pris på liten blandras

Sv: pris på liten blandras

mina skiter två små på 7 resp 10 dl. nog olika från hund till hund.

martha: mitt foder för normalaktiva hundar har en fetthalt på 16 %. tittar man på premiefodrenas aktivvariant ha de ofta en fetthalt på över 20-25 %...
 
Sv: pris på liten blandras

men tittar man på rex draghundarna i norr så behöver dom säkert detta extra energifoder....jag har en kompis som körde en tävling på 25 mil med sina hundar...+ all kyla som dom ska ha tillägg för då dom bor ute......inget för en vanlig hund direkt....
 
Sv: pris på liten blandras

men det är ju det jag menar! pedigrees foder för aktiva hundar hade LÄGRE fetthalt än mitt för normalaktiva. undrar bara hur mycket de har tänkt sig att man ska ge...
 
Sv: pris på liten blandras

Hittade bara ett test *muttrar*
http://www.radron.se/templates/test____4286.asp

Men ja, jag tänker INTE skämmas för att jag ÄNTLIGEN hittat
ett foder som Hugo tycker om!!
Att sen Doggy anses vara ett skitfoder rör mig inte i ryggen!

Tidigare gick Ica´s torrfoder finfint att äta, men han har visat
att han inte tänker äta mer än absolut nödvändigast av det längre.

Sen undrar jag varför ingen direkt har svarat på Marthas tidigare fråga..
Om vi nu köper ett foder för 800kr/säck som vi måste kasta allteftersom hundarna inte äter upp det, vad hjälper det då våra hundar? :confused:
Varför är det så mkt sämre att köpa en säck för 350kr som dom är väldigt nöjda med?
 
Sv: pris på liten blandras

saxat ur länken:

Flera av fodren har dålig balans mellan de näringsämnen som ger energi. Kolhydrater står för en stor del av energiinnehållet på bekostnad av fett och protein. Hunden måste äta mer för att få i sig tillräckligt med energi. Och äta mer är det sista våra hundar ska göra.
 
Sv: pris på liten blandras

:banana:
Nu tror jag tråden har spårat ur lite...
Från en prisfråga på hund till vilken bajsmängd respektive hund har... :D
 
Sv: pris på liten blandras

...eller 119 :angel: :D

Det är väl som med hästar....ju finare attiraljer...ju "bättre" ägare :angel:
 
Sv: pris på liten blandras

det räcker med att ögna igenom listan för att se vilka foder som kan räknas som kvalitetsfoder och vilka som inte gör det.
 
Sv: pris på liten blandras

Renrasiga valpar av mindre populära raser är fortfarande rätt billiga. Mitt tips är att kontakta rasklubbar av mindre raser och höra sig för om det finns uppfödare med valpar.

Valpar som är friska men har fel som gör dom omöjliga som utställnings och avelshundar är oftast billigare. Tex feltecknade Bostonterrier. Eller hundar som är fel i storlek för rasen. Friska män ändå fel.

/KT
 
Sv: pris på liten blandras

Jag har väl knappast mycket dötid nu som det är med två hästar ;)
Dock går jag inte i skolan nu eftersom det har varit så fruktansvärt mycket.
Sen förstår jag inte att så många reagerar på att man vill ha en liten blandras, vad är det för fel? :confused: Jag har kollat på massor av hundar, det finns ingen spec. ras som jag tyckt om på något vis, har iofs haft papillon och har en uppfödare i släkten, men jag har under några som helst omständigheter inte lust att skaffa mig en till sådan. Av de som vi har haft har det varit fel på tre och en är numera enögd. Det känns som om jag inte vill klamra mig fast vid en ras på det viset när man har så mycket dålig historia med tidigare.
Om någon har ett bra förslag på en trevlig liten ras så tipsa gärna ;)
Jag är inte kinkig så men en omplacerings hund vill jag inte ha, till stor del för att min kompis familj skaffade en sådan som hade blivit dåligt behandlad och misshandlad, han blev "sutten i ett hörn" så att säga då ett utvecklingsstört barn drog honom i pälsen, han markerade och på den vägen var det, han började markera mot barn, karlar, ja ganska många inkl. mamman i familjens bästa vän som han alltid varit så trevlig och snäll mot. Så dem tog bort honom i våras (någon kanske t.o.m. kommer ihåg tråden)... Jag inser väl själv att alla hundar har inte haft det så eller blir så, men jag är gärna med från början.
Och den här tråden hade utvecklats till en väldigt intressant sak - för bajs-experter :angel:
Kanske bör påpeka det att jag har inte velat ha blandras för prisets skull, frågan var ju hur sjutton dom har blivit lika dyra som renrasiga, reggade papilloner mer bra stam?
 
Sv: pris på liten blandras

...frågan kvarstår ju...Hur kan du veta att coop är ett skitfoder om du inte vet vad det innehåller....
 
Sv: pris på liten blandras

Om du inte har så mycket dötid och heller inte gått ut gymnasiet och skall ha ensamt ansvar för hunden kanske det är bäst att vänta.

Man vet aldrig vart vingarna bär efter gymnasiet.

Till blandras diskussionen.

En "genomtänkt" blandras avel kan förekomma och då är raserna i samma "grupp" och har samma funktion ( ex: labrador / Golden )

Men hur många blandraser har varit planerade?

*Här blandas det vilt mellan jakthund och sällskap.

*Lättstressad hund med en tuff och svår hund etc.

Och folk verkar ibland tro att Blandraser överlag är perfekta sällskaphundar..
Här spelar det tydligen ingen roll att blandrasen innehåller både jakt- och bruksraser ... :crazy:

Där av min reaktion när någon bestämt sig för att köpa blandras ( som att de vore en enad ras )
 
Sv: pris på liten blandras

Tiden finns, försökte bara förklara att har jag tid med två hästar (som ska bli en) finns det även tid för en hund.
Ensamt ansvar har jag aldrig påstått att jag ska ha, men det är jag som vill ha hund, om du förstår vad jag menar.
Om folk nu är så emot blandraser, ge lite tips på trevliga småhundsraser istället ;)
 
Sv: pris på liten blandras

alla andra foder som man kan köpa i mataffären är skräpfoder. men visst, jag kan titta på innehållsförteckningen nästa gång jag är och handlar.
 
Sv: pris på liten blandras

Är det ren sällskpashund du vill ha ?

*Dvärgschnauzer

*Cavalier King Charles

*JRT ( jack russel terrier )

Det finns ju hur många små och trevliga raser som helst.

Dock är jag av sådan tycke att ALLA hundar skall få mer aktivitet än enbart promenader, även en hund som bara är sällskapshund
 
Sv: pris på liten blandras

Dock är jag av sådan tycke att ALLA hundar skall få mer aktivitet än enbart promenader, även en hund som bara är sällskapshund

:D detta har verkligen blivit ditt mantra!

(missförstå mig rätt, det är bra att du skriver det om och om igen - jag håller med dig! Men nu undrar jag om du inte har meningen färdigsskriven någonstans och bara klistrar in där den passar? ;))
 
Sv: pris på liten blandras

Fast JRT är väl ingen direkt sällskapshund??

Då skulle jag heller lägga in lhasa apso och dom andra "govlmopparna" där.... :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min ena gamla hund är mer eller mindre döv och eftersom han inte kan vara lös längre när han vimsar iväg får han ha rullkoppel. Köpte...
Svar
6
· Visningar
994
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
3 318
Senast: Asko
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
9 442
Senast: Hedinn
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 286
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp