Bukefalos 28 år!

Presentation av er hoppryttare!

Tävlar en D-ponny i hoppning.
Tävlat upp till LB... Ska förhoppningsvis starta LA nån gång :p
Tävlar också en korsing 160 cm, men har inte hunnit så långt med henne än :smirk: Tävlat LD med henne :D
 
Jag tävlar upp till 110. Har inte kommit längre pga att självförtroendet sjönk när jag fick en dålig tränare och jag har varit hopprädd fram och tillbaka men ändå tvingar jag mig för att hoppa, fråga mig inte varför.

Tränar just nu 130 och självförtroendet är på topp :banana:
Till våren blir det debut för 120 om allt går som jag vill!

Min häst som jag har nu: Miranda f-94 Elegant- Arinda - Rentheer, KWPN Holländare. Hon har tävlat i Holland minst 120, så hon kan men hon skall få med mig oxå över :crazy: :D

Kram Favina :bump:
 
en häst i samma stall som min har också Abbé i sin stamtavla.
den är nog också född -82...
 
Min dotter har två b-ponnyvalacker. Den ena tävlar hon hoppning tom MsvB den andra till LB den ska säljas och en ny irlänsk b-ponny valack är på väg istället. Har själv tävlat tom msvb för 15 år sedan.
 
Har en hollänsk sjuåring och ett 15-årigt sto. Sjuåringen jag debuterade 1,10 med förra helgen. Har kapacitet, bara han samarbetar :angel: även tävlat lite dressyr på honom.

15-åringen har i sina glansdagar tävlat 1,40. Jag har inte haft henne så länge och har haft lite problem att hitta hur hon ska ridas, men nu börjar det gå bättre tack vare en ny tränare :love:
 
Jag tävlar egentligen inte längre men har tävlat div ponnyer med en och samma ägare, en bit upp i klasserna. Men jag är höjdrädd :crazy:

Idag har jag en hoppeponny, ett connemarasto som är "born and bred" för att hoppa och vet om det. Så tanken är att vi ska tävla bland ungponnyer samt årgånstävlingar tills hon faller för åldersstrecket, för tävla bland stora hästar, det vågar jag inte!

Hon är idag 146cm, född 00 efter Carnaby Patrick Hooligan RC79.

Och jag är 160cm, född 81.
 
Har inte så mycket med själva tråden att göra men Um Charlotte står i samma stall som min häst! Jättefin "tant" :love:
 
Jag tävlar oxå på rätt låg nivå, i år har det bara blivit 1,10. Förra året tävlade jag 1,20.. men tappade tråden lite pga ryttarskador! Nästa år är tanken att den äldre (12 år) ska gå 1,20 / 1,30 klasser och unghästen ska starta 1,00 ev även 1,10.

Har två hästar som jag tävlar med:
Sto f-98 e: Cortus-Ceylon-Pompe-Hurricane xx. Har haft henne i 2 år och hoppat in henne själv, har hoppat 3 Clear Rounder med henne i sommar. Än så länge bara 90 cm, men tanken är att nästa år ska vi uppåt. Har tagit det lugnt med henne då hon har växt lite och är lite sent utvecklad. Har inte bråttom med henne.. hon ska hålla i många år och bli gammal!
Valack f-91 e: Jassendi (icke godkänd efter Gassendi-Ingolf) ue: okänd. Mamman kommer från en hästhandlare och kan vara korsning mellan hbl-nordsvensk, men ingen vet. Och jag bryr mig inte.. Det är en underbar häst!
Har haft honom i 8 år (hoppat in honom själv), vi har tävlat upp till 1,20 hoppning. Pga lite otur så har det inte blivit högre under åren. Men tanken finns där.. Någon gång så ska allt klaffa å vi vinner en 1,30 ;o)
 
Jaa du... Har under året tävlat endel på min cponny, fjording -85 i hoppning och fälttävlan.
Hoppning upp till LB regionalt..

Just nu rider ja lite på en ridskolehäst fuxsto -94 (osäkert!!!)..
Har inet kommit ut på nån tävling eftersom hon saknat vaccination, har enbart tävlat klubb nu hoppning 80cm..
Ska ut å tävla lite ivår dressyr och hoppning på kite lägre höjder, det beror på lite hur det går över vintern ja ska ut å tränar henne lite på träningshoppningar o så...
 
Tävlar hästen på användarbilden. En liten ridskolehäst på 155 cm. :love:

Vi tävlar låååga klasser 0.90-1.00m lokalt men ska väl försöka oss på en 1.10 nångång nästa år! :crazy:
 
har en c-ponny 6år. Tävlad upp till LA. har till mål att fixa den sista LA-nollan i vår och sen är det MSVB som gäller. Vi får se hur långt han räcker, förhoppningsvis hela vägen till SM, det är väl mitt mål...
 
Hej!

För tillfället har jag bara en unghäst på 1,5 år som jag hoppas ska bli en riktig stjärna så småning om. Han är efter Cardento - Irco Marco.

Jag har tidigare tävlat ponny upp till MSV A (NF ponny efter Springtime f-80) och ridhäst upp till 140 (sv.halvblod e. Eminent-Nepal f-89 och halvblod e. Democritos-Alpen Fürst f-85)
 
För ett par år sedan tävlade jag LA dressyr på ponny och Msv B - Msv A hoppning på ponny och häst men efter en ridolycka (hästen gick omkull i landningen efter en oxer och jag hamnade under hästen) så flyttade jag en kota i ryggen som inte kunde återgärdas. Jag sålde mina tävlinghästar med sorg i hjärtat.

Så först nu har jag fått lov av läkarna att börja rida lite smått igen, jag slutade dock aldrig med hästar utan började avla på halvblodshästar istället. :o

Idag har jag ett avelssto e. Robin Z och hennes fölunge e. Cornetto. Hon är även dräktig och fölar i juni!

Min tanke är givetvis att återvända till tävlingsbanan igen. ;)
 
Tävlar både hoppning och dressyr.
Har runt tio hästar i stallet, alla är inte våra dock ;).

Oberon - Eighty Eight Keys xx
Contraxt Law xx - Kalaglow xx
Amiral - Pepé
West Coast - Shirley Heights xx
Arnie's Aim - Tibur
Akatschi - Czerkies xx
Caerwent xx - Diaghlyphard xx
Schönfeld - Melthemi xx

Sen har vi en med okänd härstamning (irlands import) och en ganska ny som jag inte har riktigt koll på, halvblod är det i alla fall :D.
 
> Walkman. Din ponny är jöh jätteläcker så ni kommer säkert komma till SM! :) Håller tummarna!
 
Fy vilken hemsk olycka! :cry:
Förstår att du blev ledsen över att få sälja dina tävlingshästar! :cry:

Men vad underbart att du nu får börja rida igen! :)

Min dröm när jag blir för "gammal och skruttig" är att då börja avla fina hopphästar!
 

Liknande trådar

Gnägg Hej Tänker att det måste vara flera än jag och dottern som har Engelska Fullblods hästar. Mitt sto har endast gjort 4 starter sen...
2
Svar
25
· Visningar
4 819
Senast: Karoliten
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 452
Senast: QueenLilith
·
Dressyr hej! Är en tjej på 14 år som tävlar på lätt c-lätt b nivå i dressyr på min d-ponny. Tränar även vissa delar ur lätt A1, så har vi tur...
Svar
5
· Visningar
2 120
Senast: Emma2000
·
Ridning I stället för att kapa en annan tråd så startar jag en egen. Skillnaden är jag är betydligt äldre än den andra trådstartaren. Jag är 45...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
14 402
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp