Bukefalos 28 år!

Presentation av er hoppryttare!

Ja det var inge roligt och framtiden känns lite oviss om man kommer att våga gå in på tävlingbanan igen :crazy:

Jag kommer antagligen att vänta till mina fölungar växt upp för då måste jag ju in på banorna igen :smirk:

Aveln är så himla spännande och fantastiskt så det kommer jag aldrig kunna slite mig ifrån :D
 
Jag har tävlat upp till 1.30 med placeringar på mitt äldre tävlingsto f-89 e. Robin Z-Napoleon. Senaste året har hon bara gått på halvfart pga av tidsbrist och sjukdom men är på väg tillbaka igen. Men vi kommer att hålla oss i 1.10 och 1.20 hoppningar i fortsättningen och satsat istället på att ta bli oslagbara igen. Har även tävlat fälttävlan med henne upp till dåvarande msv b medstart i JSM och Lag-SM.

Har även ett 7-årigt sto efter Zeppelin-Long John. Hon har haft en hel del otur och stått skadad ett år och ligger en bit efter men hoppar kanon gör hon. Hittetills har hon gått 1.25. Meningen var att hon skulle ha debuterat 1.30 för 2 veckor sedan men en spark satte stopp för det så nu tar vi nya tag mot vår säsongen istället.
Målet med henne är att hon ska gå minst 1.40
 
är 22 år, å har ett bellini sto på 6 år som e 163 cm , jag tävlat 120 felfritt på å startat 1.25 i år (dock med 3 nedslag), har haft henne sedan hon var 4. är jätte nöjd med min prinsessa!
 
Jag tävlar en lektioneponny (D) på lok/reg nivå i jkpg området...
I höst har vi ridit div 2 i hoppning och div 3 i dressyr.
Och för några veckor sedan debuterade vi i regional med LB/LB... Har gått riktigt bra med tanke på att jag började rida henne i augusti...

Hästen heter Fredag, född 1993, korsning tinker/och något annat :banana:
 
tack =). Vi får väl se, vi planerar iaf det... Vi syns kanske i vår på tävlingsbanorna.
 
Jag har tävlat 1,0 och 1,10 nu i höst på min nya häst (Stanford-TammerFors xx). Han har tävlat 1,40 tidigare, men jag har lite svårt för att hitta hur jag ska rida honom eftersom han är JÄTTEtittig...
Nästa säsong hoppas jag på 1,20 åtminstone. Hittar jag bara ridningen på honom är höjden inget problem-så kanske 1,30 till sommaren...

Till våren kommer jag ut med min andra häst också (Tabac-Lambert). Målet är 1,20 med henne. Hon har varit från tävlandet ett tag eftersom hon har fått föl. Men har gått 1,10 innan.
 
Jag har ridit msv hoppning på ponny och har placeringar i 1,30 m hoppning på stor häst (på olika hästar).

Idag har jag ett 4-årigt sto efter Landlord-Racot som har gått ett par starter 0,90 m hoppning. Hon hoppar hus så bara hon får vara frisk så blir det nog bra! :) Mamman har hoppat 1,40 med vinster och var oerhört trevlig.

/C
 
mer sällan

golit tävlar allt mer sällan.. mest för att jag inte hinner.

Nåja någon högre nivå har det aldrig varit. 90 som mest.

:)

glt
 

Liknande trådar

Gnägg Hej Tänker att det måste vara flera än jag och dottern som har Engelska Fullblods hästar. Mitt sto har endast gjort 4 starter sen...
2
Svar
25
· Visningar
4 828
Senast: Karoliten
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 498
Senast: QueenLilith
·
Dressyr hej! Är en tjej på 14 år som tävlar på lätt c-lätt b nivå i dressyr på min d-ponny. Tränar även vissa delar ur lätt A1, så har vi tur...
Svar
5
· Visningar
2 125
Senast: Emma2000
·
Ridning I stället för att kapa en annan tråd så startar jag en egen. Skillnaden är jag är betydligt äldre än den andra trådstartaren. Jag är 45...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
14 410
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp