Bukefalos 28 år!

Problem med vattenkoppen

Sv: Problem med vattenkoppen

Min häst har haft två olika typer av kopp i sitt liv (?) den man trycker på där jag fick stå och visa honom att man måste sticka ner huvudet i koppen :D och självpåfyllande.
Den första lärde han sig ganska direkt, bra lärare:D.
Den andra tog jättelång tid, kanske pga pyset som blir när flottören fyller på. Jag fick helt sonika ta bort vattnet inne så han var tvungen att dricka i koppen, men då drack han jättemycket första gången och matte blev jättestolt:love: Sen var det inga problem men han tyckte att koppen var lite läskig.
 
Sv: Problem med vattenkoppen

Det är lite roligt det där med hur olika de lär sig. Jag gav upp hoppet om att han skulle lära sig koppen och hängde sonika in hinken istället....vad gör hästen då-jo dricker ur koppen och struntar i vattnet i hinken :rofl: Fattar ingenting, men behåller hinken, så kan han ju dricka ur koppen :idea: Lustiga saker våra pållar har för sig ibland
 
Sv: Problem med vattenkoppen

Jag har en 17-årig ponny som inte dricker ur vattenkopp, hon får ha hink helt enkelt. Endel gillar det helt enkelt inte... Hon dricker inte ens ur det vatten som jag spolar upp åt henne i koppen, men hon älskar sin hink, då kan hon blötlägga sitt hö bäst hon vill, vilket jag tror är anledningen till att hon inte använder vattenkoppen...:laugh:

Mvh Domino_s
 
Sv: Problem med vattenkoppen

*kl*

Jag tycker att flottörer fungerat mycket bättre för ovana hästar än vattenkoppar som de måste trycka på.
 

Liknande trådar

Hästvård Tjena tjena. Ursäkta om detta är långt, hoppas ni orkar läsa. Blev utskälld av en i stallet för att jag missköter mina 3 hästar (en...
Svar
5
· Visningar
1 886
Senast: Dopy
·
Hästvård Skulle behöva lite tips ang min 13 åriga ponny. Denna lilla häst har varit på kliniken otaliga gånger men känns som grundproblemet...
2
Svar
20
· Visningar
3 580
Senast: Dopy
·
Gravid - 1år Grabben är nu 6 månader och för att få till en bra natt rutin som även pappan kan fixa har vi tänkt att prova låta grabben sluta amma...
Svar
18
· Visningar
2 001
Senast: Is
·
Hästvård Hej! Min häst fick kolik igår. Jag kom till hagen för vi skulle ut på en tur, trodde jag. Såg på hela hästen att något var riktigt fel...
2
Svar
30
· Visningar
4 287
Senast: Pancakes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp