Bukefalos 28 år!

Prat att somna till

Jag lyssnar på p3 dokumentärer att somna till.

De går att ladda ner med så behövs ingen data eller wifi :)
 
Jag brukade somna till Hitchhikers Guide to the Galaxy, den gjordes ju för radio ursprungligen så är snäppet bättre än en audiobok. Problemet är att jag somnade jämt mitt i och eftersom jag inte kom ihåg var jag var så fick jag börja från början varje kväll :rofl: . Till slut tröttnade jag lite på...

“Far out in the uncharted backwaters of the unfashionable end of the Western Spiral arm of the Galaxy lies a small unregarded yellow sun. Orbiting this at a distance of roughly ninety-eight million miles is an utterly insignificant little blue-green planet whose ape-descended life forms are so amazingly primitive that they still think digital watches are a pretty neat idea.”
Men den är ju för bra och för rolig för att somna till. Älskar den!
 
Nu har vi provat historia, det funkade dåligt eftersom partnern är väldigt intresserad av sådant. :D Vi har testat där man ska slappna av i kroppen bit för bit, funkar dåligt för mig eftersom jag blir så engagerad i att följa instruktionerna. Det resulterar i att jag blir väldigt avslappnad, men inte ett dugg sömnig....
Nästa test blir Persbrandt!
 
Nu har vi provat historia, det funkade dåligt eftersom partnern är väldigt intresserad av sådant. :D Vi har testat där man ska slappna av i kroppen bit för bit, funkar dåligt för mig eftersom jag blir så engagerad i att följa instruktionerna. Det resulterar i att jag blir väldigt avslappnad, men inte ett dugg sömnig....
Nästa test blir Persbrandt!
När jag har svårt att slappna av så är Astrid Lindgren min go to. Alla hennes böcker får mig att slappna av :up:
 
Lyssnar alltid på ljudbok när jag ska sova, oftast någon "feel good" roman som jag inte är så intresserad av. Kan inte lyssna på andra böcker jag vill lyssna på, då kan jag inte sluta lyssna.
Måste även vara en behaglig röst utan någon dialekt som enligt mig "sticker ut".
 
Jag tipsar om podden Nothing Much Happens. Finns på Spotify, Acast, Apple Podcasts, Podbean och en massa andra podd-plattformer. Den beskrivs som "godnattsagor för vuxna" och det är precis vad det är också! Varje avsnitt är ca 25 minuter långt och det är samma lugna, mysiga och relativt händelselösa historia berättas två gånger - en gång i normalt tempo och en gång lite långsammare. Jag hinner alltid somna innan omgång två är klar :D
 

Liknande trådar

Mat Nu känner jag att det får vara slut med chips och godis i princip varje kväll 🙈 Vi äter middag runt 17-18, när dottern somnat och man...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 617
Senast: Cattis_E
·
Kultur Visst finns det några andra histrorienördar här? Jag läser det mesta i populärlitteratur om forntiden i Sverige (stenåldern tom...
Svar
2
· Visningar
423
Senast: Angel
·
Kultur Jag är en Sveriges radio nörd. Mest P1 men laddar även hem poddar från P3 och P2 om ämnet intresserar mig. Flamsradio går bort, har...
2
Svar
34
· Visningar
1 300
Fritid Har ni tips på en bra solcellradio, gärna med usb för laddning av moiltelefon (om det finns en sådan funktion)? Tänkte att det kunde...
Svar
3
· Visningar
217
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp