Premiär för realityserien ”Familjen Hammarström”

Prova läs ridsport, eller här! Vet inte hur många gånger jag hört lovsånger till tuffa hästtjejer som minsann stiger upp i ottan och fixar och betalar allt själva.

Ja, och de personerna som verkligen sliter är ju förtjänta av lite credit för det.

Vad gäller att köra en reality-serie om en privilegierad häst-familj så ligger det väl i tiden.
Kändisar som har det mycket gott ställt visar upp familjen på utvalt sätt på TV.
Wahlgrens värld, ska inte Glenn Hysén med familj ha ett program, och så Hammarströms?
Det är inte alls lika "intressant" att följa en kämpande ungdom som att se de rikas lyx.

Generellt, det är verkligen olika förutsättningar för olika människor! De som har möjligheterna att få riktigt bra hästmaterial, har förstås större chans att nå toppen jämfört med dem som inte har samma ekonomiska möjligheter - eller samma back-up från hela familjen.
 
Trist att det blev en serie med just en sådan här sorts person i fokus tycker jag. Det lär spä på tron att ridning är en snobbig sport fullt av bortskämda ungar, och en som man kan syssla med utan att egentligen behöva jobba särskilt mycket för saken. Jag förstår inte alls varför just denna familjen skulle få en egen serie, utan skulle mycket hellre se att man visade någon av alla de otroliga ungdomar som går upp 5 varje morgon för att fixa stallsysslorna före skolan och sedan åker/rider långa sträckor för att komma till anläggningar med paddock/ridhus för att kunna träna ordentligt.
VERKLIGEN, hade varit så mycket intressantare och då hade jag t.om kunnat viss programmet för min dotter. Jag vägrar gynna detta tv-programmet!!! Jag skäms för deras skull... jag började titta för jag blev nyfiken på vad det var, men när jag insåg att det var dom och hur dom betedde sig, så stängde jag av! Hur kan dom visa sånt här :rage:
 
Prova läs ridsport, eller här! Vet inte hur många gånger jag hört lovsånger till tuffa hästtjejer som minsann stiger upp i ottan och fixar och betalar allt själva.
Ja i efterhand och som vuxna. Inte där och då. Jag har aldrig hört eller läst att en tonåring på ett skrytsamt sätt säger att hen får fixa allt själv när övriga glider på räkmacka och curlas av föräldrarna. Du får jättegärna länka om du vill för som sagt, jag har aldrig läst eller hört någon prata om (förutom i förtroende) att de inte har det enkelt i nutid.

Däremot har jag läst mängder "när jag var barn/tonåring fick jag fixa allt själv, jobba extra, cykla en mil enkel väg till hästen osv" och då särskilt i sammanhang där just bortskämda yngre ryttares situation tas upp.

Betalar man, kämpar och sköter allt själv ska man verkligen ha cred. Inte tal om annat.
 
Ja, och de personerna som verkligen sliter är ju förtjänta av lite credit för det.

Vad gäller att köra en reality-serie om en privilegierad häst-familj så ligger det väl i tiden.
Kändisar som har det mycket gott ställt visar upp familjen på utvalt sätt på TV.
Wahlgrens värld, ska inte Glenn Hysén med familj ha ett program, och så Hammarströms?
Det är inte alls lika "intressant" att följa en kämpande ungdom som att se de rikas lyx.

Generellt, det är verkligen olika förutsättningar för olika människor! De som har möjligheterna att få riktigt bra hästmaterial, har förstås större chans att nå toppen jämfört med dem som inte har samma ekonomiska möjligheter - eller samma back-up från hela familjen.
Ja jag håller med. Jag tror inte det är tänkt att vara en serie om hur slitigt det är att vara hästmännoska utan ytterligare en realityserie om hur överklassen lever. Den här gången var det en ridsportmänniska bara.
 
VERKLIGEN, hade varit så mycket intressantare och då hade jag t.om kunnat viss programmet för min dotter. Jag vägrar gynna detta tv-programmet!!! Jag skäms för deras skull... jag började titta för jag blev nyfiken på vad det var, men när jag insåg att det var dom och hur dom betedde sig, så stängde jag av! Hur kan dom visa sånt här :rage:


För att det är denna typ av underhållning folk vill se.
Sorgligt, men sant.

Det hade inte kommit nya program med samma typ av underhållning om inte folk suttit som klistrade framför TV.n.
 
Ja jag håller med. Jag tror inte det är tänkt att vara en serie om hur slitigt det är att vara hästmännoska utan ytterligare en realityserie om hur överklassen lever. Den här gången var det en ridsportmänniska bara.

Jag håller med dig. Med ridsporten kan jag dock tycka det blir extra beklämmande då programmet bekräftar folks fördomar om att alla hästmänniskor lever i lyx och överflöd. Jag är ruggigt less på den stämpeln och såna här program gör det inte bättre.
 
Vi är nog många som tycker det, men dom andra är fler :banghead:

Precis - anledningen att sånt här sänds är ju för att så mycket folk sitter och tittar. Det är ju bara att kolla utbudet av program i precis samma stil så talar det för sig själv - det är ju sånt majoriteten av tv-tittare kikar på. Tyvärr. Hemmafruar, biggest loser, farmen, loveisland, "hemma hos xx" etc etc etc.
 
Precis - anledningen att sånt här sänds är ju för att så mycket folk sitter och tittar. Det är ju bara att kolla utbudet av program i precis samma stil så talar det för sig själv - det är ju sånt majoriteten av tv-tittare kikar på. Tyvärr. Hemmafruar, biggest loser, farmen, loveisland, "hemma hos xx" etc etc etc.
Jag brukar få rysningar bara jag ser en trailer för de där programmen :cautious: och skyndar mig att byta kanal eller spola fram om det går
 
Har börjat kolla nu på serien. Måste säga att jag är lite fascinerad av denna familjen... vilket förvånar mig själv...;)
Dels är jag alltid fascinerad av stora familjer och också hur de får ihop allt och med denna elitsatsningen.
 
Senast ändrad:
Jag såg alla avsnitt som finns igår. Varför jag gjorde det förstår jag inte. Herregud vilken hemsk familj! De framstår ju som någon sorts maskiner, allihop (möjligen de två allra minsta barnen undantagna, men det lär väl ändra sig när de blir större).
Jag tycker inte det är okej att skriva att de är hemska. Även om de blir offentliga med denna serie så är det barn det handlar om.
 
Personligen anser jag att om man ger sig in i dokusåpabranschen så får man stå sitt kast om folk diskuterar serien. Det blir onyanserat om bara de som tycker familjen är fantastisk får komma med sin åsikt.
Jag tycker att man kan ha en viss nivå när man skriver om barn. Inte skriva att barnen är hemska. De små barnen förstår ju inte vad det handlar om. Inte ens säkert att yngre tonåringar förstår heller vad det innebär att vara offentlig och vad de gett sig in på. Då tycker jag att man som vuxen kan hålla sin kritik på en viss nivå.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Klara Hammarström är tävlingsryttaren som sadlade om och satsade på musiken. Nyheter24 reder ut allt om artistens gigantiska familj, den...
Svar
0
· Visningar
479
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Ellen Hammarström är nästa i familjen Hammarström att uppmärksammas i TV. Inom kort startar hennes egen serie på SVT Barnkanalen.
Svar
0
· Visningar
231
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Hon var elitryttaren som blev artist – och nu favorittippas hon i Melodifestivalen. Klara Hammarström går emot resten av sin stora...
Svar
0
· Visningar
266
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Ingenting är omöjligt för familjen Hammarström i säsong två av realityserien som precis har släppts på SVT Play. Men nu är det nya mål...
Svar
0
· Visningar
525
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp