Puss puss!

Sv: Puss puss!

Jag jobbade i en kiosk i mina unga dagar och en dag när jag jobbade tillsammans med min kollega Katarina ringde telefonen samtidigt som en kund kom till luckan. Jag gick till telefonen och svarade medan Katarina gick till luckan, tittade på kunden och sa "Torgkiosken Katarina". Vi fick tokskrattanfall efteråt :).
 
Sv: Puss puss!

Det har hänt flera gånger nu att mitt ex kallar mig för "älskling", sen blir han helt illröd och ber om ursäkt sjuhundratusen gånger om :p Jag förstår ju att det bara är gammal vana, därför kan jag skratta gott åt det.
 
Sv: Puss puss!

hahah :rofl:

kl
jag har aldrig sagt pusspuss till någon i telefon, därremot har jag flera gånger sagt "desamma" till pizzabagaren när han önskat mig en smaklig måltid :o
 
Sv: Puss puss!

kl

Jag har avslutat samtal med Mycket Viktig Kund med "Puss o kram". Han blev alldeles tyst och sa sen snabbt hej då o la på. Jag tror aldrig jag rodnat så på jobbet, kollegan brevid höll på att skratta ihjäl sig. Kunden har aldrig kommenterat fast vi har regelbunden kontakt och pratar om lite allt möjligt mellan affärerna :o :p
 
Sv: Puss puss!

*kl*

Kan inte minnas om jag sagt något liknande som "puss puss", men däremot händer det då & då att jag önskar kunderna trevlig helg! på måndagen :o:D
 
Sv: Puss puss!

kl
min telefon vill automatiskt lägga in "älskar dig" så det har väl hänt nån gång då och då att folk fått sådana sms från mig... :o
 
Sv: Puss puss!

Kl

Blev på jobbet uppringd av en handläggare. Hon presenterade sig i början men det hann jag ju glömma. När jag bad om namnet en gång till sa hon -jag heter Linda punkt Persson. Sedan började vi skratta bägge två.
 
Sv: Puss puss!

Hade tidigare ett kundservice jobb. Det gjorde att jag var så van att besvara alla samtal med;
Välkommen till X.. Du pratar med X.. Hur kan jag hjälpa dig?
Det blev att jag började svara så även med mina privata samtal. En gång var jag på väg att säga så när jag var på MCdonalds och skulle beställa i luckan. men jag stoppade i sista sekund.. haha..
 
Sv: Puss puss!

KL

Jag har absolut aldrig gjort nåt pinsamt ;), men min mamma har lyckats.

Hon hade en butik för nåt år sedan och han som ägde fastigheten hade en son som mammas sambo umgåtts med när han var ung. Vid ett tillfälle berättade mammas sambo för den här gubben att han och sonen snott lite vin av honom i ungdomens dagar, lite skämtsamt så där, men gubben blev rent av lite sur. Bara några dagar efter tar mamma en bild på sig själv och sambon med ett varsitt glas vin och skickar med texten "tack för vinet!". Det var menat till en vän som de hade fått vinet av, men det skickades till fastighetsägaren :D
 
Sv: Puss puss!

KL

Jag tror jag klarat mig hyffsat, men däremot hörde jag min sambo avsluta samtalet med sin pappa med "puss hej" för ett par veckor sen :D
 
Sv: Puss puss!

Har nog inte sagt någonting liknande vad jag kan komma på just nu.

Däremot när jag har umgåtts mycket med bara sambon i en period och vi sedan träffar folk tillsammans har det hänt flera gånger att jag bara i farten har varit påväg att hälsa på personer som brukar få en kram när vi ses med en ordentlig puss istället :o Har än så länge kommit på mig själv och hunnit korrigera, så det värsta som hänt hittills har varit någon kindpuss, lär bli rätt konstiga miner den dagen min impulskontroll brister :cautious:
 
Sv: Puss puss!

Ja den har man gjort massor av ggr! Lika roligt varje gång, jag brukar bara skratta och skylla på att det är full rulle! :D

Eller som när jag jobbade som säljcoach och hade tagit ett ärende åt en av mina säljare, skulle senare på dagen ringa hem till en kompis, började meningen med "Hej Petra heter jag" med min typiska jobbröst till kompisens pappa som jag känner extremt väl! :o:o:p

Han:Eh, ja, HEEEEEJ Petra! ;)

Snacka om att vara kvar på jobbet! ;)
 
Sv: Puss puss!

Ett av jobben jag har fungerar så att alla på plan (ca 30 pers) har com-radios och hör PRECIS allt alla säger. Har just råkat säga "puss puss" istället för klart slut O_o

Värre var det för killen som inte förstod att alla hörde, och i radion förklarade för chefen att han var på toaletten så länge för att var då otroligt dålig i magen :D
 
Sv: Puss puss!

Nej, inte det. Men dikterar en del på jobbet och det har hänt när jag talat in något på telefonsvarare att jag avslutat med att säga "punkt".
 
Sv: Puss puss!

KL

Jag har absolut aldrig gjort nåt pinsamt ;), men min mamma har lyckats.

Hon hade en butik för nåt år sedan och han som ägde fastigheten hade en son som mammas sambo umgåtts med när han var ung. Vid ett tillfälle berättade mammas sambo för den här gubben att han och sonen snott lite vin av honom i ungdomens dagar, lite skämtsamt så där, men gubben blev rent av lite sur. Bara några dagar efter tar mamma en bild på sig själv och sambon med ett varsitt glas vin och skickar med texten "tack för vinet!". Det var menat till en vän som de hade fått vinet av, men det skickades till fastighetsägaren :D

:rofl: Så underbart kosmiskt det föll på plats - men helt fel! Som om hon hade sparat vinet i alla år. :rofl:

Jag har lite lätt skräck för att skicka sms till fel person. Skulle kunna bli så sjukt pinsamt. Peppar peppar så har jag aldrig gjort några dramatiska felskick, bara sådana som inte spelade någon roll. Men bevisligen kan jag få ultrahjärnsläpp och bara rakt upp och ner skriva i första konversationen som är uppe. Som om min mobil var tankestyrd. Där är vi ju inte riktigt än teknologimässigt. :cautious:
 
Sv: Puss puss!

Åh gud, jag har gjort det flera gånger. För det mesta kan man skratta åt det. Men när man pratar med sitt ex i telefonen med sin nya pojkvän bredvid sig och avslutar samtalet med "puss puss" kan det bli lite konstig stämning sekundrarna innan man brister ut i asgarv för att man kommer på vad man just sa. :D
 
Sv: Puss puss!

Haha, just det! Mitt ex lyckades skicka ett sms väldigt fel en gång. [...]
Huu vilken ångest! Typ något sådant är precis det jag är rädd för att göra. :nailbiting:

Det eller att skicka någon väldigt olämplig utläggning om mina fritidsaktiviteter till typ chefen eller mormor...
 
Sv: Puss puss!

Jag har skickat SMS fel en gång :o DOG pinsamhetsdöden!! Skulle SMS:a kompisen nåt i stil med "åh my god den heta konsumkillen är tillbaka JAG DÖR AV AKUT KÅTSLAG" men SMS:ade istället en (otroligt pryd och tyst) kollega som jag bara träffat ett par gånger.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Idag när jag kollade min email, brukar även kolla skräpposten då några av mina mail som inte är skräppost hamnar där också och såg ett X...
Svar
19
· Visningar
2 997
Äldre Jag hittade denna idag när jag loggade in på ett av mina mailkonton: "TAX RETURN FOR THE YEAR 2013-2014 RECALCULATION OF YOUR TAX...
Svar
3
· Visningar
972
Senast: sthu
·
C
Hästmänniskan Jag har min häst ute till försäljning och igår kväll fick jag följande mail (han fick autosvar pga min semester - jag har alltså inte...
2
Svar
32
· Visningar
7 492
Senast: arabia
·
Bukefalos Jag lyckas inte redigera inlägg. Om jag ändrar texten i ett inlägg och sedan trycker på Spara kommer detta upp: (Gjort en...
Svar
2
· Visningar
1 466
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp