Bukefalos 28 år!

Problem i lösdrift

Lolita

Trådstartare
Hej! Tänkte höra med er som har lösdrift, jag har en fin lösdrift som vi precis har gjort, men nu när det regnar och blåser så förskräckligt så regnar det in en massa och blir nästan en pöl på golvet! Någon som har samma problem och hur gör ni för att det inte ska regna in genom öppningen? Har ju sett sådana där plastridåer och det kan vara ett alternativ, men är lite rädd att dom inte ska våga gå igenom plus att dom är rätt dyra. Någon som vet någon annan lösning? =)
 
Vilket vädersträck har ni öppningen mot? Material på marken? Ligger ligghallen lägre än marken runt omkring?
 
Jag har lösdrift, och gjöt min platta mkt högra än marknivån. Man måste även räkna med att ut&ingången är väl dränerad och uppgrusad då de väljer att traska ut och in en del på ett dygn.
Men har man tex inte en gjuten platta så kommer fukt upp genom marken (har provat) och bädden förblir alltid fuktig. Inget jag skulle rekommendera. Är det så illa att det regnar in så finns det nog inte så mkt annat för er att göra än att lägga som diken runt hela lösdriften samt på med grus eller liknande i lösdriften för att få upp nivån!
 
Dränera- det håller vi på med just nu, hade samma problem som du. Lär vara det enda som hjälper om man inte har gjuten platta.
 
Hej! Tänkte höra med er som har lösdrift, jag har en fin lösdrift som vi precis har gjort, men nu när det regnar och blåser så förskräckligt så regnar det in en massa och blir nästan en pöl på golvet! Någon som har samma problem och hur gör ni för att det inte ska regna in genom öppningen? Har ju sett sådana där plastridåer och det kan vara ett alternativ, men är lite rädd att dom inte ska våga gå igenom plus att dom är rätt dyra. Någon som vet någon annan lösning? =)

Hur långt utsprång har du i taket vid ingången? Har du ventilationshål eller helt öppet ca en decimeter baktill vid takfoten i ligghallen så att luften kan cirkulera, har man inte det så sugs luften, och vid nederbörd även denna, in vid ingången.
 
Såhär har jag
1618452_10202320555234033_2120194995_n.jpg

Du har ingen möjlighet att bygga på ett "entré" tak på din lösdrift?
 

Liknande trådar

Fritid Jag ska leta efter ett hotell en vecka och har alltid använt booking.com utan några problem, men den senaste tiden har klagomålen...
Svar
10
· Visningar
714
Senast: Tuvstarr
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 281
Senast: Fiorano
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 277
Senast: Mabuse
·
Hästvård Självklart ska veterinär kontaktas på måndag, men jag vill ändå höra vilka åkommor det kan tänkas handla om. Är så orolig. Vår lilla 20...
2
Svar
35
· Visningar
3 765
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp