Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag var jag och provred en islänning hos grannen en bit bort. Först blev det en liten tur i skogen och ägaren följde med till fots. Det blev mest skritt och lite trav. Inga konstigheter med det. Han var mjuk och lyhörd och gjorde det som förväntades. Sen provade jag att rida lite på ridbanan. Reaktionen från hästen var: WTF? Så han ifrågasatte hela idén, och försökte krångla sig ur det där med bockningstendenser. Att gå fram i trav utan större krav mer än att hålla takten och spåra var för mycket begärt enligt honom.

Hästägarens man var med och tittade på och tyckte jag redde ut det bra (d.v.s. jag bad hästen att gå framåt, i stället för att studsa).

På onsdag blir det ridning igen. Det finns ju en möjlighet att det kan synka så småningom när vi lär känna varann.
 

Låter som min när jag ville rida i paddock. Han tyckte att rakt fram i alla möjliga gångarter räckte:banghead:. Men han blev lite bättre med åren , lite pga spatt.
 
Låter som min när jag ville rida i paddock. Han tyckte att rakt fram i alla möjliga gångarter räckte:banghead:. Men han blev lite bättre med åren , lite pga spatt.
Jag hoppas den här killen kan acceptera att ridas på banan så vi slipper diskutera i ett kör. Annars blir det ju inte roligt, varken för honom eller mig.
 
Jag undrar om island är rätt för dig. Även om de hoppar tror jag inte att de hoppar så att du tycker att det är kul. Och passet på banan låter inte så roligt för dig heller.

(Älskar islandshästar och har haft en, i skogen och på bana)
 
Jag undrar om island är rätt för dig. Även om de hoppar tror jag inte att de hoppar så att du tycker att det är kul. Och passet på banan låter inte så roligt för dig heller.

(Älskar islandshästar och har haft en, i skogen och på bana)
Jag undrar också. Förvisso är jag inte särskilt duktig på att hoppa, men det vore kul om man kunde träna på det ibland.

Ägaren tycks också medveten om att hennes häst kanske inte är riktigt optimal för mig, men vi får helt enkelt kommunicera om saken. Kanske tycker hon ändå att det är bra om hästen får lite extra motion, även om det bara blir under en kortare period tills jag hittar något som passar mig bättre. Och jag har ju inget emot att rida i skogen, det är bara att på sikt så lessnar jag om jag inte får variation.
 
Kan tänka mig det. Men i brist på annat kan det kanske gå tills du hittar en häst som passar dig.

Jag har inte häst längre, rider inte ens. Men varje gång årstiderna växlar saknar jag att rida på den magiska lilla hästrasen i knarrande sadel på fina skogsstigar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 042
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp