Pusseltråden

Mamma kom på besök så nu har hon och jag lagt ihop den här julledighetens sista pussel.

20230107_213654.jpg
 
Åh vad avis jag blir!!! Stort HP- fan och nyfiken på 3d pussel!

De är jätteroliga att pussla! Man får tänka lite annorlunda än med vanligt pussel, men när man förstått principen så är det inga problem.

Jag har ganska många nu, förutom de tre jag visat här har jag även Hagrids stuga, Ford Anglian, Hogwarts express, Kråkboet och Nattbussen.
Jag får ett eller två varje jul och födelsedag av mannen 😊
 
Hur gör ni andra med färdiglagad pussel?
Jag brukar ge bort till vänner som också gillar att pussla, då jag dels tycker att det är roligare att lägga nya pussel än ett jag redan har lagt, samt att jag inte har så mycket plats hemma för tusen pussel.
 
Hur gör ni andra med färdiglagad pussel?
Jag brukar ge bort till vänner som också gillar att pussla, då jag dels tycker att det är roligare att lägga nya pussel än ett jag redan har lagt, samt att jag inte har så mycket plats hemma för tusen pussel.
Säljer :) jag bygger det, tar kort, river det och lägger i en "sälja hög" och när det är några stycken lägger jag ut det på fb/marketplace eller tradera. Brukar vänta tills jag har några stycken, eftersom det kostar en del att skicka så tänker att köpare kanske hellre köper 2-3 st istället för bara 1 om det ändå ska skickas.
 
Säljer :) jag bygger det, tar kort, river det och lägger i en "sälja hög" och när det är några stycken lägger jag ut det på fb/marketplace eller tradera. Brukar vänta tills jag har några stycken, eftersom det kostar en del att skicka så tänker att köpare kanske hellre köper 2-3 st istället för bara 1 om det ändå ska skickas.
Ja det är ju lite skrymmande att skicka pussel 😝 Man borde starta någon slags bytesring där man kan byta pussel med varandra!
 
Ja det är ju lite skrymmande att skicka pussel 😝 Man borde starta någon slags bytesring där man kan byta pussel med varandra!
Ja jag har sett det på vissa ställen att det finns! Men det hänger nog på hur stor stad det är 😅 som för mig, det finns en fb grupp för köp/sälj/byt pussel för hela Dalarna, men den är stendöd 😂
 
Hur gör ni andra med färdiglagad pussel?
Jag brukar ge bort till vänner som också gillar att pussla, då jag dels tycker att det är roligare att lägga nya pussel än ett jag redan har lagt, samt att jag inte har så mycket plats hemma för tusen pussel.

Pusslar orimligt många gånger 😍 Aldrig gjort mig av med något. Det skulle vara om jag hittade ett superfint jag velat byta ut ett av de jag har emot. Har inte mer plats nu och köper således inga nya. Har kvar ett gäng från min barndom vi fortfarande pusslar ibland! Numera pusslar jag bara JvH. Min mamma har små sådana hon i perioder pusslar ett varje kväll 😅 Jag har ingen plats att ha pussel framme men pusslar klart 1000 bitar på 1-2 kvällar.
 
Pusslar orimligt många gånger 😍 Aldrig gjort mig av med något. Det skulle vara om jag hittade ett superfint jag velat byta ut ett av de jag har emot. Har inte mer plats nu och köper således inga nya. Har kvar ett gäng från min barndom vi fortfarande pusslar ibland! Numera pusslar jag bara JvH. Min mamma har små sådana hon i perioder pusslar ett varje kväll 😅 Jag har ingen plats att ha pussel framme men pusslar klart 1000 bitar på 1-2 kvällar.
Jag pusslar också bara JvH, ogillar pussel med stora ytor i en enda färg och där inget ”händer”. Omöjligt ju :p
 
Köpte mig ett pussel häromdagen, vet inte hur jag tänkte då jag har absolut noll plats och pussla på. :down: Kanske får spana efter en pusselmatta.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
2 661
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Idag är det tre veckor sedan vi köpte greyhoundtiken som nu är 11 månader gammal. När vi köpte henne vägde hon 20,5 kg till sina 66 cm...
Svar
4
· Visningar
871
Senast: Lupin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp