Vill man ha en permanent lösning är sterilisera ett jättebra alternativ. Särskilt som det så kraftigt minskar risken för äggstockscancer. Man kan få ont vid ägglossning efter. Det får jag och behöver en en alvedon då.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det någotJa, det är ju många som är jättenöjda! Jag är bara anti spiral öht, precis som @Flavor
Det jag ser positivt är möjligheten att mensen uteblir, men å andra sidan är den regelbunden och relativt smidig som det är - att gå igenom omställning och ev massa småblödningar och att det för flera förändras efter några år med den… nä, jag vet inte om jag orkar labba. Suck.
Säger som övriga. Jag vill bara ha mina kombinerade tillbaka, det var ett trevligt liv![]()
Jag hade absolut tagit upp det med BM igen, pp Janusinfo så står det "Enbart ålder utgör ingen kontraindikation." Och även andra källor uppger det. Om BM inte känner sig bekväm med att skriva ut så kanske de har en gynekolog hon kan hänvisa till?Jag har aldrig haft propp men får inte äta vanliga kombinerade ppiller längre enligt min nya bm, pga ålder. Kul när det funkat klockrent tidigare.
Började med ceranor, och blödde hipp som happ. Bytte till slinda och nu kommer min mens runt dag 15 istället, varar längre än utan hormoner, konstig blödning i färg (gammalt blod?), ont i flera dagar och ja det suger.
Mitt alternativ förutom dessa är enligt bm hormonspiral, jag vill verkligen inte ha spiral. Fick höra det är ju jätte smidigt går ju att ha vid klimakteriet med! Jag är 36…
Ätit slinda i 5 månader nu tror jag det är, värt att lyfta problemen med bm igen?
Enbart ålder ska inte vara en kontradiktion längre enligt min bm när vi pratade preventivmedel förra året (hon kollade det särskilt). Nu har jag ytterligare anledningar som gjorde att vi landade i en annan sort även om hon tyckte att jag kunde få de kombinerade jag hade före graviditet ändå om jag ville.Jag har aldrig haft propp men får inte äta vanliga kombinerade ppiller längre enligt min nya bm, pga ålder. Kul när det funkat klockrent tidigare.
Började med ceranor, och blödde hipp som happ. Bytte till slinda och nu kommer min mens runt dag 15 istället, varar längre än utan hormoner, konstig blödning i färg (gammalt blod?), ont i flera dagar och ja det suger.
Mitt alternativ förutom dessa är enligt bm hormonspiral, jag vill verkligen inte ha spiral. Fick höra det är ju jätte smidigt går ju att ha vid klimakteriet med! Jag är 36…
Ätit slinda i 5 månader nu tror jag det är, värt att lyfta problemen med bm igen?
Alternativet att partnern sköter den delen finns ju också. Mycket enklare för en man att sterilisera sig än för en kvinna.