Om nu en skötare blir uppsagd (händer nog OFTA i stallverksamheter) och hästen ska FORTSÄTTA användas (om än mindre omfattning) i reklamsammanhang så är det väl solklart att de då har en annan lösning än att betala stallkostnader hos Anna.
De har ju INTE sålt hästarna, de har gjort en deal med en annan verksamhet som ska ta hand om dem mot antar jag betydligt mindre summor (om de ens behöver betala nåt).
Jag såg Annas första inlägg på facebook där det var "cry me a river" och hon minsann blir abrupt av med hästarna.
Ja- hon äger dem inte, hon är anställd. Och nu pga omorganisation blir uppsagd.
Nej- hästarna säljs INTE alltså kan hon inte köpa loss dem, då det intresset inte finns hos hästägaren (ATG). De VILL äga hästarna men iom omorganisationen gör de förändringar i uppstallningen/platsen de ska stå på. Då de vill kunna fortsätta använda hästarna i Reklamssyfte.
Så... Är jag ledsen för Annas skull ? Ja det är klart det är svårt att släppa sina "barn" efter 12 år. Men NEJ jag anser INTE att ATG beter sej fult. De har skött det hela bra utifrån vinstintresse/kostnadsminskning osv.
Låter mer som en bitter fd anställd än något annat ...