Present till pedagoger

Vi samlar tillsammans via föräldrarådet. De små presenterna är från alla barnen oavsett vilka som swishar till kassan. Alla medarbetare på förskolan får en liten present. Även hon som jobbar i köket och hon som städar.

Presenterna ges på sommaravslutning och Lucia. Ibland blir det en liten extrapeng kvar i kassan och då frågar föräldrarådet om förskolan önskar sig något till verksamheten. I år fick vi svaret; en ny Murrikkapanna.

Det brukar räcka till något för mellan 150-300kr. I år får alla medarbetare en kombinerad ryggsäck/kylväska.

Jag tycker traditionen är trevlig. Vi går på en liten förskola som verkligen anstränger sig för att göra det där lilla extra hela tiden. Det känns verkligen värt att kunna få visa uppskattning på ett så enkel litet vis.

Mvh Miks
 
Våra barns klasser har system med klassföräldrar. Dessa brukar fixa en gemensam present till jul och en till sommaravslutningen till mentorer och musiklärare (de går i musikklass). När de var små och gick på förskola köpte vi en blomma när de slutade helt på förskolan för att börja förskoleklass bara. Inget vid "vanliga" avslutningar.

Jag är också lärare (på gymnasiet) men inte mentor. Där jag jobbar brukar mentorerna få något av elever som tar studenten och ibland även vi andra lärare, men långt ifrån alltid. Vid vanliga terminsavslutningar och så är det väldigt ovanligt med presenter.
 
Här brukar de som börjar i förskoleklass köpa något som hela förskolan har nytta av som bärbuskar eller dylikt.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 491
Senast: Mabuse
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 118
Senast: alazzi
·
  • Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig om en situation som orsakat väldigt mycket ångest och frustration hos mig på senaste. Det kommer att bli...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
17 160
Senast: Mineur
·
Relationer När är det rimligt att vuxen-barn relationen övergår till vuxen-vuxen relation? Jag läste den här artikeln...
13 14 15
Svar
282
· Visningar
26 313
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp