Pris på läromästare

Egentligen borde ordet läromästere skippas helt, en ryttare bör skaffa en häst som den känner att den behöver oavsett. Alltså inte köpa en häst bara på meriter. Att köpa en häst och gå på tävlingsresultaten kan man göra om man vet att man vill kvala upp i klasserna och vill ha en häst som man vet klarar av nivån. Då tycker jag lite beroende på hästens ålder inte att priset behöver påverkas särskilt mycket även om hästen kanske inte startat på ett tag. Bara man kollar av varför hästen inte startat, sen även se om hästen har hållt igång träningsmässigt så den inte har vilat. Trots allt så finns det många som tränar aktivt utan att tävla.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hejsan! Det måste väl vara fler än jag som märkt av den stora höjningen på hästarnas priser sedan Corona?! Jag letar efter en helt...
Svar
16
· Visningar
2 457
Senast: MiniLi
·
Träning Hey alla kunniga! Har köpt mig min första alldeles egna häst nyligen som treåring (-16) och funderar nu lite på framtidsplaner. Jag har...
Svar
3
· Visningar
943
Senast: MiniLi
·
Tävling Satt och tittade på runt TDB, främst för att jag var intresserad av prisnivån på tävlingar runt om i Sverige. Tittade också lite på hur...
2
Svar
20
· Visningar
4 187
Senast: kryddelydd
·
Ekonomi & Juridik Önskar lite feedback från er hästkunniga människor. Vi är spekulanter på en ponny som är tänkt att bli min dotters första egna ponny...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
13 075
Senast: Snowball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp