Pusseltråden

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare Caoimhe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 280
  • Visningar Visningar 85 639

Bukefalos 30 år!

IMG_7072.webp

Just lagt klart det här pusslet. Supersvårt men väldigt roligt, och fint 😍

Pusselbord, vilken grym uppfinning! 😁 Jag köpte ett billigt och hade egentligen inga som helst förväntningar men det blev jättebra! I och med att jag kan vinkla det så kliver inte gärna katterna upp mitt i allt som de gärna gör när jag försöker lägga pussel i arbetsrummet.

Det enda negativa är att jag hade behövt ett större. Det går att lägga 1500-bitar men inte större än så.

IMG_20260516_140046.webp

Min man köpte precis på sig ett 13200-bitars pussel - är det nån som har byggt nåt så stort tidigare? :jawdrop: Ser framför mig att vi inte kommer kunna ha gäster hemma eller ens äts från vårt köksbord på flera år... :p
Dom stora pusslen är uppdelade i sektioner, och bitarna brukar vara mindre :) jag gar inte lagt mitt 13 200 bitars än, men har 2 st 6000 bitars och ett 9000 bitars också (att lägga), och det på 6000 bitar är uppdelat i 4 sektioner, det på 9000 är i 6 sektioner. Har för mig att det är delat på 1500 bitar per påse, och det blir lika stort som ett vanligt 1000 bitar 🙂 du kan alltså bygga en del/påse i taget, lägga undan och ta nästa, du behöver inte bygga hela i ett svep 😂

Dom stora pusslen är uppdelade i sektioner, och bitarna brukar vara mindre :) jag gar inte lagt mitt 13 200 bitars än, men har 2 st 6000 bitars och ett 9000 bitars också (att lägga), och det på 6000 bitar är uppdelat i 4 sektioner, det på 9000 är i 6 sektioner. Har för mig att det är delat på 1500 bitar per påse, och det blir lika stort som ett vanligt 1000 bitar 🙂 du kan alltså bygga en del/påse i taget, lägga undan och ta nästa, du behöver inte bygga hela i ett svep 😂

Vad skönt att höra! Jag såg framför mig att sitta med en 13200-bitars-hög och försöka hitta alla kantbitarna... 😄 Men 1000 eller 1500 bitar i taget låter ju perfekt, då kan man bygga på bordet och sen flytta de färdiga delarna nån annan stans i väntan på sammanfogning. Det ska bli kul att öppna kartongen och se hur det är uppdelat!

Vad skönt att höra! Jag såg framför mig att sitta med en 13200-bitars-hög och försöka hitta alla kantbitarna... 😄 Men 1000 eller 1500 bitar i taget låter ju perfekt, då kan man bygga på bordet och sen flytta de färdiga delarna nån annan stans i väntan på sammanfogning. Det ska bli kul att öppna kartongen och se hur det är uppdelat!
Vänd på kartongen så ser du hur det är uppdelat 🙂

Kul du klarade av det! Det är inte min definition av roligt pussel, men det är tur det finns så mycket variation!
Ibland gillar jag att utmana mig med något extra klurigt. Med det sagt, jag tror inte att jag skulle ge mig på något av de helt enfärgade pussel som finns. O_o:rofl:

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka