meadow

Trådstartare
har fått med en äldre prestige( 2000 enligt serienr) med en häst. har efter många samtal fått lite info om denna. är en allrund?-mot hopp. har stora klossar bak. den vanliga tjocka vita kanten. men hittar inte modell någonstans. den är märkt 16" och bom31. Enligt Sharpman är det väldigt ovanligt med prestiges 31a och den verkar vara bredare( ungefär som stubbens 30) den kan ev vara ändrad.

Någon som har en ide om denna sadel? Nu passar den inte riktigt hästen och jag vill ändra bomvidden. kan man göra det på något annat ställe in Ingdams? Jag vet att Sharpman tar bara 600 kr men då måste jag hålla på och skicka sadeln

Sv: prestige

Vet inte riktigt vart du bor men Skara Hästsport ändrar bomvidden på prestigesadlar.
kan du inte lägga in en bild på sadlen så man kan gissa vad det kan vara för någon modell kanske?

Har tyvärr ingen bild just nu men det finns en "likadan" till salu under övriga sadlar för 2000 kr

Om den ser ut som ungefär som sadeln bland annnonser och det är den prestige som kostar 2000:- så tror jag att det är en Venezia. Kanten bak stämmer med min Venezia.

bor tyvärr i skåne och här vet knappast någon av de som jag ringde runt något om min sadel fick till sist lite hjälp av Sharpman, de var både trevliga och billiga. har tyvärr dålig erfarenhet Ingdams men det borde väl finnas någon annan i skåne som kan ändra bomvidden?

titta på equalityline.se's hemsida, de som är återförsäljare borde kunna göra något åt bommen också, iaf borde det veta vart de ska skicka den. Prestige är ett såpass vanligt märke så det borde finnas flera ställen i skåne som gör sådant!

Liknande trådar

Utrustning Finns det? Har en irish cob som jag mest lufsar i skogen med, men då vi ibland går till ridhuset, eller tränar lite dressyr i skogen så...
Svar
7
· Visningar
2 629
Senast: Fibusen
·
Dressyr Jag har nu en Amerigo Classic som jag äääälskar! Men den är för trång för min tjocka häst som bara kommer att bli tjockare (ska...
Svar
15
· Visningar
3 165
Senast: TBT
·
Dressyr Är i valet o kvalet om jag ska behålla en Albion style jag har på Prov (hästen fick gott om plats för ryggen och gick avslappnat och...
Svar
17
· Visningar
2 036
Senast: HannaZ
·
  • Låst
Utrustning Nu är den här, Sadellistan version 2.0! :D Då den förra blev för lång har jag nu gjort en sammanställning av den gamla med dom... 188 189 190
Svar
3 788
· Visningar
661 581
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka