Pulsering i framhov

Pengar är inga hinder, har en hel del att sälja om det skulle behöva (pojkvännen håller inte med antagligen), jobbet kommer inte heller att hindra mig.
Ridbarheten är inte prio längre, jag vill att han ska sluta att ha ONT! På ett eller ett annat sätt om det krävs.

Jag ska åka hem nu och träffa hovslagaren, håll tummarna.

Hoppas det inte är sista gången Armada loggar in...
 
Har funderat lite på om man kanske borde åka och röntga ponnyn, men isf hur går det till och är det någon som vet på ett ungefär hur höga kostnaderna kan bli?

Vore ju skönt att veta lite hur det ligger till.
 
Röntgen går på försäkringen. Du får såklart betala självrisken dock. Annars så är det ungefär som att röntga en människa. De flesta hästar sederas, får gå in i röntgenrummet och sedan så röntgar dom hoven/hovarna. Om hovbenet är roterat så krävs det ju ofta en ganska långvarig "behandling" av en duktig hovslagare.

4 röntgenbilder brukar gå på under 1000 kronor, men sedan tillkommer ju veterinärens undersökning, ev rörelsekontroll och sådant.
 
Tack för svaret. :)
Men försäkringen täcker alltså "bara" själva röntgen och sedan får vi betala själva undersökningen och annat runt omkring?
 
Okej, tack :)
Hovslagararbeten, är det något min hovis skulle kunna göra, ifall det skulle visa sig vara något, eller måste det vara någon speciell?
 
Har du en utbildad hovslagare så ska han kunna göra det. Hoppas att det går bra, du får gärna återkomma om du åker till klinik och vad resultatet blev!
 
Jag såg en hovslagare utföra en mirakel igår!
Armada kommer att logga in ett tag till!
:banana:
Specialbeslag, butta och lång vila (+tur) så får vi se vad som händer.
En gnista hopp har nu tänds i mattes hjärta :)
 
Tack för alla dina svar! :)
Återkommer säkert någon gång i framtiden om hur det har gått med honom.
 

Liknande trådar

Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
7 826
Senast: skuggi
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 226
Hästvård Från ingenstans har nu min andra häst också fått fång. Min gamla shettis hade en känning förra våren när hon släpptes i en obetad hage...
2
Svar
22
· Visningar
4 349
Hästmänniskan För snart sex veckor sedan blev jag tvungen att avliva min underbara häst som jag har haft i 8 år. Han fick fång för tredje gången och...
2
Svar
22
· Visningar
5 461
Senast: Hoppsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp