Hej! Ny här men vill få input. Vi har för två månader sen flyttat från stort hus på landet till lägenhet i stan. Där vi bor nu finns det enormt mycket hundar. Givetvis finns det löptikar typ hela tiden. Min ena hund är 5 år, har alltid varit en mammagris men accepterat att jag inte är hemma hela tiden. Han har svårt att hantera att jag inte är hemma och skriker i dödångest, låter det som när jag kommer hem trots att husse varit hemma hela tiden. Det här tär på vårt förhållande och jag kan inte vara hemma hur länge som helst. Jag har ett jobb där jag bara jobbar kväll och maken jobbar dag för att de bara ska vara ensamma ca 2 timmar varje dag. Vi har ytterligare en stabil hund på 6 år som inte brytt sig nämnvärt men som nu har börjat stressa upp sig också. Nu har jag fått börja om från början och tänka valp och börja ensamträna igen samt börja all träning från början för han har glömt allt han kunnat innan med koppelgående osv. Jag tror jag kan hantera och träna upp honom igen men jag blir galen på att han piper hela dagarna och ska ut och pinka en gång i timmen på natten. Går jag inte ut pissar han inne.
Jag har bokat en veterinärtid för att utesluta att han är fysiskt sjuk men ibland känns det som han "gått sönder" i samband med flytt. Det är säkert inte bara det eftersom flocken djur har minskat från 7 till 3 på mindre än 6 månader så jag antar att de två hundar som finns kvar känner sig vilsna eftersom det inte finns en ledare. Den katt som finns har däremot levt upp och älskar att bo i lägenhet. Jag skulle uppskatta lite input av er.
Jag har bokat en veterinärtid för att utesluta att han är fysiskt sjuk men ibland känns det som han "gått sönder" i samband med flytt. Det är säkert inte bara det eftersom flocken djur har minskat från 7 till 3 på mindre än 6 månader så jag antar att de två hundar som finns kvar känner sig vilsna eftersom det inte finns en ledare. Den katt som finns har däremot levt upp och älskar att bo i lägenhet. Jag skulle uppskatta lite input av er.