Projekt 2018

Vi hade många turer fram och tillbaka med vad som skulle bli årets sommarprojekt. Valet föll till slut på ny altan på baksidan. Grymt nöjd med resultatet!
Visa bifogad fil 18677

Snyggt!

Vi har planer för altan på framsidan och igår kom vi på ett nytt sätt att bygga den på. Vi är experter på att komma med olika idéer hela tiden men det dröjer innan det händer nåt pga det :angel: Vi ska göra klart uthuset nästa år så det är prio ett, men vi kanske påbörjar altan senare nästa sommar eller under nästa höst.
 
Stallet före.. (har lösdrift)
IMG_20180826_201017_430.jpg
 
IMG_20180826_201017_426.jpg

Och efter! :D taket ska målas ett varv till, vi håller på att dra in vatten nere till vänster och det ska upp belysning.

Första dörren är sadelkammare, den andra är täckesrum. Det här var bara en oisolerad carport innan vi började. Grusgolv är inte det snyggaste, men det fungerar väldigt bra!

Det här är lyx för mig!:D
 
Vädret sätter stopp för vår målning... :meh: Det regnar och allt är blött så det inte går att måla. Nu under helgen är jag borta så maken är själv med barnen så det blir svårt för oss båda att hinna med att måla. Får ta tag i det igen till veckan.
 
2YCWCk2.jpg


Hundhuset börjar bli färdigt på riktigt!
Valpen är äntligen rumsren, så vi kan ta bort vaxdukarna som ligger på golvet i den boxen och städa undan tidningspappers-påsar och hushållspapper. Frysboxen ska bytas mot en nättare som vi har på ett annat ställe (så att den inte sticker ut så mycket jämfört med pentryt bakom), det ska in ett torkskåp och en garderob. Sedan så :bump:
 
Som sagt det tar tid att måla färdigt när det regnar lite varje dag :p Men nu är utbygget helt färdigmålat! Vi ska dit med vindskiveplåtar bara sen får det vara bra :D Första täckstrykningen med vitt på vindskivorna på lösdriften är klar, bara en till sen ska vi ställa bort färghinkarna!
 
Det är så lätt att hamna i de där tankarna! Vi gör det hela tiden men försöker stå emot så inte det blir halvfärdiga projekt överallt :angel::p
Det är verkligen det, började riva tapeten igår men vi är inte klara med tvättstugan än så borde väl göra klart den :angel: Där måste maken göra lite prylar som jag inte kan, är väl därför jag blev så sugen på nästa projekt för där kan jag ju sätta igång själv :p
 
Skriver i den här tråden nu eftersom det inte är 2019 än :)

Har ju pratat på att vi ska flytta infarten men planen var från början nästa år, vi hade nog många projekt och dyra utgifter i år. Men så fick vi överraskande extra pengar på kontot så vi bestämde att vi flyttar infarten nu innan det fryser på :D

Så ja, grävmaskinen kommer i morgon hoppas vi, markduken idag (går åt drygt 500m2 duk :nailbiting:), vägtrumma köptes in igår och fem lass bärlager beställt och kommer vilken dag som helst. Får se om vi klarar oss på fem lass, men vi får börja där.
 
Då är det bara grävaren som saknas så kan vi dra igång! Fick alla gruslass igår, markduken levererades och vägtrumman redan inköpt. Ser såååå mycket fram emot detta! Kommer bli ett lyft att slippa ha bilar åkande förbi trappen och ingången till huset och slippa vara så nära det farliga krönet när man ska ut, nu kommer man längre från och har längre sikt :)
 
Kitta och måla om fönster! (Hann bara ett 2017)
Bygga hundgårdar
Bygga garage
Fixa till vägen
Fortsätta röja upp tomten
Måla klart i källaren (om det inte blir i höst)
Börja med tvättstugan
Tyckte det var lite kul att kolla vad vi gjort:
Hundgårdarna byggda, dock inte hundhuset utan de har kojor så länge.
Vägen fixad, men det var nog den andra vägen jag tänkte på när jag skrev och den är inte fixad.
Gjort parkeringar på 2 ställen.
Fortsatt röja på tomten har vi gjort
Tvättstugan är nästan klar
 
Listan i början av året:
Bygga klart "stallet" invändigt och måla.:up:(belysning håller på.att monteras, gummigolv ska in i helgen)
Fixa till hagarna ifall vi får en till vidrig höst..:down:
Jobba vidare på sovrum:down: och walk in closet:up:
Har en bit trädgård som ska göras något kul av :down:
Renovera upp växthuset som jag fått :up:(nästan klart, ska bli nytt tak nästa år)
Bygga klart båthus/traktor garage:up:
Eventuellt riva tapet i hallen uppe.:down:(men jag har köpt ny tapet)
Gräva vatten ut till hagen:up:(dock ej klart inkopplat än)
Gräva ner dagvattnet runt huset klart:up:
Fixa uteplats vid bastun och badtunnan:up:
 
Såhär skrev jag i oktober förra året som planering inför i år :)

Vi ska försöka hinna med:

-Bygga väggar och måla utbygget på uthuset - Check!
-Måla klart lekstugan - Check!
-Brädfodra om nordsidan på uthuset och måla om hela uthuset - Det tar vi 2019
-Göra ett rum till in (tapeter och golv) - Har vi inte gjort
-Göra något av makeovern köket - Renoverade hela köket i februari så Check!
-Drenera och köra på MASSA grus i översta delen av hagarna så det blir lite mindre lera - Det hann vi tyvärr inte med utan tar 2019
-Grusa klart gårdsplanen - Fattas som sagt två gruslass som är beställda. Så check!
-Eventuellt påbörja/göra ny infart och grusplan på baksidan uthuset - Grusplan på baksidan får vänta med infarten blev ju klar i lördags. Så halvt check!

Kan sammanfatta med att vi förutom det ovan har målat hela baksidan på uthuset och byggt klart och målat ena väggen på lösdriften :) Hunnit med mycket faktiskt!
 
Igår kom de två sista gruslassen så maken körde ut allt och jämnade till med schaktbladet på traktorn så nu kan vi använda nya parkeringen också :banana: Nu ska det få sätta sig och köra till sig i vinter så beställer vi nog mer grus till vägen till våren som lastbilen får sprida så den blir lite tjockare. Ska bredda övergången från gamla grusvägen till vår nya väg också för det är trångt för en lastbil att köra in, men backa in går så det får vara som det är över vintern nu. Så ofta kommer det inte lastbilar upp på backen hos oss så bara vi kan köra hästtransport och traktor med kärra så funkar det :)
 

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Har ni några spännande projekt planerade år 2017? Berätta isåfall! Planen för vårt hus ser i nuläget ut såhär: 1. Fiberanslutning. 2...
28 29 30
Svar
591
· Visningar
60 783
Senast: kolblakkur
·
Hemmet Jag och sambon letar hus, fram tills nu inte speciellt seriöst emn nu har vi hittat huset som vi vill ha :love: Eller kanske ska säga...
Svar
5
· Visningar
4 360
Senast: Sar
·
Hemmet Vi har ett sött litet hus från 1963 i en liten ort i NV Skåne, hyggligt nära några större städer på gränsen till maxavstånd för att...
2
Svar
32
· Visningar
3 419
Senast: Lupin
·
Övr. Katt Dörrar: Tillåt inga stängda dörrar någonstans i något rum, inklusive garderobsdörrar. För att öppna en dörr, ställ dig på bakbenen och...
Svar
13
· Visningar
1 954
Senast: corona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp