Àta.

Man behöver inte vara superstressad förÀlder med krÀsna ungar för att göra pulvermos, det finns andra anledningar ocksÄ. Skönt att du inte kÀnner behov av det.

Jovisst, men dÄ finna det ocksÄ bÀttre alternativ att Àta om det bara handlar om tiden.
Sen kan man sĂ„klart Ă€lska pulvermos och Ă€ta det pga det, precis som jag garanterat Ă€ter saker som andra aldrig skulle Ă€ta 😁

Pulvermos Ă€r nĂ„got jag aldrig kommer förstĂ„ mig pĂ„ dock 😆

Testa att lĂ€sa saker utan blodigt allvar 😁
Personligen fĂ„r folk gĂ€rna hata pĂ„ min mat 😋
 
TĂ€nker att det Ă€r en nödlösning för superstressade förĂ€ldrar med krĂ€sna ungar 😆
Finns ju andra saker som gÄr snabbt och faktiskt Àr gott.
Göra eget mos gÄr ju dessutom snabbt, typ 25 min.

25 min Àr ofta ungefÀr den tiden jag har pÄ mig frÄn det att jag sÀtter min fot i köket tills maten ska vara uppÀten, disken undanplockad och jag pÄvÀg nÄgon annanstans.
 
Jovisst, men dÄ finna det ocksÄ bÀttre alternativ att Àta om det bara handlar om tiden.
Sen kan man sĂ„klart Ă€lska pulvermos och Ă€ta det pga det, precis som jag garanterat Ă€ter saker som andra aldrig skulle Ă€ta 😁

Pulvermos Ă€r nĂ„got jag aldrig kommer förstĂ„ mig pĂ„ dock 😆

Testa att lĂ€sa saker utan blodigt allvar 😁
Personligen fĂ„r folk gĂ€rna hata pĂ„ min mat 😋
Fast mÄste man Àlska det, rÀcker det inte att tycka det Àr ok att Àta liksom. Jag Àlskar inte pulvermos, jag föredrar hemgjord, Ä andra sidan föredrar jag enkelheten med pulvermos och till vissa rÀtter och vid vissa tillfÀllen duger det utmÀrkt med pulver. Det kÀnns lite som ett mÀrkligt resonemang att jag ska vÀlja nÄgot som du tycker Àr godare bara för att du inte gillar pulvermos nÀr jag tycker att det gÄr snabbare Àn hemgjord mos att göra och har en helt ok smak.

Jag hatar inte andra mÀnniskors mat och tycker inte att man ska uttrycka sig sÄ som du gör om hur andra mÀnniskor Àter och deras smak.
 
Fast mÄste man Àlska det, rÀcker det inte att tycka det Àr ok att Àta liksom. Jag Àlskar inte pulvermos, jag föredrar hemgjord, Ä andra sidan föredrar jag enkelheten med pulvermos och till vissa rÀtter och vid vissa tillfÀllen duger det utmÀrkt med pulver. Det kÀnns lite som ett mÀrkligt resonemang att jag ska vÀlja nÄgot som du tycker Àr godare bara för att du inte gillar pulvermos nÀr jag tycker att det gÄr snabbare Àn hemgjord mos att göra och har en helt ok smak.

Jag hatar inte andra mÀnniskors mat och tycker inte att man ska uttrycka sig sÄ som du gör om hur andra mÀnniskor Àter och deras smak.

Men du fÄr Àta precis vad du vill.
Det Ă€r inte en trĂ„d om sjukdom och död utan om potatismos pĂ„ chips 😅
Jag skiter faktiskt fullstÀndigt vad andra Àter och inte Àter.
Jag tycker pulvermos Àr tokvidrigt punkt slut.
 
DÄ hade jag kört pÄ storkok och matlÄdor om jag velat ha mat.
Yoghurt och granola Ă€r min bĂ€sta mat nĂ€r livet gĂ„r snabbt 😊

Tja, nu Àr ju just pulvermos inte min favoritmat direkt (om jag inte Àr pÄ fjÀllet!) men jag Àter hundra gÄnger hellre det till lunch Àn granola och yogurt.

Det kÀnns bara rÀtt trist att kalla andras smak för Àckligt, oavsett om det gÀller mat eller tex vin. ;)
 
Senast Àndrad:
Men du fÄr Àta precis vad du vill.
Det Ă€r inte en trĂ„d om sjukdom och död utan om potatismos pĂ„ chips 😅
Jag skiter faktiskt fullstÀndigt vad andra Àter och inte Àter.
Jag tycker pulvermos Àr tokvidrigt punkt slut.
Det Àr inte din Äsikt om pulvermos jag reagerade pÄ utan ditt sÀtt att förmedla det.
 
Tja, nu Àr ju just pulvermos inte min favoritmat direkt (om jag inte Àr pÄ fjÀllet!) men jag Àter hundra gÄnger hellre det till lunch Àn granola och yogurt.

Det kÀnns bara rÀtt trist att kalla andras smak för Àckligt, oavsett om det gÀller mat eller tex vin. ;)

Inte Ă€ckligt, bara tokvidrigt 😁
Men det Àr ju inte för att det Àr billigt som vinet. Jag Àr sÄ lÄngt ifrÄn en matsnobb man kan komma.
Bara vÀldigt krÀsen och tycker mycket Àr Àckligt och oÀtligt.
 
Vem Ă€ter ens pulvermos 😭
Tar ju inte lÄng tid att göra eget som blir sisÄdÀr en miljon gÄnger godare.

Jag Àlskar bÄde pulvermos och potatismos :D Sedan Àr det ju helt olika saker, smakar olika och fyller liksom olika funktion.

Pulvermos gör jag pÄ under tvÄ minuter och minimalt med disk. Riktigt mos tar ju en evighet i jÀmförelse och lÀmnar ett mindre diskberg efter sig.
 
Jag Àlskar bÄde pulvermos och potatismos :D Sedan Àr det ju helt olika saker, smakar olika och fyller liksom olika funktion.

Pulvermos gör jag pÄ under tvÄ minuter och minimalt med disk. Riktigt mos tar ju en evighet i jÀmförelse och lÀmnar ett mindre diskberg efter sig.
Fast vadÄ diskberg? Jag gör typ hela moset i kastrullen, sÄ enda skillnaden Àr att jag kan laga till pulvermoset i sjÀlva tallriken istÀllet. :)

Och nej, det Àr inte OT, rubriken lyder faktiskt bara "Potatismos". :D
 

Liknande trÄdar

Mat NÀr jag var barn Ät jag en matrÀtt flera gÄnger hos en kompis som jag minns att jag tyckte var suverÀnt gott. Det var nÄgra slags...
Svar
14
· Visningar
1 384
Senast: Eli
·
Mat FrÄn början var det bara jag och mannen som skulle vara hemma ikvÀll och fira nyÄr. Hans önskemÄl var dÄ att vi skulle Àta kotlett och...
2
Svar
20
· Visningar
1 369
Senast: Ullmerkott
·
  • LĂ„st
  • Artikel
Dagbok Den 7 Februari 2023 Àndrade jag mitt liv för alltid. Jag gick upp för en bro som en man kom ner som kvinna. Det var en ganska kall...
15 16 17
Svar
328
· Visningar
45 377
Mat Har ni nÄgot gott recept pÄ nÄgon god dressing eller sÄs som Àr snabb och lÀtt att göra, som Àr mild och som inte innehÄller en massa...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 207
Senast: Enya
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp