Pulsvärden?

E

Eem

Är en sån där som tar pulsen efter medelhårda till hårda jobb o lopp. Men det verkar som om folk har lite olika pulsvärden. Jag tar efter 5 o 15 min.
Efter ett hårt jobb vill jag efter 5 min helst ha 80 (effektivt), 90 är lite för högt efter ett jobb men gärna efter ett lopp. 70 är ok (normalt) men då har jobbet inte varit effektivt.
(fast efter test, typ provlopp eller snabbjobb så vill man ju ha så låg 5 min puls om möjligt)
Efter 15 min vill jag ha pulsen runt 60.

Vad har ni för pulsvärden ni går efter?
Vad brukar era hästar ha för puls efter ett lopp?

Mvh Eem
 
Sist vi var ut var ett kval men han gick för fullt och rekordsänkte tom med 1 sek :banana: . Hans puls var visserligen ganska hög efter loppet, 93 slag efter 12 minuter. Förut har han legat mellan 70-80 slag men sedan han hade dubbelsidig lunginflammation i våras verkar han ha svårt att komma tillbaka. Det var sista chansen för honom men han visade klar förbättring så vi testar ett par lopp med honom och sedan får vi se.

Tvåårshingsten kan inte få hög puls, han ligger oftast under 70 slag oavsett hur fort han har gått. Han verkar inte gå att få trött och vad ska det bli av honom :D .
Men det är klart, det är stor skillnad på att köra 25 eller 15 och trots att han känns oövervinnerlig i de här tiderna kanske han får problem då han ska ner i tiderna. Bara vänta och se..
mvh jesse
 

Liknande trådar

Skola & Jobb I mitt yrke så är det vanligt att man får utbildningar för att avancera, kunna utföra svårare felsökningar, få mer ansvar osv. Detta...
2
Svar
37
· Visningar
2 035
Senast: Sol
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
3 842
Senast: Ullmerkott
·
Skola & Jobb Hej! Om ni har blivit besviken på genomfört medarbetarsamtal och lönesamtal, hur har ni fått tillväga då? Om ni är chefer, hur agerar ni...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
18 007
Senast: Breaktown
·
Hästvård Nu behöver jag tips och råd igen.. I måndags (för en vecka och två dagar sedan) busade min häst till det i hagen, och som resulterade i...
2
Svar
32
· Visningar
4 354
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp