Presentation.

Vi är inte direkt aktiva längre här men var det för ett gäng år sedan, numera smyger vi mest runt bakom kulisserna då inget direkt händer i våra liv 🙈

Therese heter jag, 35 år gammal och långtidssjukskriven p.g.a depression efter en jobbig tid i livet. Jag har en hustiger som förgyller mitt liv (och en hund) och det är lilla Luna. Eller ja lilla och lilla, hon börjar nog bli lite till åren nu om hon är så gammal som vi tror :heart Anledningen till att jag inte vet hur gammal hon är är att hon har varit hemlös tidigare och jag köpte henne som vuxen från ett katthem i Enköping 2013 (åren går så fort!). Tidigare ställdes hon ut en del och lyckades skramla ihop 5st BIS och 6st NOM (på 9 utställningar totalt) men vi har fått lägga utställningskarriären på hyllan vilket hon säkert inte sörjer över :heart

Visa bifogad fil 39317
Så fint att se Luna och dig här igen :love:
 
Har tre omplaceringskatter.

Enzo, huskatt född 2006. En riktig mysfarbror som tyvärr har FORL och inte många tänder kvar, men han hänger med och håller hullet bra ändå. Kom från en familj där ett barn blivit allergiskt.
55523420_10156139447717267_7864163085517324288_o.jpg

Maräng, huskatt född 2010 (tror vi). Kom från ett katthem. Lite orolig av sig och mycket skeptisk mot okända män, men kan vara riktigt mysig när andan faller på.
40371604_10155711284887267_990636006413697024_o.jpg


Sist har vi Valle, huskatt som troligen är född 2017. Han bosatte sig under en kollegas grannes veranda förra våren, okastrerad och omärkt. Ingen ville kännas vid honom och verandainnehavarna hade ingen möjlighet att behålla honom, så han fick flytta till oss. Gårdens boss som håller alla andra katter på behörigt avstånd.

55875370_10156154037852267_7607587318416801792_o.jpg
 
Moses: hittekatt som jag plockade upp på en 100-väg efter att han sprang upp framför bilen (som tur var precis efter en rondell så gick ju inte så fort där). Liten klenis då, ca 10v enligt veterinär. Skadad svans som inte gick att laga utan fick amputeras, så han har bara en halv nu men den duger allt ;)
9 år är han nu och jag hoppas det blir många fler.
40CDA35A-D0A8-4985-B174-0C8B799F7E94.jpeg
 
Jag är en 26-årig bevarandebiolog och fågelskådare bosatt i Skåne. Intresset för fågelskådning delar jag med Sigge. Vi har varit ett par sedan jag var 9 år och han var 9 veckor. Nu är han 16 år (fyller 17 i maj) men beter sig som att han inte är en dag äldre än 10 :D Tidigare har han varit kungen i grannskapet och en professionell tiger. Dock lever han idag mest för promenader i trädgården och ost. Morgon-osten är helig och för under inga omständigheter missas. Om den mot förmodan missas ändå, måste det kompenseras med dubbel kvälls-ost. Han är en riktig knäkatt och har guldmedalj i att kliva på folk och kräva att få sova i ens knä. Det finns liksom inga alternativ, människor är till för att sova på. Så är det bara.

IMG_6281.jpg


Han går under smeknamnen Tusse, Prutten, Skrutten och His Lordship. Men främst är han Kung Sixten :love:
 
IMG_20190906_181107_1.jpg


Här är Holger. 4årig huskatt. Vi fick honom och hans syster gratis från en kompis som fått kattungar. Har en missbildning på tre tassar så behöver ständigt klippas och filas. En personlig herre som alltid hörs och syns. Husse är favoriten och vi andra får han väl acceptera. Innekatt på vinter och utekatt på sommaren :angel:
 
IMG_20191021_234335.jpg


Lillith. Holgers lika gamla syster. Hon är en riktig katt. Holger är lite mer som en hund. Hon älskar vårat barn och "snuttar" på sin favoritbadrock varje morgon och kväll. Hon gillar att vara ute oavsett årstid till skillnad mot sin frusna brorsa. En mycket trevlig och social katt som gillar de flesta även fast hon var rejält reserverad som ung så blev hon en gosekatt till slut.
 
E64157F0-3237-453E-9D74-19561331307F.jpeg

För åtta år sedan hämtade jag denna kille på ett katthem, han hade längre cirkulerat i samhället, mager och tovig. De behövde inte fånga in honom, han kom frivilligt med. De gissade att han var runt 2-4 år gammal då så han börjar bli till åren. Han har en ängels tålamod!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Hästgårdar kan orsaka ett betydande läckage av kväve och fosfor, och därmed bidra till övergödning. Men tämligen enkla åtgärder på...
Svar
0
· Visningar
86
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Huvudattraktionen på söndagen var Islandshästar som visades upp i färgparad och ljuskadrilj. Linda Andersson som driver gården stod för...
Svar
0
· Visningar
192
Senast: Gunnar
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
55 56 57
Svar
1 120
· Visningar
42 197
  • Artikel
Dagbok På onsdag är det medlemsträff för partiet och det är då de vill att jag ska hålla en presentation om skogsträdgård. Och min presentation...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 967
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp