Premiärtur

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hela den här dagen har faktiskt varit riktigt trevlig. Jag jobbade hemma idag och det var rätt skönt att inte behöva hetsa iväg på morgonen, kunna dra sig lite extra i sängen och ändå kunna börja jobba lite tidigare än jag normalt gör. Dessutom slapp jag sitta och vänta vid ett vägarbete som pågår och där väntetiden kan bli ganska lång innan lotsen kommer och hämtar dem som vill passera.

Så den här tråkiga vyn
20150811_174043.jpg


byttes till den här, mycket trevligare vyn, som mötte mig då jag vid lunchtid öppnade dörren.
20150812_121219.jpg


En av hönsen tog sig faktiskt in i huset lite senare vid ett obevakat ögonblick men hade i alla fall den goda smaken att inte bajsa innan jag lyckats valla ut henne.

Framåt halv fem insåg jag att jag kunde ju sluta tidigare eftersom jag faktiskt började tidigare i morse. :) Oj, vad tidigt det kändes att bli ledig. Efter att ha stoppat i mig lite mat blev det en skön promenad på en timme.

Därefter var det dags att hämta två hästar ur hagen :up: . Jag borstade båda och sen kom min HV. Vi sadlade båda grabbarna och sen blev det äntligen en premiärtur i det supersköna vädret. Båda har ju vilat sig i form kan man säga så det var två ystra killar, framförallt var W på G och trippade lite då och då, framförallt i början. Han var ju fullt igång när han kom för 3 månader sedan och sedan dess har han inte gjort många knop.

Han verkar vara en snäll kille, men har väldigt mycket energi just nu. Känslig är han också. I morgon kanske vi hinner med ytterligare en tur, men sedan är det tvärkört ett par dagar. Då får jag passa på att borsta och kanske gå en sväng med honom till fots. Jag rider inte ut på honom själv, ffa inte med tanke på hur stressad han var ensam i stallet igår.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Förra helgen drog ner mig i en rejäl grop som jag inte trodde var möjlig. Jag hade ingen aning om att en marknad kunde dränera en på så...
Svar
1
· Visningar
786
  • Artikel
Dagbok Jag har ju haft problem med att jag inte lyckas ta mig upp ur sängen på morgonen och sen på kvällen har jag haft svårt att somna i tid...
Svar
11
· Visningar
1 022
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
34
· Visningar
2 065
  • Artikel
Dagbok Nu känner jag att jag behöver en liten Buke-paus. Har egentligen känt så ett längre tag men inatt kunde jag inte sova alls pga att det...
Svar
2
· Visningar
976

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp