Pusseltråden

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare Caoimhe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 280
  • Visningar Visningar 85 638

Bukefalos 30 år!

Näst på tur. Saknar dock en bit. Ska göra en extra koll runt om i rummet imorgon, hittar hag den inte får jag maila butiken där jag köpte det.

Total tid, strax under 7 h. 1000 bitar (eller ja, 999 då)

20260903_200936.webp

Varit hemma från jobbet några dagar med nåt jäkla virus som gett mig yrsel, huvudvärk och extrem trötthet. Bygga pussel och kolla serier är vad jag orkat med (sett hela säsong 8 av The Rookie sedan I torsdags).

Dagens: Ett loppisköp som saknade en bit, men ganska kul ändå. Ravensburger, Golf Safari, 1000 bitar.

20260908_200722.webp

Ytterligare ett avklarat. Detta var enkelt, total tid 4h 34 min.

Ravensburger, In the Magical Forest, 1000 bitar.

Visa bifogad fil 190575
4 1/2 timma?!? Från att du vänt på alla bitarna, eller?? Har du nån speciell taktik? Sorterar bitarna i färggrupper eller nåt sånt? Vi är två (ibland tre, om dottern är hemma) och aldrig i livet att vi lägger ett tusenbitars på fyra och en halv timma! Du är ju otrolig! 🌟

4 1/2 timma?!? Från att du vänt på alla bitarna, eller?? Har du nån speciell taktik? Sorterar bitarna i färggrupper eller nåt sånt? Vi är två (ibland tre, om dottern är hemma) och aldrig i livet att vi lägger ett tusenbitars på fyra och en halv timma! Du är ju otrolig! 🌟
4 och en halv timma från att jag öppnade påsen med bitarna. Men det där var ett enkelt pussel, med tydligt avgränsade färger. Det senaste, Mumin, tog betydligt längre tid.

Men, tack! Jag är rätt snabb på att pussla. Jag sorterar oftast inte, men lägger upp bitarna på brickor så man får en bra överblick av alla bitar. För det lättare att plocka ut bitar av en viss färg eller mönster för det parti man håller på att bygga.

4 och en halv timma från att jag öppnade påsen med bitarna. Men det där var ett enkelt pussel, med tydligt avgränsade färger. Det senaste, Mumin, tog betydligt längre tid.

Men, tack! Jag är rätt snabb på att pussla. Jag sorterar oftast inte, men lägger upp bitarna på brickor så man får en bra överblick av alla bitar. För det lättare att plocka ut bitar av en viss färg eller mönster för det parti man håller på att bygga.
Håller med dig, även om jag inte lagt just det. Men skulle gissa att det tagit mig ungefär lika låmg/kort tid :) brukar "räkna" på 4-6 timmar för ett 1000 bitars beroende på färger/motiv.

Åh nej! Du hann ju i alla fall ta en bild på slutresultatet igår, men ändå! :arghh:
Jo, men jag ska ju limma detta…… :meh:
Det var därför jag inte hade stängt väskan, jag skulle ta måtten.
Så nu sitter jag här igen, förhoppningsvis går det hyfsat fort dock, några bitar sitter ju fortfarande ihop.
Jag får bara hoppas det inte försvunnit några bitar….. 🤪

Jo, men jag ska ju limma detta…… :meh:
Det var därför jag inte hade stängt väskan, jag skulle ta måtten.
Så nu sitter jag här igen, förhoppningsvis går det hyfsat fort dock, några bitar sitter ju fortfarande ihop.
Jag får bara hoppas det inte försvunnit några bitar….. 🤪
Måtten står alltid på lådan, brukar vara 48.5x68.5 typ. Jag brukar köpa 50x70 ramar från Ikea/rusta osv :)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Lämplig kattras?
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka