Bukefalos 28 år!

Problem efter uppsittning

Sv: Problem efter uppsittning

Linnea F: Okej. Går det att göra någonting åt det? Vet faktiskt inte om han är undersökt men ska prata med ägaren så fort jag kan och be henne ta dit en veterinär. En sån häst kanske det inte är så smart att hoppa upp och rida barbacka på heller då? För det är så underligt att det är just när man suttit upp som han börjar bråka, han bryr sig inte om när sadeln spänns åt och han kan longeras med sadeln lika hårt åtspänd om den är när man sitter upp utan att göra ett enda bocksprång och han ser inte besvärad ut på något vis. Men det är väl så att alla hästar reagerar olika :)
Men jag ska testa att hoppa upp från en stor sten eller liknande, är bara rädd att han ska hoppa in i stenen och skada sig.
 
Sv: Problem efter uppsittning

Tack för svaret Linnea! Ska försöka få med någon som kanske kan mata honom med något gott under själv uppsittningen så att han kanske börjar förknippa det med något positivt i stället! Och jag hoppas verkligen inte att han lider av samma sak som din häst, låter hemskt! Och jag ska verkligen få dit en veterinär också som kan hjälpa mig och se om han har ont och säga vad jag kan göra åt det!
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 715
Senast: liiinnea
·
Hästhantering Jag äger sedan snart 1 år ett nordsvenskt sto på 17 år. Tanken var att hon skulle få gå som avelssto hos mig men hon blev tyvärr inte...
Svar
19
· Visningar
3 195
Senast: Mia_R
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 197
Senast: Pratsch
·
Hästvård Uppgiven var nog ordet och efter att sökt och letat efter liknande problem ger jag upp. Veterinärerna kliar sig i huvudet och jag vet...
2
Svar
35
· Visningar
5 231
Senast: Josofinito
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Matskålar utan nickel
  • Optimala foderrutiner?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp