Preventivmedel om man haft proppar

Bukefalos 30 år!

Nu är spiralen ute!
Det var som att dra ut en propp, jäklar vad jag blöder nu 🥲 men nu är det färskt blod och inte gammalt som tidigare.

Ska testa piller nu i 3 månader, slinda. Fungerar inte dessa så testar vi p-spruta.
Nämnde myom, men hon trodde inte det eftersom allting sett bra ut vid undersökning.

Nu är spiralen ute!
Det var som att dra ut en propp, jäklar vad jag blöder nu 🥲 men nu är det färskt blod och inte gammalt som tidigare.

Ska testa piller nu i 3 månader, slinda. Fungerar inte dessa så testar vi p-spruta.
Nämnde myom, men hon trodde inte det eftersom allting sett bra ut vid undersökning.
Håller tummarna för att du blir hjälpt!

Tid hos bm igen på torsdag.
Upplever att jag tappat känseln där nere sen jag bytte till piller, det är som att funktionen orgasm är avinstallerad som en god vän skrev...
Så jävla trött på detta nu.

Det där upplevde jag i flera år på piller. Helt värdelöst!

Har själv satt in en kopparspiral nu och undrar när sjutton jag ska sluta blöda och hur mycket vi kvinnor egentligen tål att blöda :angel:

Det där upplevde jag i flera år på piller. Helt värdelöst!

Har själv satt in en kopparspiral nu och undrar när sjutton jag ska sluta blöda och hur mycket vi kvinnor egentligen tål att blöda :angel:

Fyyy, lider med dig! Jag hoppas bm tar mig på allvar, ska nog se om jag kan testa spruta.

Jag nämnde till henne senast att jag hemskt gärna hade velat få tillbaka mina piller jag hade innan embolin, jag tror den berodde på att jag inte fick blodförtunnande innan operationen..

Hur länge har du blödit nu?

Fyyy, lider med dig! Jag hoppas bm tar mig på allvar, ska nog se om jag kan testa spruta.

Jag nämnde till henne senast att jag hemskt gärna hade velat få tillbaka mina piller jag hade innan embolin, jag tror den berodde på att jag inte fick blodförtunnande innan operationen..

Hur länge har du blödit nu?
Inte jätte länge egentligen. Satte in spiralen för två veckor sedan och blödit varje dag sen dess. Ska ha mens om några dagar, blir intressant att se hur den är.

Hoppas hon tar dig på allvar. Har en kompis som fungerat klockrent på spruta men av andra anledningar fått sluta nu och saknar sin spruta.

Inte jätte länge egentligen. Satte in spiralen för två veckor sedan och blödit varje dag sen dess. Ska ha mens om några dagar, blir intressant att se hur den är.

Hoppas hon tar dig på allvar. Har en kompis som fungerat klockrent på spruta men av andra anledningar fått sluta nu och saknar sin spruta.

Håll i, håll ut ❤️
Jag blödde ju ett halvår efter insättning, men min bm sa att det ska man inte behöva göra, att man kunde få nå piller som skulle stoppa det (dom funkade inte på mig tho) så kolla upp det om det fortsätter blöda tycker jag!

Tid hos bm igen på torsdag.
Upplever att jag tappat känseln där nere sen jag bytte till piller, det är som att funktionen orgasm är avinstallerad som en god vän skrev...
Så jävla trött på detta nu.

Uppdaterar för min egen skull.
Fick nya piller, kommer inte ihåg namnet just nu.

Allt har funkat bra, tills nu, småblödningar sen förra tisdagen 🙂🙂🙂 ska ge det en vecka till innan jag kontaktar gyn igen.

Uppdaterar för min egen skull.
Fick nya piller, kommer inte ihåg namnet just nu.

Allt har funkat bra, tills nu, småblödningar sen förra tisdagen 🙂🙂🙂 ska ge det en vecka till innan jag kontaktar gyn igen.
Puttar upp detta - hur har det gått för dig? Vet du vilka piller det var?

Står i valet mellan att testa hormonspiral eller gå på sterilisering direkt. Din Mirena-upplevelse lät ju sådär :crazy:

Jag har aldrig haft propp men får inte äta vanliga kombinerade ppiller längre enligt min nya bm, pga ålder. Kul när det funkat klockrent tidigare.

Började med ceranor, och blödde hipp som happ. Bytte till slinda och nu kommer min mens runt dag 15 istället, varar längre än utan hormoner, konstig blödning i färg (gammalt blod?), ont i flera dagar och ja det suger.

Mitt alternativ förutom dessa är enligt bm hormonspiral, jag vill verkligen inte ha spiral. Fick höra det är ju jätte smidigt går ju att ha vid klimakteriet med! Jag är 36…

Ätit slinda i 5 månader nu tror jag det är, värt att lyfta problemen med bm igen?

Ska boka tid hos barnmorska så fort jag blir frisk. Men bollar lite här under tiden 😁 som jag fattat det av googling är mina alternativ typ:
P-stav
Kopparspiral
Ev minipiller?
Kondom (ej aktuellt pga avskyr det)

Åt tidigare p-piller problemfritt i 19 år innan jag fick lungemboli. Som ingen vet orsaken på.
Alternativet att partnern sköter den delen finns ju också. Mycket enklare för en man att sterilisera sig än för en kvinna.

Inte mig du frågade men tänk på att många har positiva upplevelser av hormonspiral. Det svåra är ju att man inte kan veta innan om man är del i den mindre grupp där det inte funkar bra😊
Ja, det är ju många som är jättenöjda! Jag är bara anti spiral öht, precis som @Flavor

Det jag ser positivt är möjligheten att mensen uteblir, men å andra sidan är den regelbunden och relativt smidig som det är - att gå igenom omställning och ev massa småblödningar och att det för flera förändras efter några år med den… nä, jag vet inte om jag orkar labba. Suck.

Säger som övriga. Jag vill bara ha mina kombinerade tillbaka, det var ett trevligt liv 😅

Går på andra minipiller nu, dom heter Gestrina, dom funkar helt utan problem 😍

Jag fick byta till dem när jag var för gammal/för tjock för att få fortsätta med kombinationspillren jag ätit sen jag var tolv år. Grav ångest att behöva byta och jag drog ut på det så länge det bara gick.

Men till slut bytte jag och jag har helt ärligt inte märkt nån som helst skillnad. Hade mens kanske en gång var femtonde månad med kombinationspiller men med Gestrina har jag inte haft på tre år nu. :love:

Jag fick byta till dem när jag var för gammal/för tjock för att få fortsätta med kombinationspillren jag ätit sen jag var tolv år. Grav ångest att behöva byta och jag drog ut på det så länge det bara gick.

Men till slut bytte jag och jag har helt ärligt inte märkt nån som helst skillnad. Hade mens kanske en gång var femtonde månad med kombinationspiller men med Gestrina har jag inte haft på tre år nu. :love:
Det låter ju som att ni båda haft goda upplevelser! Kanske ska kolla vidare på det!

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka