Bukefalos 28 Ă„r!

PusseltrÄden

Årets julpussel pĂ„börjat. Hittar inte min pusselmatta men en tavla som Ă€r 2mm för smal, hĂ„ll tummarna för att det funkar. Jag tĂ€nker att man kan pilla in övre raden under ramen.
Visa bifogad fil 135334
17035048591252569549517766375635.jpg
 
IMG_5828.jpeg
Mina förĂ€ldrar hĂ„ller pĂ„ att rensa hemma och gav mig en kartong med ett pussel jag fick för sĂ€kert 20 Ă„r sedan. Började lĂ€gga det, men nĂ€r allt det ”enkla” var gjort var det nĂ€stan slut pĂ„ bitar. PĂ„ bilden har jag lagt ut alla bitar som fanns i kartongen :laugh: undrar var alla de andra bitarna har försvunnit? MĂ„ste ju ha typ börjat pĂ„ detta nĂ„gon gĂ„ng och sen gett upp och tappat bort resten??? Fick mig ett gott skratt i alla fall!
 
IMG_20231229_191812858.jpg

Årets andra mellandagspussel. Innan blev det ett annat 1000-bitars, ocksĂ„ Jan Van Haasteren.
Jag fÄr lite panikkÀnslor av att se trÀngseln i poolen och vet inte riktigt om jag tycker att namnet "Fun around the pool" Àr passande. :rofl:
Mitten var helt hopplös! Bara ett virrvarr av mÀnniskor.

Idag rÄkade jag köpa tvÄ pussel pga rea pÄ Maxi. :angel:
Ett 1500-bitars Jan Van Haasteren, "Highland games" och ett 500-bitars med nÄgon fin bild pÄ ett slott. Jag brukar föredra 1000-bitar, men ibland Àr det skönt att lÀgga ett som gÄr fort och ibland vill jag ha lite fler bitar.
 
IMG_20231230_005436.jpg

FĂ„tt 3 nya pussel under jul.
Det med vikingaskeppet la jag nu under kvĂ€llen. Mitt första pĂ„ 500 bitar. KĂ€ndes konstigt att bli klar pĂ„ nĂ„gra timmar. 😅

Fortsatte sen med att plocka ut kantbitarna till rÀvpusslet. FÄr fortsÀtta med det imorgon tror jag.
 
@Avalbane Nyfiken pĂ„ hur rĂ€v-pusslet gĂ„r för dig, kanske skaffa ett sjĂ€lv. Köpte ett av samma mĂ€rke men med fĂ„glar, den Ă„kte ut pĂ„ Tradera och skickades ivĂ€g för nĂ„n dags sen 😅 Gav upp jag tyckte blev för svĂ„rt för mig kĂ€ndes var för gryniga och otydliga 🙃
 
Dang it y'all ... Jag har nu bestallt ett puzzle. :cautious: Det ar ert fel. :meh: Jag gillar inte pussles ... jag blir frustrerad nar jag inte hittar ratt bitar ... men nu ska jag alltsa pussla. Jag hade vissa problem med pusslet Cami hade for "7 ar och uppat". Det har blir intressant.:angel::bag:
 
Hur bra fungerar en pusselmatta? Sugen pĂ„ att börja pussla igen men med klĂ„fingrigt barn i huset och en unghund som smakar pĂ„ det mesta kĂ€nns det nödvĂ€ndigt att kunna ta bort pusslet pĂ„ dagarna 😬
 
Hur bra fungerar en pusselmatta? Sugen pĂ„ att börja pussla igen men med klĂ„fingrigt barn i huset och en unghund som smakar pĂ„ det mesta kĂ€nns det nödvĂ€ndigt att kunna ta bort pusslet pĂ„ dagarna 😬
Det funkar okej, men pusslet rör pÄ sig och gÄr lÀtt sönder, sÄ man kan inte rÀkna med att det bara Àr att fortsÀtta dÀr man var sist utan behöver sÀtta ihop vissa delar/bitar igen. Jag föredrar en vÀska alla gÄnger, dÀr ligger det stilla och Àr smidigt att bara stÀnga och ta undan.
 
Hur bra fungerar en pusselmatta? Sugen pĂ„ att börja pussla igen men med klĂ„fingrigt barn i huset och en unghund som smakar pĂ„ det mesta kĂ€nns det nödvĂ€ndigt att kunna ta bort pusslet pĂ„ dagarna 😬
Funkar helt okej, men upplever att pusselbitarna kan bli lite böjda och det kan ibland vara svÄrt att flytta lagda bitar pÄ mattan för den Àr sÄ strÀv. Under december nÀr vi hade en pusseladventskalender rullade vi inte ihop mattan utan flyttade den till arbetsrummet med pusslet pÄ istÀllet nÀr vi hade gÀster. SÄ skulle jag köpa nÄgot nytt idag sÄ skulle jag hellre köra pÄ vÀska eller tavelram och förvara under soffa eller sÀng t ex.
 
Jag pusslar pĂ„ bakbordet, det Ă€r supersmidigt eftersom jag bara kan lyfta bort pusslet och skjuta in bakbordet igen. Nackdelen Ă€r att jag mĂ„ste hitta en annan plats för sakerna vi förvarade dĂ€r förut :idea: Brickor och underlĂ€gg ligger just nu pĂ„ köksbordet

 

Liknande trÄdar

HÀstmÀnniskan Hur gör man? Varning för lÄngt inlÀgg. Situationen ser ut sÄhÀr: I september-januari 2010/2011 stod min hÀst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
2 727
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Idag Ă€r det tre veckor sedan vi köpte greyhoundtiken som nu Ă€r 11 mĂ„nader gammal. NĂ€r vi köpte henne vĂ€gde hon 20,5 kg till sina 66 cm...
Svar
4
· Visningar
907
Senast: Lupin
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • StĂ€nger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp