Pysseltråd

Sv: Pysseltråd

Jag gillar att pyssla.

Det gör jag håller på med just nu är brodera, göra smycken och fixa enklare blomsterarrengemang.

Lägger upp några bilder på mina (väldigt enkla) smycken. Brukar ge bort de finaste till vänner och släktingar som vill ha.

DSC00152.jpg


DSC00141.jpg


DSC00039.jpg


DSC00138.jpg


DSC00164.jpg
 
Sv: Pysseltråd

Mycket snyggt!
Jag ska testa och göra en ljuslykta genom att limma fast små turkosa pärlor på glas. Säger en del om min pysselförmåga:angel:
 
Sv: Pysseltråd

har du målat så fina blommor själv på krukorna?????
Tänk om man kunde måla..
 
Sv: Pysseltråd

Det är decoupage, man klistrar tex. servetter på något som man vill dekorera och stryker med ett tunt lack. Jag är lite sugen på att testa tekniken, men är inte säker på om de färdiga grejerna skulle passa i mitt hem.
 
Sv: Pysseltråd

Så himlans mysigt, jätte-jättefina kort :love: Önskar jag hade mer tid till pyssel. Blir mest att "pyssla till det" vid jul när det ska göras paket.. Det kan se ut såhär:
19865072.jpg

Har bara extremt överexponerade bilder, med dålig skärpa och kvalitet. Finns mer "piffiga" paket, men då är bilden inte i visningbart skick!

Annars gillar jag att måla boxskyltar, blomkrukor och liknande, men det har jag nog inga bilder på..

Och PS. Såna dära blå stenar har jag också i en vas, är så fin färg :)

Ett tips är att om du tar bilder med blixt på vidvinkel, antingen dra ner blixteffekten eller gå en bit ifrån och zooma in och ta med blixt, då blir blixteffekten lite lägre! Eller ta bilden i naturligt ljus!
 
Sv: Pysseltråd

Min stora dröm är att vara kreativ, men dessvärre är jag inte det.
Köpte scrappar saker för 500:- men efter en dag var det bara att konstatera att det såg ut som min 4åring hade gjort dem...

Så det blev tradera med dom sakerna ;)
 
Sv: Pysseltråd

*kl*

Jag älskar att pärla! Nu har det dock varit dåligt med tid. Men jag är så sugen på att köra igång igen, letar pärlor för fullt på nätet nu.

IMGP0061.jpg

IMGP0053.jpg

IMGP0048.jpg

IMGP0036.jpg

IMGP0004.jpg

IMGP0024.jpg

IMGP0066.jpg
 
Sv: Pysseltråd

Vilka fina smycken, och underbart tagna bilder!!

Min lillasyster är väldigt duktig på att rita och måla.

När jag fyllde 20 år förra året så ritade hon en tavla, föreställande mig och mina olika kroppsdelar.
Jag älskar den och för mig är den helt underbar :love::love:
Bild såklart:
8912492.jpg
 
Sv: Pysseltråd

Jag blev så himla förälskad i dina smycken allstå!
Började själv fundera över om jag kanske själv skulle försöka ge mig på att göra smycken, men hur går man tillväga?
Finns det något bra "startpaket"? Vad för tråd/kedja använder man? Bra internetsida som säljer pärlor, tråd/kedja, tänger och annat dylikt som man behöver?

Ville så gärna testa. Älskar ju själv att sitta och pyssla, så varför inte?
 
Sv: Pysseltråd

Oj förlåt, jag har inte sett att du skrivit en fråga! Vad roligt att du tycker att de är så fina, glad jag blir!

Du har fått två bra länkar av Cili ser jag. Testa även att googla på "pärlor" så dyker det upp en massa gottigt!

Lycka till med pärlandet.:)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 049
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
786
Senast: Rosett
·
Tjatter Fram tills jag var 30 blev jag kollad typ jämt, även när jag köpte typ trisslotter. Nu fyller jag 38 i år och jag skulle säga att det...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
1 909
Senast: MML
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 518
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp