Bukefalos 28 år!

Pris på b-ponny/dressyr

N

nyfikenienstrut

Finns det någon här inne som har ett hum om vad som är ett vettigt pris på en b-ponny som kvalat till SM men som inte har varit placerad? Ålder 11-12 år....
 
Runt 50.000 eller lite under har jag sett liknande hästar för. Det beror kanske på om den som säljer "behöver pengarna" för att byta upp sig eller inte?
 
jag tycker inte att man kan betala mer än högst 50 000 för en b-ponny, priserna är alldeles för uppskruvade när det gäller ponnyer... om den nu heller aldrig varit placerad så är det inte värt mer...
80-100 000 är bara drömpriser...köper du den för det får du aldrig "igen" pengarna...
 
Jag har inte mkt koll på just ponny-priserna, men det är ont om riktigt bra ponnyer. Det finns ganska få små, duktiga ryttare (de som finns är ju däremot jätteduktiga! :bow:) och därför blir det ju färre riktigt små ponnyer som är välridna och välutbildade. Därför måste ju priset bli högre.
Jag har hört om flera b-ponnyer som sålts/köpts för en bra bit över 50 000...

Nirak
 
Instämmer med dig en riktigt bra och välriden B-ponny är svårt att få tag på och finns det en sån så är den värd över 50.000. Det kostar faktiskt lika mycket att lämna iväg en ponny på inridning tillridning som en stor häst det enda som skiljer är matkostnaden.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 472
Senast: Mabuse
·
Tävling Hej! På vilken nivå är dressyren och hoppningen på fälttävlans SM? Jag har försökt läsa mig till det, men förstår det som att...
Svar
1
· Visningar
1 079
Senast: hamilton1
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 263
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 215
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp