Ps5 spel till 6 åringar

Bukefalos 30 år!

Mirre

Trådstartare
Jag och tonåringarna spelar Split Fiction (så kul!) och 6åringen har fått prova på delar där det inte varit läskigt och en massa fiender. Hon tycker precis som vi. att det är ett jätteroligt spel. Men det är ju från 16 år så hon kan inte göra så mycket. Har ni några tips på samarbetsspel för barn? Vi har Sackboy och Little big planet, vad finns det mer? Finns det något som är i samma stil som Split Fiction men för barn?

Jag och tonåringarna spelar Split Fiction (så kul!) och 6åringen har fått prova på delar där det inte varit läskigt och en massa fiender. Hon tycker precis som vi. att det är ett jätteroligt spel. Men det är ju från 16 år så hon kan inte göra så mycket. Har ni några tips på samarbetsspel för barn? Vi har Sackboy och Little big planet, vad finns det mer? Finns det något som är i samma stil som Split Fiction men för barn?
Vi hittade Bluey (det var ganska tråkigt dock) och Gabby dockskåp. Det var populärt hos dottern

Du har ju alla legovarianter av tex Star Wars, Horizon mm. De är mysiga och inte brutala på något sätt. Visst, det är lite skjuta - men mot legogubbar.

Från samma skapare av Split Fiction har du också It takes two. Ganska klurigt på flera ställen, men "gulligare" än Split Fiction.

Senast ändrad:
Sen finns det ju ett antal spel, av lite kortare karaktär som är roliga och lätta att samarbeta kring:

Overcooked
Moving Out
Plate Up (förutsätter kanske mer att den ena är den som bygger upp köket och den yngre förmågan bara hänger på)

Unravel finns också, som är ett längre spel.

It takes two! Inte alls lika läskigt då det är mer av en leksaksvärld. Otroligt vacker spel!

Du har ju alla legovarianter av tex Star Wars, Horizon mm. De är mysiga och inte brutala på något sätt. Visst, det är lite skjuta - men mot legogubbar.

Från samma skapare av Split Fiction har du också It takes two. Ganska klurigt på flera ställen, men "gulligare" än Split Fiction.
Lego Star Wars spelade jag med barn när jag hade 6-7 åring :)

Liknande trådar

• 7 åring som vaknar på nätterna
  • Sommarlovsbingo, tips sökes
  • Hur dela avgift till fritids
  • Nödboende för myndigt barn

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat