Pusseltråden

Jag fick tag i en billig pusselmatta på gekås idag. :D Så när familjen åkt hem imorgon kommer den och mitt nya pussel åka fram på köksbordet. :up:
Jag (min hulda moder) fick tag på en dyr pusselmatta på lokala leksaks- och färghandeln härom dagen. Hon tog på eget initiativ också ett 500-bitars pussel med enhörningar, regnbåge och slott tjusigt photoshopat till någon sorts helhet. :up:

Men herregud vad trött min stackars hjärna blir av att pussla! Klarade inte ens 10 minuter tror jag. Nåväl, då blir det inte klart snopet fort i alla fall.
 
20211109_181736.jpg

😁 Tupperware är bra grejjer.
 
Precis köpt pussel för 700 spänn tack vare denna tråden :angel::o

bf4e03a9c0c156972d812341497156f0.jpg
Detta ser jag fram emot att ge mig själv i julklapp och få lägga i mellandagarna (snälla, håll tummarna för att 2,5 åring fattar grejen och inte häller ut alla bitarna på golvet, att katterna inte lägger sig i lådan och får med sig hälften av bitarna i pälsen och att hunden inte tuggar på alla bitar som ofrånkomligen kommer att ligga på golvet! :nailbiting:)

Sen får mamma och pappa ett 3000-bitars pussel med en vingård och lillebrorsan ett 1000-bitars med en lekplats (tänker ge det som en hint ifrån hans systerdotter! :angel:) i julklapp.

Alla från Jan van Haasteren! :D
 
Precis köpt pussel för 700 spänn tack vare denna tråden :angel::o

bf4e03a9c0c156972d812341497156f0.jpg
Detta ser jag fram emot att ge mig själv i julklapp och få lägga i mellandagarna (snälla, håll tummarna för att 2,5 åring fattar grejen och inte häller ut alla bitarna på golvet, att katterna inte lägger sig i lådan och får med sig hälften av bitarna i pälsen och att hunden inte tuggar på alla bitar som ofrånkomligen kommer att ligga på golvet! :nailbiting:)

Sen får mamma och pappa ett 3000-bitars pussel med en vingård och lillebrorsan ett 1000-bitars med en lekplats (tänker ge det som en hint ifrån hans systerdotter! :angel:) i julklapp.

Alla från Jan van Haasteren! :D
Vad roligt! Älskar hans pussel. Har ett med juligt motiv som ligger och väntar. Var en låda med två julpussel i en så det andra lade jag förra året.
 
Den här sensommaren och hösten har jag börjat lägga pussel. Nu när hösten är här på riktigt och kvällarna är mörka och bäst spenderade inomhus så kan jag väl knappast vara ensam om pusslandet? Jag hoppas i alla fall inte det! Därför tänkte jag att vi som är pusselbitna kan ha en tråd där vi snackar allt som berör pussel. :bump:

Så berätta och dela med er! Hur många bitar har det perfekta pusslet? Ska det vara ett klottrigt eller cleant motiv? Svårt eller mysigt, eller en lagom blandning? Var handlar ni pussel? Någon tillverkare som har extra bra pussel?

Låt pusselläggandet börja! :D

Jag har pysslat otroligt mycket (och spelat spel, jag och min bror hade inte sönder våra leksaker, de bokstavligt talat föll nästan i bitar av försiktig men extrem användning 😅) men nu på vuxna dagar har jag insett att de enda jag verkligen älskar att pussla är Jan Van Haasteren 😍 Har massor i 1000, tar någon timme. 2000 blir bökigare pga täcker hela mitt köksbord men det är också roligt med lite krångel 😁 Köper bara de färgglada 😍 Synd det är lite för mörkt i min lägenhet för att pussla utan dagsljus men har en liten lampa i nödfall om jag inte kan låta bli ändå 😁 På julen har jag också ett julpussel a la vanligt fint pussel :)
 
Ni har inspirerat mig, ju! Tack. Vi hade alltid ett pusselbord vid jul när jag var liten. Inte pusslat på jättelänge, men känner mig pepp nu. Jag behöver något lugnt och lätt att göra med min tid.

Jag ska börja med några repriser från barndomen. Min favorit var ett runt 500-bitars med kattdjur från WWF som det visar sig att min mamma har kvar!!! Hon kommer med det imorgon. :banana:

ÅH! Jag har två runda pussel kvar från dem sedan barndomen! Ett med en val i mitten och ett med flamingos. Älskade dem verkligen! Vet typ var varje bit ska vara 😅
 
Apropå runda pussel så rekommenderar jag också ett globformat pussel, fick en jordglob att pussla ihop för några jular sedan - mycket roligt, men lite finlir att trycka ihop de olika delarna utan att någon annan del av världen samtidigt rasade ihop.
 
Fråga, om någon vet, vilken nivå på pussel är lämplig för ett barn i 7-års åldern? :) Förstår att det är individuellt, men har liksom ingen uppfattning om 20 bitar eller 500 bitar är mer rimligt. :confused:
 
Fråga, om någon vet, vilken nivå på pussel är lämplig för ett barn i 7-års åldern? :) Förstår att det är individuellt, men har liksom ingen uppfattning om 20 bitar eller 500 bitar är mer rimligt. :confused:

Min 7-åring är gärna med mig och lägger pussel med 1000 bitar, men skulle inte ha uthålligheten att lägga ett sånt själv. Håller med @hjärter_dam om att 100-200 bitar är lagom, men även att det är beroende på individuella omständigheter såklart.
 
Håller på att sortera bitarna till mitt 5000-bitars pussel med Forum Romanum, det tar sin lilla tid.... Samt har möblerat om vardagsrummet med ett extra stort bord för att försöka montera det hela på (drygt 100 x 150 cm). :up: Sedan var alla de opusslade bitarna ska få plats är nästa fråga.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
2 651
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Idag är det tre veckor sedan vi köpte greyhoundtiken som nu är 11 månader gammal. När vi köpte henne vägde hon 20,5 kg till sina 66 cm...
Svar
4
· Visningar
867
Senast: Lupin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp