Prestige Arezzo

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Topnotch
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 4 923
T

Topnotch

Åkte iväg till min svägerska som skulle kolla hur sadeln låg på ung damen och den var för trång...vilket jag redan listat ut:(

Har gott och nojat mig hela helgen för att sadeln ligger dåligt, så nu måste jag ha en ny sadel...och hon rekomenderade Prestige Arezzo?

Någon som har en sådan sadel?? Hur är det m.m.?

Sv: Prestige Arezzo

jag har en arezzo, den är jätteskön o jag är jättenöjd:D passar mig som är lång. den har bra mjuka stöd framtill och små klossar bak som man kan ta bort, jag har den i det "vanliga" lädret o betalade ca 18´medans en annan i stallet har den i kalvskinn o den kosta ca 22´tror jag. det är en relativt ny modell, köpte min i aug o det var bland dom första exemplaren,kan absolut rekommendera! lycka till o hitta sadel. http://www.equishop.pl/temp/upload/128944087945b4fc155e989.jpg (är mer flatback än den ser ut på bilden)

Står i mellan Arezzo eller en ny Butet i större storlek....vad tycker nu?

Ta den som passar men om valet står i snygghet tycker jag lätt Arezzon!:laugh:

Bägge sadlarna passa bra, Arezzon var skönt att rida i...men jag har alltid haft Butet:love:

Neh det får bli en Arezzo lättare att få hem en svart...en svart Butet tar ju så läng tid:(

Du kan ju skicka iväg din Butet på breddning också.

Men Arezzon är en fin sadel tycker jag, och dessutom bättre med ullstoppning.

Är inte ridkänslan väldigt olika på de två? Har inte ridit i Arezzon men det verkar vara mycket mer sadel än Butet som inte är mer än en stjärtlapp.

jo visst är det så, butet är en platt planka utan stöd, Arezzon är halvdjup med mkt stöd o o ger en väldigt bra känsla.

080306014.jpg

080420033copy.jpg

älskar min!

Det blev en Arezzo den satt bäst på henne...och sen kan jag inte skicka Buteten på breddning pga av att Buten sitter perfekt på dom andra två...

Lite surt att byta sadel när man har så vann vid Buteten:(

Liknande trådar

Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 283
Utrustning Är på jakt efter en hästtransport. Har hittat en jag ska kolla på i helgen. Blev besiktad UA dec 2023. Har trägolv men man får med ett...
Svar
7
· Visningar
795
Senast: Cavallo
·
  • Låst
Anläggning https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pPv7B6/skracklarm-fran-djursholms-ridskola-hastar-plagas Halta hästar som tvingas gå lektioner... 19 20 21
Svar
409
· Visningar
23 328
Senast: Cambrie
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 592
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V