Bukefalos 28 år!

Pusseltråden

Den här sensommaren och hösten har jag börjat lägga pussel. Nu när hösten är här på riktigt och kvällarna är mörka och bäst spenderade inomhus så kan jag väl knappast vara ensam om pusslandet? Jag hoppas i alla fall inte det! Därför tänkte jag att vi som är pusselbitna kan ha en tråd där vi snackar allt som berör pussel. :bump:

Så berätta och dela med er! Hur många bitar har det perfekta pusslet? Ska det vara ett klottrigt eller cleant motiv? Svårt eller mysigt, eller en lagom blandning? Var handlar ni pussel? Någon tillverkare som har extra bra pussel?

Låt pusselläggandet börja! :D
Jag blir snudd på manisk på pussel när jag tillåter mig att börja på höstarna... Har helt snöat in på slottet Neuschwanstein och lägger bara undantagsvis andralag motvilligt andra motiv. Sedan tejpar och limmar jag pusslen och hänger upp i sovrummet. Är uppe i 19 färdiglagda upphängda pussel. Börjar bli fullt på väggarna...
Mestadels är det 1000 bitars, men även 500 och 1500 finns. Det börjar bli väldigt svårt att hitta begagnade pussel med "nya" vinklar. För givetvis måste varje pussel vara olika...😉
 
Fääärdig
Visa bifogad fil 84392
Hur gör man enklast om man vill rama in ett pussel?
Jag använder pussel lim på framsidan, det gör att bitarna sitter ihop ganska hyggligt. Sen köper jag en ram på tex Rusta (50x70 brukar passa 1000 bitars), sen vänder jag pusslet upp och ner och lägger på glaset så man får pusslets baksida upp. Lägger på ramens baksida och trycker ner fästgrejerna - klart! :)
 
Jag blir snudd på manisk på pussel när jag tillåter mig att börja på höstarna... Har helt snöat in på slottet Neuschwanstein och lägger bara undantagsvis andralag motvilligt andra motiv. Sedan tejpar och limmar jag pusslen och hänger upp i sovrummet. Är uppe i 19 färdiglagda upphängda pussel. Börjar bli fullt på väggarna...
Mestadels är det 1000 bitars, men även 500 och 1500 finns. Det börjar bli väldigt svårt att hitta begagnade pussel med "nya" vinklar. För givetvis måste varje pussel vara olika...😉

Vilken specifik insnöning! :laugh::love:
 
Idag blev det 550 bitar Mario. Betar av ett gäng gamla pussel nu när jag är i karantän. :laugh:

20220122_140906.jpg
 
Vilken kul tråd!
Jag älskar att pussla men har samma problem som många av er andra - en alltför engagerad familjemedlem som mer än gärna hjälper till 🙄
Jag får ytterst sällan mer än några minuters arbetsro innan han kommer rusande och lägger sig i kartongen. Om jag stänger dörren till arbetsrummet står han utanför och jamar som om hans sista stund är kommen, alternativt klöser på dörren så att det blir tjusiga märken.

Det tar evigheter att lägga pussel här 🙄

IMG_20210905_121017.jpg
 
Hur gör ni med pussel som inte känns roliga...? I väntan på det fina Alice i Underlandet, har vi börjat på ett Harry Potter-pussel som inte alls känns kul. Alla bitar samma blåbruna nyans och inga roliga detaljer FASTÄN lådan såg kul ut. Nu vill ingen lägga. River ni upp och packar undan ett sånt pussel, eller är det kutym att lägga klart det man påbörjat, hur trist det än är? Jag känner en viss press här..... O_o
 
Hur gör ni med pussel som inte känns roliga...? I väntan på det fina Alice i Underlandet, har vi börjat på ett Harry Potter-pussel som inte alls känns kul. Alla bitar samma blåbruna nyans och inga roliga detaljer FASTÄN lådan såg kul ut. Nu vill ingen lägga. River ni upp och packar undan ett sånt pussel, eller är det kutym att lägga klart det man påbörjat, hur trist det än är? Jag känner en viss press här..... O_o
Plockar ihop och lägger undan. Livet är för kort för tråkiga pussel 😅
 
Hur gör ni med pussel som inte känns roliga...? I väntan på det fina Alice i Underlandet, har vi börjat på ett Harry Potter-pussel som inte alls känns kul. Alla bitar samma blåbruna nyans och inga roliga detaljer FASTÄN lådan såg kul ut. Nu vill ingen lägga. River ni upp och packar undan ett sånt pussel, eller är det kutym att lägga klart det man påbörjat, hur trist det än är? Jag känner en viss press här..... O_o
Som stort HP-fan vill jag gärna se bild? Iaf på lådan?

Och ja, jag packar ihop och lägger undan om pusslet är tråkigt.
 
Jag blir snudd på manisk på pussel när jag tillåter mig att börja på höstarna... Har helt snöat in på slottet Neuschwanstein och lägger bara undantagsvis andralag motvilligt andra motiv. Sedan tejpar och limmar jag pusslen och hänger upp i sovrummet. Är uppe i 19 färdiglagda upphängda pussel. Börjar bli fullt på väggarna...
Mestadels är det 1000 bitars, men även 500 och 1500 finns. Det börjar bli väldigt svårt att hitta begagnade pussel med "nya" vinklar. För givetvis måste varje pussel vara olika...😉

Kan man få se en bild av när pusslen sitter uppe på väggarna? Låter helt fantastiskt!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
2 703
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Idag är det tre veckor sedan vi köpte greyhoundtiken som nu är 11 månader gammal. När vi köpte henne vägde hon 20,5 kg till sina 66 cm...
Svar
4
· Visningar
890
Senast: Lupin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp