Spontant skulle jag väl säga kanske att 40-70 ksek är en vanlig prisnivå för ganska basic hobbyhästar. Därmed inte sagt att jag tycker 80-90 ksek är dyrt, men allt beror ju egentligen på vad man menar för typ av häst.
 
Miljard?

Ok jag håller med men finns det verkligen så dyra hästar ens i undantagsfall?
Du ska se vad shejkerna kan slänga upp för galopphästarna... :-P Men visst, kanske inte en miljard. Jag vet dock att Ghadaffi köpte en arabhingst vid ett tillfälle för över 600 mille.
 
Vad kostar en häst?
Beror på väldigt många saker, bland annat ras, ålder och användningsområde.
En ung outbildad ridhäst har kostat sin uppfödare runt 100 000 om den hållit sig frisk och man har eget foder och stall. I det priset finns inte allt arbete som det kräver med. Så priset borde egentligen inte ligga under 150 000 för en frisk häst.
En för travet dålig travhäst får man för 5 till 10 tusen precis som en väldigt bra travhäst nog inte ens går att sätta ett pris på, för den är inte till salu.
 
Hur långt är ett snöre?
Vad för häst avses? Ålder, användningsområde, ras, utbildningsnivå, utvecklingsmöjlighet?
Det är helt omöjligt att svara på frågan!
 
Antar att ts menar en häst av halvblodstyp och dressyr hoppning , skulle säga att kring 60 70 tusen är medel för dessa.
 
60-70 känns lågt som medel för den hästen du beskriver. Är svårt att hitta nåt ens för en ridskola för de pengarna.
Tycker du, jag tycker dom flesta jag ser brukar kostar ungefär så mycket, men beror väl på vad man läser in i min text med :)
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Vad betyder de olika prisklasserna på t.ex Hästnet? M, L osv?
Svar
4
· Visningar
833
Senast: sweep
·
Hästmänniskan Hej! Jag sålde min häst 2017 efter nästan 4 år tsm då jag ramla av rejält och tyvärr blev väldigt rädd. Från att ha tränat tsm och...
Svar
8
· Visningar
801
Senast: Grazing
·
Gnägg Tycker det känns som att priserna droppar och många ligger ute på annons läääänge, stämmer min iakttagelse? Framför allt många unga...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 476
Senast: Roheryn
·
Utrustning Efter ett par års uppehåll från ridning ska jag nu köpa mig en ny häst och har insett att min lastgamla hjälm har gjort sitt. Så jag...
2
Svar
34
· Visningar
910

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp