problem med "hotbar"

C

crazy

problem med \"hotbar\"

Laddade ner "hotbars" häftiga saker som man ska kunna använda vid brevskrivning tex "smiley-sar"...bakgrunder och annat.

Sedan jag gjorde detta så började datorn efter ett tag få lite lustiga ideer som att automatiskt koppla ifrån...vid nästan samma tidpunkt varje dag...när man då ska koppla upp så står det att den först ska koppla upp till Altavista med hoppar sedan över...sedan står det något med "error hot bar".Sedan kan det ta 2-3 timmar innan det går att koppla upp igen och då är allt som vanligt igen. Detta gör mej precis vansinnig!

Nu säger det att "hotbar" är ett spionprogram med den låter ju löjligt...vem skulle ha nytta av den "skiten" jag har på min dator?

Har försökt ta bort "hotbar" men omöjligt...samtidigt tycker jag det är synd att behöva göra det.Har Norton Antivirusprogram...och jag har INGET virus i datorn.Det behövs ju tydligen programmet "Winpatrol" för att ta bort det och tydligen ska det göras i DOS...vilket jag själv inte hanterar.

Varför ska det vara så här...när det kommer produkter ifrån Microsoft så tror man ju att de ska vara säkra...och varför varnar de inte för sådana här grejer likaväl som virus??

Vad är era åsikter och vad ska man göra med det hela???
 
Re: problem med \"hotbar\"

Hotbar är ett spionprogram och kommer inte från Microsoft. Om den "kopplar upp sig" och du använder modem tycker jag att du ska kolla dina uppringningsinställningar så att de inte har ändrats. (Det vore tråkigt om du ringer upp ett nummer i Thailand, men vad jag vet gör inte Hotbar sådana saker)

Vad är det som rapporterar att det är ett spionprogram?

Har du adaware eller spybot eller liknande? Ta hem något av dem annars, jag tror de kan städa bort hotbar.

Här finns annars information om hur du kan städa bort det:
http://www.safersite.com/PestInfo/h/Hotbar.asp
 
Re: problem med \"hotbar\"

har adsl bredband...har ännu inte laddat ner något program...

..."Winpatrol" sa någon som borttagningsprogram...men de som använt det säger att det bara tar bort "hotbar" tillfälligt sedan gör den någon slags "självkopiering" ändå...

...så då finns den där lika förbaskat för dem som har försökt...den enda jag vet som helt fått bort det använde något "Winpatrol" och var tvungen att fixa det sista som var kvar i DOS.
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 263
Senast: Gunnar
·
Hemmet Vi har fått problem med vår diskmaskin och jag känner mig lite okunnig😅 1. För ett tag sedan fick vi felkod för att filtrena behövde...
2
Svar
21
· Visningar
1 649
Senast: MiniLi
·
Relationer Får se om jag lyckas göra min undran förstådd, det har inte varit superlätt bland de som känner mig irl och brukar väl inte bli lättare...
2
Svar
28
· Visningar
3 734
Senast: em-pirre
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 339
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp