Presentation av era hästar

Sv: Presentation av era hästar

Jag har en egen islänning (Blidfari) och delar den andra (Kongur) med min mamma.
Blidfari från Kvarnbacka
E. Meitill frá Kjarnholtum
U. Brák från Kvarnbacka gård

Blidfari_fran_Kvarnbacka.jpg

Blidfari_fran_Kvarnbacka_Foto_Felill.jpg

fs_516802518_18182_1385990798.jpg


Kóngur frá Girmundarstöðum
E. Bólstri frá Búðarhóli

Joda_trava_kan_han.jpg

Ganska_sot_hast_ja.jpg


Sen har jag två amerikanska miniatyrhästar också, Florida och "Blixten", men det här är ju en tråd med islandshästar ^^
 
Sv: Presentation av era hästar

1zxb6fd.jpg


Här har ni min nya skimmelvalack som jag importerade från Danmark. Han är född på Island där han betäckte lite som ung. Sedan köptes han av en dansk ryttare som skulle ha honom som ny tävlingshäst. Av en slump träffade jag honom och blev upp över öronen förälskad i honom, så tre veckor senare var han min. :love: Han är väldigt karismatisk och charmar de flesta.

Han är sju år, e. Kjarni frá Þjóðólfshaga 1 (Andvari fra Ey och Orri finns på pappans sida) u. förstaklass sto ue. Keilir frá Miðsitju. Kanonbra psyke, tar allt med ro, otroligt vacker och har stora rörelser. I vår är tanken att han ska debutera på tävlingsbanan, självklart med mig på ryggen. :D
 

Liknande trådar

Islandshäst Förhoppningsvis kläcker mitt sto ur sig ett föl i sommar och jag som är så dålig på genetik skulle uppskatta om ni kunde hjälpa mig med...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
10 690
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp