Pusseltråden

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare Caoimhe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 177
  • Visningar Visningar 76 132
Mysigt höstpussel lagt idag. Visa bifogad fil 176802

Oj ser roligt ut att lägga! Och mysigt motiv :) Vad är det för pussel?

KL

Vad har ni för pusselmattor? Är ni nöjda?

Har börjat pussla och älskar det! Så mysigt och avkopplade. Har lagt ett par water and wines som jag uppskattat! Har ni andra tips på bra pusselmärken med stadiga bitar? Gillar inte när de är uppfransade eller dålig passform. Har också lite svårt för pussel som är alltför nära i färg, typ en solnedgång eller likande. Gillar färger och lagomt med detaljer, har svårt får typ Van Hasteeren där det är olika gubbar på varje bit.

KL

Har börjat pussla och älskar det! Så mysigt och avkopplade. Har lagt ett par water and wines som jag uppskattat! Har ni andra tips på bra pusselmärken med stadiga bitar? Gillar inte när de är uppfransade eller dålig passform. Har också lite svårt för pussel som är alltför nära i färg, typ en solnedgång eller likande. Gillar färger och lagomt med detaljer, har svårt får typ Van Hasteeren där det är olika gubbar på varje bit.
Det är märket Olleo :) väldigt trevligt!

Jag har en pusselväska från Jumbo (Köpt på Amazon) :) Ravensburger och Schmidt har mite tjockare bitar, men så länge du håller dig från King och Castorland så Har dom flesta märken bra bitar :) favoritmärken hos mig är Yazz, Olleo, Trevell, Reverie, magnolia heol.

KL

Hade en pusselmatta förut men sålde den. Kändes slingrig o bitar fastande på ett negativt sätt.😅
Nu kör jag en tavelram istället.

Men är sugen på att skaffa en pusselväskasom @Trott har för att lättare kunna lägga undan pusslet tillfälligt.

KL

Jag pusslar på en tavelram, och skjuter den under soffan när den inte används.

På vilket sätt?
Allt liksom fastnade i den (vilket väl var meningen…) och bitarna gled inte (vilket väl också var meningen med den…). Dessutom kändes den lite som de där trasorna, vad heter de? Som liksom hakar fast i huden? Jag tyckte det förtog hela känslan med pusslandet.

Allt liksom fastnade i den (vilket väl var meningen…) och bitarna gled inte (vilket väl också var meningen med den…). Dessutom kändes den lite som de där trasorna, vad heter de? Som liksom hakar fast i huden? Jag tyckte det förtog hela känslan med pusslandet.

Det här håller jag med om gällande mattor. Jag vill kunna "glida" runt bitarna lite, men mattorna är ju så sträva att det inte går. Obehagligt material rent generellt i mattorna tycker jag.

Dessutom, vet inte om det är bara är jag, men man ska ju kunna rulla ihop en pusselmatta - men jag lyckas aldrig göra det utan att pusslet går sönder.

Jag har kört med en tunn plywood och stoppat in under sängen när jag inte kunnat ha pusslet framme.

Det här håller jag med om gällande mattor. Jag vill kunna "glida" runt bitarna lite, men mattorna är ju så sträva att det inte går. Obehagligt material rent generellt i mattorna tycker jag.

Dessutom, vet inte om det är bara är jag, men man ska ju kunna rulla ihop en pusselmatta - men jag lyckas aldrig göra det utan att pusslet går sönder.

Jag har kört med en tunn plywood och stoppat in under sängen när jag inte kunnat ha pusslet framme.
Just det där att kunna skjuta runt bitarna som var mitt största problem med mattorna.

Gick hyfsat att rulla ihop men var inte helt hundra sen där heller. O så när man behövde finjustera efteråt gick det inte då matta sög fast dom. 😅

Jag kom av mig lite i pusslandet under våren/sommaren men har nu kommit igång igen. Blev klar med ett fint 1000-bitars i förrgår och ser nu fram emot att påbörja det urgulliga julpusslet jag köpte häromveckan :)

jig.webp

Ah jag förstår. Har inte använt pusselmatta tidigare men jag tror jag skulle tycka samma nu när du säger det!

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Hur parkerar ni?
Tillbaka