Preventivmedel om man haft proppar

Bukefalos 30 år!

Jo, Mirena!
Har ju hört att det kan ta upp till ett år innan kroppen stabiliserar sig... kanske bara får härda ut och se.
Saknar mina p-piller 🙄
Fy så jobbigt! Jag hade inga extra blödningar, men startade iofs med jaydess för många år sedan som har lägst hormondos. Har sedan gått över till högre hormondos. Vet inte om det spelar roll? Eller så reagerar man bara olika😊

Fy va jobbigt. Det jag är rädd för så avbokade tiden för att sätta in spiral.
Hade ett samtal där sköterskan tyckte spiral o jag var väl mer inställd på p-piller.

Ja är i en fas ja inte orkar med mer humörsvängningar än de jag redan har så 🤪

Fy va jobbigt. Det jag är rädd för så avbokade tiden för att sätta in spiral.
Hade ett samtal där sköterskan tyckte spiral o jag var väl mer inställd på p-piller.

Ja är i en fas ja inte orkar med mer humörsvängningar än de jag redan har så 🤪
Alla blöder ju inte efter insättning. För mig har det funkat väldigt problemfritt.

Har börjat få konstiga blödningar, tjocka och nästan brunröda... senast var i slutet av juni...
Har kontaktat vc, men det kanske är såhär nu en gång i månaden? 🤨
Jag satte in en Mirena 2021 (tror jag), 1,5 år senare åkte den ut pga blödningar. Sen dess har jag fått prova olika preventivmedel - alla med samma resultat oregelbundna blödningar och blödningar i samband med ägglossning. Sista året har jag ätit Slinda, men nu i somras glömde jag ta dom under 4 dagar och efter det slutade jag helt och nu börjar mina blödningar ordna upp sig. Min särbo ska göra en vasektomi i höst så jag behöver inte preventivmedel.

Jag satte in en Mirena 2021 (tror jag), 1,5 år senare åkte den ut pga blödningar. Sen dess har jag fått prova olika preventivmedel - alla med samma resultat oregelbundna blödningar och blödningar i samband med ägglossning. Sista året har jag ätit Slinda, men nu i somras glömde jag ta dom under 4 dagar och efter det slutade jag helt och nu börjar mina blödningar ordna upp sig. Min särbo ska göra en vasektomi i höst så jag behöver inte preventivmedel.

Gud, jag hoppas jag slipper dessa oregelbundna blödningar. Det är så himla jobbigt när man aldrig vet när dom kommer 🙄 det var så skönt när det var helt borta!

Har börjat få konstiga blödningar, tjocka och nästan brunröda... senast var i slutet av juni...
Vet inte riktigt hur du menar att blödningarna är, men min ”mens” är också lite oregelbunden med mirena. Ju längre tid jag haft den desto mindre mens får jag. Nuförtiden går det ganska lång tid mellan blödningarna, men blöder så pass lite när det väl kommer så det stör inte mig.

Nu har jag varit hos gyn!
Allt såg bra ut med spiralen. Fick piller utskrivna som jag ska ta varje dag i 3 månader för att se om blödandet försvinner.
(Blöder nu igen, det är så sjukt punktligt varje månad)

Nu har jag varit hos gyn!
Allt såg bra ut med spiralen. Fick piller utskrivna som jag ska ta varje dag i 3 månader för att se om blödandet försvinner.
(Blöder nu igen, det är så sjukt punktligt varje månad)

Skriver till mig själv så jag kommer ihåg. Fick mensvärk och började blöda igen den 30/10 blödde ca 3 dagar.
Nu blöder jag igen, så jäkla less på den här skiten nu.

Googlade lite nu, har aldrig (utom förra blödningen) ont, utan det bara dyker upp huxflux. Inga andra symtom stämde in heller, förutom att jag blöder, men ska skriva till min BM i veckan och se vad hon säger.

Vill bara ha mina jäkla p-piller tillbaka 😫

Jag hade kopparspiral mellan barn 2 och 3, det fungerade bra tyckte jag.
Litet mer blödning kanske, men inte så farligt alls faktiskt.

Ska ta och kolla upp det, tack ❤️
Den har fortsatt funka klockrent för mig. Trots att jag nu senast tog senaste sprutan nästan 4 veckor för sent (brukar ta var 11 vecka) så har jag ändå inte blött. Med p-stav blödde jag hela tiden så det är ju stor skillnad 😅

Den har fortsatt funka klockrent för mig. Trots att jag nu senast tog senaste sprutan nästan 4 veckor för sent (brukar ta var 11 vecka) så har jag ändå inte blött. Med p-stav blödde jag hela tiden så det är ju stor skillnad 😅

Är ju drömmen att slippa blöda! Det är ju verkligen inga mängder, men ändå irriterande 😁

Googlade lite nu, har aldrig (utom förra blödningen) ont, utan det bara dyker upp huxflux. Inga andra symtom stämde in heller, förutom att jag blöder, men ska skriva till min BM i veckan och se vad hon säger.

Vill bara ha mina jäkla p-piller tillbaka 😫
Jag blöder också - ibland mycket, ibland massor, och ibland lite. I princip varje dag blöder jag nåt. Har lite molande värk ibland men har aldrig haft såna smärtor som många beskriver.

Kolla med din BM om det kanske skulle vara på sin plats med en undersökning.

Det är skitjobbigt då blödningarns strular 😒

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka