Problem i paradiset

Fillifjonkan

Trådstartare
Våra vänner fick en av våra kattungar som då var 12 v. våra vänner har sedan tidigare en katt och en hund men när kattungen kom dit så började den lilla styra och ställa, hon tom jagar bort den andra katten från deras mat.

Katten som de hade från början samt hunden är väldigt fäst vid den yngsta dottern och båda har tidigare alltid sovit hos henne. sedan kattungen flyttat dit så har även hon tytt sig till dottern och såver således där vilket har inneburit att de andra två vägrar sova där.

Sedan en vecka tillbaka har dock kattungen börjat kissa inne på dotterns rum, på golvet, barbiekorgen m.m. Kan detta ha med någon slags revirmarkering? Kattungen har inte kissat på golvet tidigare.

Nu har de känt sig tvugna att ha kattungen ute om dagarna (jo, jag vet, inte alls någon bra lösning för en liten kisse) och då har hon inte kissat på golvet på en vecka...tills imorse.

Har ni någon aning om hur de ska komma till rätta med detta problemet?
 
Sv: Problem i paradiset

är dom säker på att de är kattungen som kissar och inte deras äldre som kan göra det i protest mot den nya kattungen.

Det låter mer som de vill ha en anledning att göra om den som utekatt för att de inte orkar ta itur med problemet:(
Vad har de testat innan de börja kasta ut katten om dagarna och hur gammal är katten nu?

här finns några tips du kan visa dem: http://www.kattstatus.se/sida19.html
 
Sv: Problem i paradiset

Vad jag har förstått så är de säker på att det är lillkissen som kissar i dotterns rum, den äldre katten går överhuvudtaget inte in där längre.

De har prövat att byta till klumpbildande sand som kissen är van från oss för de har haft någon typ av pellets i lådan. Jag har bett dem pröva att stänga in kissen i ett litet rum typ toan tillsammans med katttoan för att befästa att den ska gå på lådan igen men om det nu är så att det är revirmarkering så lär det ju inte fungera iaf.

De vill ha katter som får vara ute om dagarna (vilket jag också tycker är bäst) men såklart vill de inte att den ska få vara ute redan nu då den enbart är 4 månader gammal men å andra sidan vill de ju heller inte att den ska kissa i sängarna eller i nya soffan och det har jag förståelse för. De vill såklart ha kvar sin kisse men får de den inte rumsren så kan de såklart inte ha den kvar.

Trist att du drar slutsatsen att de inte orkar ta itu med problemet fast du förmodligen inte ens känner dem. Anledningen till att jag lägger ut en fråga här är just för att de VILL ha hjälp.

Tack för länk tipset. Ska kolla in den och vidarebefodra till dem.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 175
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
3 708
Senast: Kaching
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 275
Senast: MML
·
Övr. Katt Hejsan! Jag har en katt som beter sig väldigt konstigt på kvällarna och nätterna. Merida är en 2 årig ragdoll som bott hos mig hela...
Svar
8
· Visningar
2 302

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp