Jag får helt enkelt ringa min läkare igen och be om något annat.

Med motiveringen att du inte ens provat den för att "medlemmar på buke sagt att.." och jag litar på dem att jag kommer få alla jobbiga biverkningar som finns :confused:

Om läkaren skriver ut något annat och du frågar om det, så lär du väl inte ta de pillerna heller kan man anta. All medicin kan ge biverkningar liksom..
 
Jag blev zombie av propavan dagen efter, sov heller inte speciellt mkt bättre på dom.
Men så är ju själva insomningen mitt största problem. Jag älskar imovane men har tyvärr blitt van vid den, ofta tar det 2-3 h innan jag kan somna fast jag bara tar 1-2 st i veckan. Dock vaknar jag bara typ 2 ggr per natt sen när jag väl somnat, i vanliga fall vaknar jag minst 5 ggr. Är alltid SÅÅÅ pigg, på ett bra sätt, dagen efter. Och ibland med den underbara smaken i munnen. Sjukt vilka lyckokänslor den är förknippad till :love:
 
Jag var tveksam redan innan jag postade tråden. Jag tog som jag sakt innan upp det med min läkare, vilke. Lugnade ner mig något. Efter att även ha pratat med min syster och en vän som fått likadana biverkningar så blev jag rädd. Jag ska inte sticka under stol med att jag HATAR allt som har mer effekt än panodil på mig. Jag vet att jag inte är tvungen att äta sovamedecin, men ibland bara måste jag för att jag ska fungera som människa. Och eftersom det verkar vara en vanlig biverkning med myrkrypningar så tänker jag att det inte är fel all slå en signal till min läkare och PRATA med honom iaf. Jag tor att jag skulle känna mig lignare efter en dialog igen iaf.
 
Jag har använt propavan ett par veckor nu och var också orolig början för att man skulle få världens hangover. Men jag är lite tröttare när jag vaknar bara men det går över efter ett par timmar. Jag får inga myrkrypningar direkt eller, kan känns lite grann att det kliar ibland, men absolut inget jobbigt. Sover relativt bra oftast med propavan, har imvovane som jag tar ibland för den får jag inga biverkningar av alls och sover som en baby, men den är ju beroendeframkallande.
 
Efter påtryckningar och stöd ifrån sambo och ett samtal till läkaren så bestämde jag mig för att iaf prova, bara en tablett. Och ja, min utvärdering kanske inte blir korrekt efter att enbart använt dom EN gång, men jag vet inte. Jag blev sjukt trött, men kunde inte sova pgr av myrkrypningar. Jag har vankat i princip hela natten. Jag var så trött, och jag ville verkligen sova men jag kunde inte. Jag är så ledsen och besviken på mig själv för att jag inte kan sova, när jag så gärna vill och behöver. Jag har samtalat med min läkare i telefon idag och han tycker att jag inte ska behöva tvinga mig att använda dom om dom inte fungerar. Jag är så förbannad på min kropp som inte kan sova, när jag vill. Jag är så förbannad på min kropp som inte kan acceptera läkemedel jag blir förskriven. Jag är så förbannad för att jag inte kan fixa detta själv, att jag inte ens kan klara av en så simpel grej som att sova när jag vet att jag kan så mycket mer och så mycket bättre. Läkaren funderade och började prata lite försiktigt om Mirtazapin. Jag har stått på det innan, för många år sedan en period och kommer ihåg dom med en positiv erfarenhet. Det negativa jag kan se med dom är att en dos över 15mg får mig att bli zombie dagen efter. Men jag skulle enbart stå på en dos nu til att börja med på 15mg så vi får se. Vi skulle prova med det till att börja med, och funkar inte det så får vi hitta på något annat. Jag ska in för lite andra prover i eftermiddag, och ska då även träffa min läkare för ett samtal. suck.. Allt jag vill är bara att få sova :(
 
för mig funkar de bra! I början sov jag som en klubbad säl hela natten på en tablett, helt underbart. Och var helt normal dagen efter. Nu har jag ibland lite svårare att somna på enbart en tablett, så jag tar ofta två. Då kan jag märka att jag känner mig lite trött dagen efter, men inte extremt på något sätt. Blir torr i munnen av dem dock, men det kan man ju leva med känner jag.
 
Fick propavan mot ångest, gjorde ingenting för mig (de gånger jag lyckats sova på den är det snarare för att jag varit utmattad av panikångest än någonting annat) men rejält med muntorrhet och myrkrypningar, det gav den allt.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 470
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Har fått Propavan utskrivet för att jag sover oroligt och vaknar ofta. Har oftast inga problem att somna men sover endast bra de första...
2 3
Svar
42
· Visningar
12 626
Senast: Texaz
·
Övr. Hund Hej! Jag har en valp/unghund på ca 6 månader idag. Det är en golden av jakttyp och jag tycker att hon klarar rätt lite för sin ålder...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 020
Senast: Amaranthe
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
21 020
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Flytta eller ej?
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp